عرق کردن کودک از دلایل تا نحوه درمان!

عرق کردن کودک از دلایل تا نحوه درمان!


منبع: آرگا

96

1400/2/28

16:13


بسیاری از کودکان در هنگام خواب و بیداری عرق می کنند و این عرق کردن ها می تواند دلایل خاصی داشته باشد. اگر شما هم نمی دانید که این تعریق های نوزاد و کودکتان به چه دلیلی است توصیه می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

بسیاری از نوزادان و کودکان عرق می کنند و این امر می تواند طبیعی باشد. در نظر داشته باشید که این مشکل می تواند تا ۴ سالگی همراه کودک شما باشد و کودکتان در خواب و بیداری عرق کند. یادتان باشد که نوزادان در حین خواب از بخش سر و در شرایط استرس زا از بخش کف پا و یا کف دست ها عرق می کنند.

علت تعریق در کودکان

دلایل عرق کردن کودک

عرق کردن کودک می تواند علت های مختلفی داشته باشد و حتی ممکن است به دلیل گرمای بیش از حد بدن آن ها و یا دمای محیط چنین اتفاقی برای کودک شما بیفتد بنابراین بهتر است ابتدا با چند مورد از این دلایل آشنا شوید تا بتوانید تصمیمی درست درباره علت این مشکل پیدا کنید.

اضطراب و استرس

استرس بی دلیل یکی از مهم ترین علل بیماری های روحی و روانی می باشد و زمانی که کودک شما دچار تعرق می شود بهتر است ابتدا این فاکتور را چک کنید و ببینید چه موضوعاتی در روز هستند که می توانند باعث ایجاد استرس و اضطراب در کودک شوند. یادتان باشد که دمای منزل خود را بیش از حد گرم نکنید زیرا در این شرایط نیز فرزند شما دچار تعرق می شود و شما نمی توانید علت این امر را به درستی تشخیص بدهید.

عرق کردن بچه ها در خواب

بیماری ها

بیماری های متابولیک می تواند یکی از دلایل عرق کردن کودک باشد و بسیاری از والدین دیر به این نکته می رسند و سلامت فرزند خود را به خطر می اندازند. یکی از بیماری های مهم متابولیک که باعث ایجاد تعرق در کودکان می شود پرکاری تیروئید می باشد و تنها علامتی که نشان می دهد همین تعرق ها است. البته تنها پرکاری تیروئید مهم ترین بیماری نمی باشد و ممکن است کودکی مبتلا به دیابت باشد و زمانی که در معرض نوسانات شدید قند خون قرار می گیرد بیش از حد عرق می کند که این نوسانات قند خون می تواند با نشانه های دیگری هم چون تنگی نفس و … همراه باشد.

کمبود ویتامین

ویتامین D یکی از مهم ترین ویتامین هایی می باشد که کودکان می توانند به راحتی و با چند ساعت ماندن زیر نور خورشید این ویتامین را بدست بیاورند و رشد خود را بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذارند. به یاد داشته باشید که اگر کودک شما در بخش های سر و گردن خود بیش تر عرق می کند ممکن است دچار کمبود ویتامین دی باشد.

عرق کردن کودک

عوارض دارو های مصرفی

یکی دیگر از علت هایی که منجر به تعریق کودکان می شود استفاده از دارو های خاص می باشد. اگر کودک شما بنا به هر دلیل تحت نظر پزشک دارویی را مصرف می کند باید عوارض مصرف آن دارو را بدانید زیرا ممکن است این عرق کردن ها یکی از عوارضی باشد که بروز می کند. اگر چنین مشکلی وجود داشت باید حتما به پزشک مراجعه کنید تا بتوانید مشکل کودک خود را پیگیری کنید و در صورت لزوم دارو های مصرفی را تعویض کنید.

درمان

یادتان باشد که درمان عرق کردن کودک بستگی به درمان بیماری هایی دارد که ممکن است کودک آن ها را داشته باشد. بنابراین بهتر است ابتدا بتوانید علل این عرق کردن ها را پیدا کنید تا بتوانید این مشکل را رفع کنید ولی به طور کلی دو راه بسیار مهم وجود دارد که باید آن را رعایت کنید.

اتاق را خیلی گرم نکنید.

یادتان باشد که اتاق گرم خود دلیلی برای تعریق است بنابراین سعی کنید دمای اتاق را در حد معمولی نگه دارید. با این کار می توانید دمای بدن کودک را نیز متعادل کنید و از بروز عرق در شب پیشگیری خواهید کرد.

درمان عرق کردن نوزاد

لباس کودک راکاهش دهید.

بسیاری از والدین فکر می کنند که چون کودک شب ها پتو را از روی خود کنار می زند باید لباس های بیش تری به تن او کنند تا سرما نخورد ولی این کار اشتباهی است و به طور کلی بهتر است لباس های مناسبی را برای کودکان خود انتخاب کنید تا علاوه بر پیشگیری از تعریق احساس راحتی را در کودک ایجاد کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو