روغنهای اسانسی یا اسنشیال اویل چیست؟

منبع: زیبامون

198

1400/3/8

14:32


روغنهای اسانسی روغنهایی هستند که رایحه یا عطر معطر گیاه را به خود میگیرند.

روغنهای اسانسی یا اسنشیال اویل چیست؟

آیدا نچرالز : این روغنها با استفاده از تقطیر یا پرس سرد از برگهای گیاه ، پوست و ریشه استخراج می شوند. پس از استخراج ، سپس با روغن حامل ترکیب شده و برای استفاده آماده می شوند. (توجه - روغنهای اساسی که از طریق فرآیندهای شیمیایی ایجاد شده اند ، به عنوان روغنهای اساسی طبقه بندی نمی شوند)

 

روغن های حامل چیست؟

روغن های حامل روغنهایی هستند که از مغزها ، هسته ها یا دانه های گیاه گرفته می شوند و برای رقیق سازی روغنهای اسانسی استفاده می شوند. با توجه به این واقعیت که روغنهای اساسی حاوی عصاره های گیاهی خالص و قوی هستند ، استفاده از آنها توسط رقیق سازی ممکن است. انجام ندادن این کار می تواند منجر به تحریک پوست ، مانند قرمزی ، یا حتی سوزش شود.

در واقع روغن های حامل  روغن های گیاهی هستند که با توجه به نوع پوست میتوانند متفاوت باشند. مثلا برای پوست معمولی و خشک روغن نارگیل و برای پوست چرب جوجوبا بسیار مناسب است .

( روغنهای حامل را روغنهای پایه نیز می نامند.)

 

روش های استفاده از اسنشیال اویل ها

روش های زیادی برای استفاده از اسنشیال اویل ها وجود دارد. شما ممکن است بخواهید فقط از یک روش خاص استفاده کنید یا ممکن است بخواهید چندین روش را امتحان کرده ، هر بار از یکی از آنها استفاده می کنید.

 

شما می توانید:

1-آنها را استشمام کنید - برای این کار ، چند قطره از اسنشیال اویل انتخاب شده خود را روی پارچه یا پنبه بریزید و سه نفس عمیق بکشید. همچنین می توانید اسنشیال اویل  خود را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل یا گل مغربی مخلوط کنید و سپس چند قطره بر روی کف دست خود بمالید و نفس عمیق بکشید.

 

2-آنها را روی پوست خود قرار دهید - یادآوری این نکته بسیار مهم است که شما نباید اسنشیال اویل  را مستقیماً روی پوست خود بمالید ، زیرا ممکن است برای پوست شما بسیار قوی باشند و واکنش آلرژیک ایجاد کنند .با این حال ، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید آنها را روی پوست خود قرار دهید ، فقط باید آنها را با روغن حامل / پایه مخلوط کنید.و رقیق سازی اسنشیال اویل ها را بلد باشید. پس از ترکیب ، می توانید آنها را به صورت و بقیه بدن خود بمالید. مهم است که قبل از استفاده از مشاوره حرفه ای استفاده کنید و دستورالعمل های مربوط به برچسب را به دقت دنبال کنید.

3-آنها را روی پاهایتان ببندید – این روش  ممکن است کمی غیر معمول به نظر برسد ، اما هنگام استفاده از اسنشیال اویل ها این یک روش معمول است. فقط کافیست مقداری از کف پاهای خود را بریزید و آن را ماساژ دهید - در واقع پاهای ما دارای نقاط اصلی جذب روغنهای اسانسی است. (فراموش نکنید که ابتدا آنها را با روغن حامل مخلوط کنید).

 

4-چند قطره به وان حمام خود اضافه کنید - این می تواند به بهبود کیفیت درمانی و آرامش آنها کمک کند زیرا آنها بر روی سیستم لیمبیک یا مغز احساسی تأثیر می گذارند.

توجه داشته باشید برای اینکار هم باید از رقیق سازی شده آنها استفاده کنید

 

5-آنها  را در یک دیفیوزر بزنید - این یک روش عالی برای استفاده از مزایای درمانی راسنشیال اویل ها در محیط اطراف است. علاوه بر این ، فقط باید همزمان از دو تا سه قطره استفاده کنید. بهترین روغنهای اسانسی برای پخش کننده ها عبارتند از: اکالیپتوس ، نعناع فلفلی ، اسطوخودوس ، درخت چای و پچولی(نعنا هندی) .

 

فواید استفاده از اسنشیال اویل ها

 

1-اسنشیال اویل ها برای بهبود اضطراب

اعتقاد بر این است که انجام آروماتراپی(رایحه درمانی) با برخی اسنشیال اویل ها به شما در کاهش استرس های روزانه کمک کرده و حس آرامس می بخشد. بعنوان مثال انستیتوی ملی سرطان یک آزمایش بالینی در مورد اثرات ماساژ دادن افراد مبتلا به سرطان با روغن بابونه رومی انجام داد. این مطالعه نشان داد که ماساژ دادن با این روغن اسانسی (رقیق شده) اثر آرام بخشی دارد.

 

روغن اساسی

 

همچنین اسطوخودوس به دلیل خاصیت آرامش بخشی و تسکین دهندگی اغلب در رایحه درمانی استفاده می شود.

 

2-اسنشیال اویل ها برای بهبود خواب

 

اسطوخودوس :اسطوخودوس علاوه بر داشتن اثر آرامبخش ، به دلیل رایحه تسکین دهنده به طور گسترده ای برای آرامش و خواب نیز مورد استفاده قرار می گیرد.همچنین برگاموت یا ترنج به دلیل اثر آرام بخشی که می تواند سبب القای خواب میشود. چرا که به مغز ما سیگنال می دهد که وقت خواب است.

 

 

3-خواص آنتی بیوتیکی و ضدمیکروبی اسنشیال اویل ها

به عنوان مثال اسنشیال اویل درخت چای دارای خواص ضد ویروسی و همچنین خواص ضد قارچی و ضد عفونی کنندگی است. به همین دلیل ، از درخت چای اغلب برای درمان انواع مختلف بیماری های پوستی ، از جمله آکنه ، قارچ ناخن و شوره استفاده می شود.

همچنین ثابت شده است که روغن درخت چای دارای فعالیت ضد باکتریایی در برابر چندین عامل بیماری زا مانند:

اشریشیا کلی (E. coli)

استافیلوکوکوس اورئوس (S. aureus)

استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس (S. epidermidis)

انتروکوکوس فکالیس (E. faecalis)

سودوموناس آئروژینوزا (P. aeruginosa)

هموفیلوس آنفلوانزا (H. influenzae)

استرپتوکوک پنومونیه (S. pneumoniae)

میشود.

این عوامل بیماری زا می توانند باعث انواع بیماری ها شوند ، از جمله:

مسمومیت غذایی

عفونت های پوستی

ذات الریه

ویروس های معده

عفونت خون

 

برخی از مطالعات نشان می دهد که استفاده موضعی از روغن درخت چای 5 درصد (در روغن حامل رقیق شود)در طی 4 تا 8 هفته باعث بهبود آکنه خفیف تا متوسط ​​می شود.

همچنین اسنشیال اویل های علف لیمو،اکالیپتوس اسطخدوس و چوب درخت سرو و...خواص ضدمیکروبی منحصربه فردی دارند.

 

اسنشیال اویل ها برای بهبود کیفیت مو

اگر می خواهید هم ضخامت مو و هم رشد مو را بهبود ببخشید ،اسنشیال اویل رزماری در صدر جدول اسنشیال اویل های مناسب برای مو است.طبق یک مطالعه منبع معتبر ، روغن رزماری می تواند به جای ماینوکسیدیل ، یک درمان رایج برای رشد مو ، اما با خارش پوست سر کمتر به عنوان یک عارضه جانبی ، عمل می کنند.

 

چندین قطره روغن رزماری را با روغن جوجوبا یا نارگیل مخلوط کنید و آن را به پوست سر خود بمالید. قبل از شستن با شامپو حداقل دو ساعت  بگذارید تا بماند. این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

خرید اسنشیال اویل ها

 

با توجه  به اطلاعاتی که در بالا با شما به اشتراک گذاشته ایم ، اسنشیال اویل ها به خودی خود دنیای کاملاً جدیدی هستند.

 

وقت بگذارید و جستجوی خود را برای انتخاب یک اسنشیال اویل با کیفیت و خالص انجام دهید و هنگامی که به روغن های انتخابی خود پرداختید ، آنها را برای هرکاری استفاده نکنید ، زیرا روغن هایی که برای استفاده روی دست و پاهای شما کاملاً خوب هستند ، لزوماً برای داخل آن ایمن نیستند .همیشه قبل از استفاده از یک اسنشیال اویل ، برچسب ها و دستورالعمل های آن را بخوانید.

 

همواره به خلوص اسنشیال اویل ها نگاه کنید. در حالت ایده آل ، شما می خواهید از روغن هایی استفاده کنید که در خالص ترین شکل آنها هستند و هیچ چیز اضافی به آنها اضافه نشده است. سرانجام ، مانند  هر تجربه جدیدی آنرا امتحان کنید و تست پچ انجام دهید.

برای خرید اسنشیال اویل نعناع و رزماری اینجا کلیک کنید.

 

امیدواریم از مزایای استفاده از اسنشیال اویل ها بهره مند شوید!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو