راهنمای تمیز کردن کولر آبی با روش اصولی

راهنمای تمیز کردن کولر آبی با روش اصولی


منبع: آرگا

65

1400/3/22

19:13


در این مطلب شما را باروش های ساده تمیز کردن کولر آبی آشنا می کنیم. در واقع این کولر ها بیش تر شوره به خود می گیرند و شما می توانید با استفاده از توپک های مخصوص این مشکل را از بین ببرید.

تمیز کردن کولر آبی یکی از راهکار هایی می باشد که به شما کمک می کند تا بتوانید هوای خنک تری را در تابستان های گرم تجربه کنید. بهتر است زمانی که می خواهید کولر را مجددا راه اندازی کنید برای تمیز کردن آن نیز اقدام کنید.

تکنیک های ساده برای تمیز کردن کولر در منزل

تکنیک هایی برای تمیز کردن کولر آبی

همانطور که می دانید تمیز کردن کولر ها به شما کمک می کند تا بتوانید به رفع بوی بد کولر کمک کرده هوای بهتر و تصفیه شده تری را مصرف کنید. برای این که بتوانید عمر کولر های خود را افزایش دهید لازم است تا آن ها را هر از چند گاهی تمیز کنید و اگر نمی دانید که این کار را باید چگونه انجام بدهید در این بخش خانه داری این مشکل شما را رفع می کنیم و تکنیک هایی را برای راحتی شما مطرح می کنیم.

رسوب زدایی

یکی از ابتدایی ترین کار هایی که باید برای تمیز کردن انجام بدهید این است که رسوب های کولر را از بین ببرید زیرا بسیاری از آب های مصرفی در شهر ها دارای املاح هستند و این املاح در صورتی که تمیز نشوند منجر به ایجاد رسوب های بسیار زیادی خواهند شد و باعث کثیف شدن کولر و بوی بد آن می شوند. اگر بتوانید هر ماه این رسوب ها را از بین ببرید می توانید عمر این کولر ها را افزایش داده و بهتر و بیش تر از آن ها استفاده کنید.

تمیز کردن شوره ها

یادتان باشد که برای بهتر کار کردن کولر ها باید آن ها را شوره زدایی کنید. برای این که شوره های هر ولر را از بین ببرید باید در مسیر ورودی آب فیلتر قرار بدهید. این فیلتر ها را می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید و بر روی کولر و مسیر ورودی آب نصب کنید. در واقع با استفاده از این فیلتر ها که با هزینه های کمی تهیه می شوند می توانید به تمیز کردن کولر کمک کنید.

کولر را در جای مناسب نصب کنید.

قرار دادن کولر در جای مناسب

سعی کنید کولر آبی را زیر نور خورشید قرار ندهید زیرا این کار می تواند باعث گرم شدن هوای کولر شود و شوره ها را افزایش دهد. برای این که از کولر خود مراقبت کنید و عمر آن را طولانی کنید می توانید جایی مناسب و تمیز را برای آن در نظر بگیرید.

استفاده از پوشال های سلولزی

بسیاری از پوشال هایی که برای کولر ها مورد استفاده قرار می گیرد عمر کوتاهی دارد و باید سالانه آن ها را تعویض کنید. برای این که بتوانید عمر پوشال ها را افزایش دهید و از تشکیل آهک و شوره روی بدنه کولر پیشگیری کنید می توانید از پوشال های سلولزی استفاده کنید.

توپ های شوره گیر

این توپ ها را می توانید از بازار تهیه کنید و درون تشتک کولر بیندازید. این کار باعث می شود که شوره ها به دور این توپ جمع شوند و در نتیجه در بقیه بخش های کولر شوره ها تجمع نکنند.

تمیز کردن کولر آبی

روش های پاک کردن شوره ها

بسیاری از افراد نمی دانند که شوره های کولر را چگونه از بین ببرند. در ادامه راه حل هایی را برایتان بیان می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید این کار را به راحتی آب خوردن انجام بدهید.

آب و مواد شوینده

برای تمیزی بهتر کولر ها می توانید آب و مواد شوینده را به نسبت ۳ به یک مخلوط کنید و قطعات کولر را با استفاده از یک سیم ظرفشویی و یک مسواک قدیمی تمیز کنید.

نکته : یادتان باشد که مواد شوینده اسیدی می تواند به وسایل کولر آسیب برساند بنابراین سعی کنید کم تر از آن ها استفاده کنید.

چگونه کولر آبی را تمیز کنیم؟

سرکه و آب

اگر فکر می کنید که کولر شما چربی و مواد اضافی کم تری دارد و می توانید با مواد طبیعی مانند سرکه آن را تمیز کنید بهتر است همین راه را در پیش بگیرید. باید بدانید که سرکه هم قدرت پاک کنندگی بسیار زیادی دارد بنابراین اگر فکر می کنید که مواد شوینده آسیب زا هستند می توانید سرکه راجایگزین کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو