دانستنیهای کشور روسیه و نحوه سفر به آن جا در روزهای کرونایی

دانستنیهای کشور روسیه و نحوه سفر به آن جا در روزهای کرونایی


منبع: دلگرم

116

1400/4/13

15:40


دانستنیهای کشور روسیه و نحوه سفر به آن جا در روزهای کرونایی

روسیه وسیع ترین کشور دنیا از نظر مساحت و 11 منطقه زمانی مختلف دارد. این کشور وسیع و پهناور از جذاب ترین مکان های دیدنی را از ادوار مختلف در خود جای داده است.

واحد پول روسیه

در روسیه از روبل به عنوان پول رسمی و انجام معاملات استفاده می کنند و هر یک روبل، 100 کوپک می شود. البته در نظر داشته باشید در بعضی جاهای روسیه مبادلات با دلار یا سایر ارز های خارجی انجام می شود، ارز رایج روسیه روبل است.

وضعیت آب و هوای روسیه

بهترین زمان برای سفر به روسیه چه موقع است؟ آب و هوای روسیه به صورت قاره‌ای با تابستان‌هایی طولانی و گرم و زمستان هایی سرد و خشک می‌باشد. به همین دلیل اغلب مسافران ترجیح می دهند تا در فصل زمستان به این سرزمین سفر نکنند. اگر می خواهید تور هوایی روسیه را خریداری کنید و برایتان مهم است که در یک آب و هوای خیلی خوب به روسیه سفر کنید پیشنهاد می کنیم که تور روسیه تابستان را خریداری کنید. مسکو، سنت پترزبورگ و قازان 3 شهر توریستی روسیه در ماه های جولای تا آگوست بیشتر از هر موقعی مورد توجه گردشگران بین المللی قرار می گیرند.

دانستنیهای کشور روسیه و نحوه سفر به آن جا در روزهای کرونایی

نقشه و مرزهای روسیه

شرایط سفر به روسیه در دوران کرونا

سفر به روسیه در شرایط کرونا مانند دیگر کشورهای جهان که درگیر کویید19 هستند با محدودیت های سفر برای مسافران تور روسیه همراه است. ورود گردشگر به روسیه تا حدی مجاز است (تنها گردشگران برخی کشورها مجاز به ورود به روسیه هستند) و آزمایش پی سی آر PCR با نتایج منفی برای همه کشورها لازم است. قرنطینه گردشگران بستگی به شرایط فرد دارد و در صورت بروز علائم COVID-19، فرد باید قرنطینه شود.

اقامت در بهترین هتل های روسیه

اگر به نقشه روسیه نگاه کنید متوجه عظمت و بزرگی این کشور می شوید. این کشور با در اختیار داشتن 8 ایالت فدرال و تعداد زیادی شهر که در قلب آن ها مسکو است همواره جمعیت زیادی از گردشگران را در هر نقطه به خود می بیند. از بهترین هتل های مسکو می توان به هتل چهار ستاره هلیپارک امپیر مسکو، هتل ریتز کارلتون مسکو و هتل هالیدی این ساچفسکی مسکو اشاره کرد.

اگر بخواهیم تعدادی از بهترین هتل های سن پترزبورگ را هم نام ببریم باید به هتل مسکوا سن پترزبورگ، هتل هالیدی این سن پترزبورگ و هتل کورینتیای سن پترزبورگ و هتل ودنسکی سن پترزبورگ اشاره کنیم.این هتل ها و دیگر هتل های مسکو و سن پترزبورگ بسته به امکاناتی که برای مسافران فراهم می کنند دارای قیمت های متفاوتی هستند. تور روسیه پیشنهادی توسط آژانس هواپیمایی الفبای سفر، انواع مختلف هتل ها وجود دارند و شما بسته به سلیقه و بودجه مالی تان میتوانید هتل مناسب در روسیه را انتخاب کنید و مطمئن باشید آفر ارزان ترین تور روسیه ما رضایت شما را جلب خواهد کرد.

دانستنیهای کشور روسیه و نحوه سفر به آن جا در روزهای کرونایی

هتل رادیسون رویال لوکس ترین هتل مسکو

کدام گردشگران اجازه ورود به روسیه را دارند؟

ساکنان دائمی روسیه، اتباع انگلیس و اتباع ارمنستان، ایران، آذربایجان، بلاروس، کوبا، مصر، اتیوپی، فنلاند، آلمان، یونان، ایسلند، هند، ژاپن، قزاقستان، قرقیزستان، مالدیو، مالت، مکزیک، کره شمالی و جنوبی، پرتغال، قطر، عربستان سعودی، صربستان، سیشل، سنگاپور، سریلانکا، سوئیس، سوریه، تاجیکستان، تانزانیا، ترکیه، امارات متحده عربی، ازبکستان، ونزوئلا و ویتنام و همچنین گردشگران در صورت ورود به روسیه با پرواز مستقیم اجازه ورود آن ها صادر خواهد شد. علاوه بر آن، دانشجویان دارای تأییدیه کتبی توسط دانشگاه مربوطه نیز می توانند به این کشور وارد شوند.

دریافت واکسن کرونا در روسیه

مرحله اول واکسیناسیون کرونا در مسکو روسیه با واکسن اسپوتنیک وی از روز ۵ ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ (۱۵ آذر ماه 1399) و در سراسر روسیه از روز ۱۵ همان ماه (۲۵ آذر) با توزیع یک و نیم میلیون دوز واکسن اسپوتنیک روی پزشکان و معلمان آغاز شد.

واکسیناسیون کرونا در روسیه رایگان بوده و افراد داوطلب واکسن کرونا دریافت می کنند. گروهی از گردشگران آلمانی نیز برای دریافت واکسن کرونا روسی اسپوتنیک وی به روسیه سفر کردند. در مسکو کلینیک هایی در سراسر شهر وجود دارند که در حال انجام واکسیناسیون هستند. از این رو مردم سایر کشور‌های اروپا در تلاش برای دریافت واکسن کووید-۱۹ خود را به روسیه می رسانند. اگر قصد سفر به روسیه جهت تزریق واکسن کرونا را دارید باید برنامه ریزی کنید که 15 روز در روسیه بمانید. زیرا فاصله بین تزریق دوز اول و دوز دوم واکسن کرونا در روسیه 15 روز می باشد.

دانستنیهای کشور روسیه و نحوه سفر به آن جا در روزهای کرونایی

سفر به روسیه در کرونا

ایرلاین هایی که سفر ایران و روسیه را انجام می دهند

ایرلاین‌های نوردویند، ایرفلوت و ماهان از تهران به سمت روسیه پرواز می‌کنند که همه این پرواز مستقیم می‌باشد. در تور مسکو سنت پترزبورگ روسیه از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران تا فرودگاه شرمیتوو مسکو حدودا 3 ساعت و تا فرودگاه پالکوو سن پترزبورگ حدودا 4 ساعت راه است. لازم به ذکر است که اولین پرواز در ساعت 08:35 از تهران (IKA) انجام می شود و ساعت 10:55 به مسکو (SVO) می رسد.

پرواز تهران به مسکو3 روز در هفته و در روزهای یکشنبه/سه شنبه/ و پنجشنبه/انجام میپذیرد. در حال حاضر امکان پرواز از مشهد و شیراز با پروازهای مستقیم در ماه های شلوغ سال به مسکو وجود دارد .
تور روسیه با پروازهای ایرفلوت، ماهان و ایران ایر در حال حاضر بهترین پکیج های مسافرتی به شمار می آیند.

هزینه و مخارج سفر به روسیه

شما باید برنامه ریزی کنید که روزانه حدود (47 دلار) برای تعطیلات خود در روسیه هزینه کنید، که متوسط قیمت روزانه بر اساس هزینه های سایر بازدیدکنندگان است. مسافران گذشته به طور متوسط (11 دلار) برای وعده های غذایی یک روزه و (3.08 دلار) برای حمل و نقل محلی هزینه کرده اند. همچنین ، متوسط قیمت هتل در روسیه برای هر زوج (53 دلار) است. بنابراین ، یک سفر برای دو نفر به روسیه به مدت یک هفته به طور متوسط (662 دلار) هزینه دارد. همه این قیمت های متوسط سفر از مسافران دیگر جمع شده است تا به شما کمک کند تا بودجه سفر خود را تنظیم کنید..

باید ها و نبایدهای سفر به روسیه

اگر میخواهید به این کشور سفر کنید حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • در سفر به روسیه توقع نداشته باشید که کمتر خرج کنید
  • از مراکز دولتی عکس نگیرید
  • به آداب و رسوم روسیه حتما احترام بذارید

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی تور لحظه آخری و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو