کشور جامائیکا و اطلاعات جالب و خواندنی درباره این کشور

کشور جامائیکا و اطلاعات جالب و خواندنی درباره این کشور


منبع: آرگا

154

1400/4/20

00:11


توجه داشته باشید که کشور جامائیکا در واقع از دسته سرزمین های جزیره ای می باشد که در این مقاله سعی داریم شما را با قوانین عمومی و جاذبه های توریستی آن به صورت کامل آشنا نماییم با ما همراه باشید.

به طور کلی جامائیکا کشوری جزیره ای در دریای کارائیب می باشد که عمده ویژگی آن به واسطه موقعیت جغرافیایی، جاذبه های طبیعی زیبا و منحصر به فرد است و از طرفی هم با توجه به قدمت این منطقه از لحاظ جاذبه های تاریخی و فرهنگی نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

آشنایی با کشور جامائیکا

بهتر است بدانید جامائیکا در واقع کشور جزیره ای در دریای کارائیب است که پایتخت آن شهر کینگستون خواهد بود. این کشور دارای حدود ۱۰.۹۹۰ کیلومتر مربع وسعت است و جمعیت آن در سال ۲۰۱۵ حدود ۲.۸۹۱.۰۰۰ نفر تخمین زده شده است. در واقع جامائیکا سومین کشور پرجمعیت انگلیسی زبان قاره آمریکا است و در سال ۱۹۶۲ استقلال خود را از بریتانیا دریافت کرد. در واقع جامائیکا در قلمرو همسود خود قرار گرفته و ملکه الیزابت دوم را رئیس کشور خود می شناسد. نماینده کنونی ملکه در جامائیکا باتریک آلن است و حکومت آن را نیز می توان نطام پارلمانی با دو مجلس دانست که نخست وزیر کنونی آن اندرو هولنس نام دارد. جالب است بدانید که این سرزمین از تاریخ ۱۸ سپتامبر ۱۹۶۲ در سازمان ملل متحد عضو است. اکثریت مردم جامائیکا سیاه پوست هستند البته ساکنان اولیه آن سرخ پوستان آراواک بودند که مهم ترین آن ها با عنوان قوم تاینو شناخته می شدند.

موقعیت جغرافیایی کشور جامائیکا

خلاصه ای از تاریخ:

بر اساس مستندات کشف شده قدمت سکونت بشر در جامائیکای امروزی به زمان سرخ پوستان و دیگر بومی های منطقه در قرن ۴ پیش از میلاد مسیح بازمی گردد که پس از گذشت قرن های متمادی در سال ۱۴۹۴ کریستف کلمب اولین غیر بومی بود که در این منطقه پا نهاد. در آن زمان سواحل جنوبی این کشور با داشتن بالغ بر ۲۰۰ قبیله جمعیت زیادی را در خود جای داده بود. با آغاز قرن ۱۶ و در پی ورود اسپانیایی ها این منطقه به تصرف حکومت اسپانیا درآمد و این حکمرانی تا اواسط قرن ۱۷ سال ۱۶۵۵ ادامه داشت و پس از آن نوبت به حکومت بریتانیا بر این منطقه رسید. بهتر است بدانید در طی سال های تحت تسلط بریتانیا، این کشور به پیشرفت های چشمگیری در زمینه های مختلف دست پیدا کرد و توانست به یکی از بزرگ ترین صادرکننده های شکر تبدیل شود و از طرفی هم احداث خطوط راه آهن و سیستم پستی مدرن از جمله دیگر خدمات نوین در حد فاصل این سال ها بود. سرانجام در سال ۱۹۶۲ جامائیکا با برقراری نظام پارلمانی به استقلال کامل دست پیدا کرد و با این وجود این کشور کماکان ملکه بریتانیا را به صورت نمادین ملکه خود می داند. امروزه نیز جامائیکا به روند روبه رشد خود ادامه داده و به یکی از کشور های پیشرو در منطقه خود تبدیل شده است.

موقعیت جغرافیایی:

همانطور که می دانید پایتخت کشور جامائیکا شهر کینگستون می باشد که این شهر در حدود ۶۵۱۸۸۰ نفر جمعیت دارد. همچنین مساحت کل کشور جامائیکا بیش از ۱۱.۱۰۰ کیلومتر مربع ارزیابی شده و در میان مهم ترین شهر های این سرزمین می توان به پورت مور و می پن اشاره کرد که باید در ابتدای سفرتان مورد بازدید قرار دهید. در واقع جامائیکا کشور جزیره ای در دریای کارائیب است که موقعیت آن بر اساس دوره های زمانی مختلف با تغییراتی همراه بوده است. به طور کلی سرزمین جامائیکا را می توان سومین کشور پرجمعیت در جهان دانست که در سال ۱۹۶۲ استقلال خود را از بریتانیا دنبال کرد. این سرزمین در قلمرو همسود قرار گرفته و ملکه الیزابت را شامل شده است. موقعیت جامائیکا بر اساس حکومتی که شکل گرفته نظام پارلمانی را می پذیرد و سیاست های پارلمانی که برای آن بررسی شده موقعیت این سرزمین را دسته بندی کرده است.

خلاصه ای از تاریخ جامائیکا

فرهنگ مردم کشور جامائیکا:

توجه داشته باشید که معمولا بانوان تا سن ۷۵ سالگی و آقایان تا ۷۲ سالگی امید به زندگی دارند و موقعیت زندگی برای این کشور دسته بندی مخصوصی داشته است. در جامائیکا یک سری سیاست های مخصوص بررسی شده برای مثال مردمی که سیاه پوست هستند دین ویژه خود را دارند و در هنگام غذا خوردن با دست راست غذا را آغاز می کنند و با دست چپ غذا را به اتمام می رسانند با وجود اینکه در میان سفیدپوست ها کمتر چنین چیزی مشاهده می شود. معمولا فرهنگ زندگی در میان کودکان بسیار آسان تر است زیرا آن ها سعی دارند با یکدیگر وارد فرهنگ رسمی کودکانه شوند که در این راستا موقعیت خوبی را هم شامل شده اند. با وجود اینکه مردم این کشور سایر زبان های عامیانه را به سختی یاد می گیرند اما استفاده از آن به صورت جدی رویت شده است.

زبان و دین رسمی:

به طور کلی زبان جامائیکایی آپتویس زبانی برگرفته از زبان انگلیسی است که توسط بسیاری از مردم صحبت می شود. از طرفی زبان امنگلیسی زبان رسمی جامائیکا محسوب می شود و همین موضوع جامائیکا را به سومین کشور پرجمعیت انگلیسی زبان در قاره امریکا تبدیل می کند. همچنین دین اغلب مردم این کشور مسیحیت است و با این وجود ادیان و اعتقادات مذهبی دیگری هم کماکان در این منطقه مشاهده می شود و یهودیت را نیز می توان زا دیگر ادیان این سرزمین دانست. جالب است بدانید که امروزه جامائیکا از بیشترین میزان کلیسا به نسبت مساحت خود در جهان بهره مند است.

ادیان رسمی مردم جامائیکا

غذاهای معروف:

توجه داشته باشید که کشور جامائیکا نیز مانند سایر کشور های جهان دارای غذاهای معروف و محبوبی است که در ادامه سعی داریم به بیان برخی از آن ها بپردازیم:

آکی و ماهی نمکی: آکی یکی از میوه های استوایی است که معمولا برای صبحانه سرو می شود. برای تهیه این غذا در ابتدا باید بخشی از میوه آکی را بجوشانید که ترکیب آن به ماده زرد رنگ مشابه تخم مرغ هم زده تبدیل می شود و سپس می توانید با ماهی، پیاز و انواع طعم دهنده ها سرو نمایید.

ماهی: این غذا معمولا در رستوران ها و غرفه های ساحلی به فروش می رسد و غذایی است که عطر بی نظیرش در ساحل پیچیده و گردشگران را برای امتحان کردن مشتاق می کند. برای تهیه این غذای معروف ابتدا ماهی را طعم دار و سرخ می کنند و بعد با سس حاوی فلفل، هویچ، سرکه و پیاز میل خواهند کرد. دقت داشته باشید که در تهیه این غذا باید ماهی را به صورت کامل با سر و دم و استخوان سرخ کنید و اگر علاقه ای به خوردن چنین غذایی ندارید می توانید همین غذا را که با فیله های ماهی تهیه می شود در رستوران های شیک پیدا کنید که البته قیمت بالاتری هم دارند.

patties: این غذا را می توان یکی از اسنک های معروف و رایج جامائیکا دانست که معمولا خمیر های لایه لایه را با خوراک مرغ یا گوشت چرخ کرده پر می کنند.

دامپلینگ: یکی از نان های معروف جامائیکا است که مشابه نان فستیوال بوده اما چندان شیرین نیست. این نان ظاهری شبیه بقچه دارد و عمدتا برای وعده صبحانه همراه با ماهی شور و آکی میل می شود.

آشنایی با غذاهای معروف در جامائیکا

قوانین عمومی در جامائیکا:

بهتر است بدانید در قوانین کشور جامائیگا اگر به موسیقی بی احترامی شود دیگر نمی توانید جایگاه خوبی در این سرزمین داشته باشید زیرا موسیقی بخش مهمی از زندگی مردم محسوب می شود که بر اساس سیاست های مخصوص دنبال شده است.

همچنین قوانین کار برای آشپز ها در این کشور بسیار دشوار است زیرا آشپزها حقوق و مزایای زیادی دریافت می کنند و می توانند موقعیت مالی خوبی داشته باشند.

قوانین کار در جامائیکا براساس موقعیتی که افراد دارند بررسی می شود و به عبارتی در مسیر قوانین زندگی در صورتی که افراد بخواهند موارد غیر قانونی را دنبال نمایند دقیق تر زیر نظر پلیس اهمیت داده خواهند شد.

به صراحت می توان گفت که موقعیت زندگی در این کشور بهبود زیادی داشته و و سیاست های تعیین شده نیز می توانند در این روند تاثیرگذار باشند.

در کشور جامادیکا حجاب اختیاری است و دخالت کردن در سلیقه افراد یک عمل غیرقانونی خواهد بود.

قوانین عمومی در کشور جامائیکا

جاذبه های گردشگری کشور جامائیکا:

همانطور که می دانید سرزمین جامائیکا پس از اینکه به استقلال کامل دست پیدا کرد در زمینه های مختلفی از جمله گردشگری پیشرفت های زیادی کرده و در ادامه سعی داریم تا به بیان برخی از مکان های دیدنی جامائیکا بپردازیم:

آبشار دان ریور:

یکی از بهترین دیدنی های کشور جامائیکا آبشار دان ریور است که از اصلی ترین جاذبه های گردشگری در سفر به جامائیکا محسوب می شود و یکی از گنجینه های ویژه خواهد بود. این آبشار موقعیت بارانی خوبی دارد و در نهایت می تواند یک مکان گردشگری ایده آل برای توریست ها باشد. می توانید با استفاده از تور های گردشگری از این آبشار بالا بروید و از سفرتان نهایت لذت را تجربه کنید.

مکان های دیدنی در جامائیکا

موزه باب مارلی:

موزه باب مارلی در واقع مهم ترین بخش سفر به جامائیا است که در مسیر هوپ قرار دارد و آهنگ های مختلفی در این راستا به گوش می رسند. در ساخت این موزه از سنگ مرمر استفاده شده و دارای یک نمایشگاه بزرگ از تصاویر است که به همین خاطر امروزه در لیست عجایب جهان قرار گرفته است.

بازدید از موزه های ملی

پارک اوچو ریوس:

یکی از قدیمی ترین مزارع در جامائیکا اوچو ریوس است که در حال حاضر به پارک ماجراجویی تبدیل شده است. اوچو ریوس دارای جاذبه های تاریخی مانند گرند هاوس است که در اوایل قرن ۱۸ ساخته شده و با وجود این از لحاظ فرهنگی و تاریخی یکی از مکان های مهم اوچو ریوس محسوب می شود اما با رفتن به این پارک می توانید فعالیت های تفریحی متنوعی را انجام دهید که بسیار هیجان انگیز و لذت بخش خواهد بود. یکی از جذابیت های این پارک امکان شترسواری و اسب سواری و همچنین تماشای شترمرغ ها خواهد بود.

آشنایی با پارک های جامائیکا

غارهای گورتو:

این غار بسیار زیبا با طول ۱۵۲۵ متری که دارد از سنگ هایی با جنس آهک تشکیل شده و سیاست های به کار رفته در آن بسیار جذاب خواهد بود. این غار دارای دریاچه ای شفاف و سنگ هایی بسیار زیبا است و می توانید با تورهای طراحی شده از آن ها دیدن نمایید و نهایت لذت را ببرید.

بازدید از جذابیت های غار گورتو

همچنین در ادامه پیشنهاد می شود که با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب کشور مالزی و همچنین مطلب کشور بروئنی نیز آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو