شاید از خودتان بپرسید که چرا برش لیزر؟ دستگاه‌های برش لیزری و حکاکی لیزری از دقیق‌ترین دستگاه‌های حوزه برش و حکاکی هستند که قابلیت کار بر روی مواد مختلف را دارند. اپراتور این دستگاه‌ها اگر توانایی کافی در کار با دستگاه داشته باشد، می‌تواند محصولاتی خلق می‌کند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره نگه دارد.

پس حالا با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که هنگام خرید دستگاه برش لیزر به چه نکاتی توجه داشته باشید.

توجه به اندازه دستگاه و اندازه کارگاه

شروع هر کسب و کار از یک ایده است و اگر این ایده بر روی کاغذ آورده شود اجرایی کردن آن راحت‌تر است. پس شما هم یک برگ کاغذ سفید بردارید و در ابتدای راه مشخص کنید که می‌خواهید یک کارگاه در چه حجمی بزنید و دستگاه برش لیزر متناسب با آن باید به چه صورت باشد.

• اگر سرمایه کافی دارید و می‌توانید یک کارگاه صنعتی بزرگ راه اندازی کنید، خرید دستگاه برش لیزر صنعتی به شما کمک می‌کند که توانایی رقابت بیشتری در سطح بازار داشته باشید؛

• اگر سرمایه کافی ندارید و نهایت توان خود را بر این موضوع گذاشته‌اید که به سمت یک کارگاه خانگی بروید، مطمئناً قیمت دستگاه برش لیزری خانگی و قیمت دستگاه برش لیزری کوچک برای شما جالب به نظر می‌رسد؛

• به خاطر داشته باشید که به کار بردن یک دستگاه برش لیزر کوچک رومیزی در یک کارگاه صنعتی از لحاظ اقتصادی بازدهی چندانی ندارد و حالت عکس آن باعث اتلاف سرمایه شما می‌شود.

پس باید تناسب بین اندازه دستگاه و اندازه کارگاه را به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین اولویت خود نظر بگیرید.

فایبر برش

توجه به نوع و اندازه میز دستگاه برش لیزر

اگر توانسته باشید مورد قبلی را حل کنید، الان وارد یک چالش دیگر می‌شوید که یک بحث کاملاً تخصصی و اصلی است. انتخاب نوع و اندازه میز دستگاه برش لیزر در کار با آن و کسب مهارت اهمیت ویژه‌ای دارد. میز دستگاههای برش لیزر در دو دسته کلی میزهای شمشیری و میزهای لانه زنبوری قرار می‌گیرند.

• میزهای لانه زنبوری از خانه‌های شش ضلعی منتظم در کنار یکدیگر قرار گرفته که امکان عبور اشعه لیزر از داخل این ۶ ضلعی‌ها وجود دارد. این میزها برای کار بر روی قطعه کارهای کوچک مناسب هستند و به همین دلیل برای کار بر روی جواهرات، شیشه‌ها، لوازم و قطعات کوچک و همچنین قطعات الکترونیکی به کار گرفته می‌شود.

• میزهای شمشیری به صورت تیرهایی در کنار هم و به موازات هم که به شکل افقی به دو محور جوش خورده‌اند. فضای بین این تیغه‌ها به طور کامل خالی است و برای برش‌های طولی و عرضی مناسب هستند. میزهای شمشیری در قطعه‌های بزرگ مناسب است، اما به خاطر داشته باشید که استفاده از آنها در الگوهای برشی پیچیده چندان امکان‌پذیر نیست.

موضوع بعدی اندازه میز دستگاه برش لیزر است. شما اگر در اینترنت به دنبال راهنمای خرید دستگاه برش لیزر باشید، احتمالاً متوجه می‌شوید که قیمت دستگاه لیزر 60*90 با قیمت دستگاه برش لیزری کوچک رومیزی متفاوت است. این تفاوت در وهله اول نوع میز و در وهله دوم از تفاوت در اندازه میزها نشأت می‌گیرد. پس همانطور که تناسب بین اندازه دستگاه و اندازه کارگاه مهم است، اندازه و نوع میز دستگاه برش لیزر هم اهمیت دارد.بهترین ابعاد برای راه اندازی کارگاه برش لیزر دستگاه 1390 هست که ابعادی معادل 130 در 90 سانتیمتر دارد . سایر ابعاد نیز میتواند بسته به نوع کار و خروجی مورد استفاده قرار گیرد.

دیاموند لیزر

قدرت لیزر با توجه به تعداد آمپرهای آن

در گام سوم باید مشخص کنید که قدرت لیزر مورد نیاز برای کار شما چقدر است. معیار سنجش قدرت لیزر، تعداد آمپرهای آن است که در اختیار تکنسین بوده و می‌تواند آن را تغییر دهد. برای اطلاع از ظرفیت هر دستگاه می‌توانید به سراغ تیوب لیزر بروید که بر روی آن تعداد آمپرهای اشعه لیزر مشخص شده است. اساس کار دستگاه برش لیزر بدین صورت است که انرژی و حرارت اشعه لیزر باعث سوزاندن و شکستن پیوند بین مولکولی می‌شود. پس نتیجه می‌گیریم که هرچه تعداد آمپر یک دستگاه لیزر بالاتر باشد، توانایی آن برای برش نمونه کارهای سخت‌تر بالاتر بوده و به همین دلیل قیمت دستگاه برش لیزر هم بالاتر می‌رود.

نوع مواد و سیستم تهویه کارگاه

در گام چهارم باید مشخص کنید که می‌خواهید بر روی چه موادی کار کنید. برخی ترجیح می‌دهند که بر روی فلز و آلیاژهای آن کار کنند و به حوزه‌هایی مانند قطعه سازی خودرو ورود کنند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند که یک کارگاه خانگی راه‌اندازی کنند و بیشتر کار آنها به جواهرات و ساخت لوازم تزیینی اختصاص یابد. قاعده کلی به این صورت است که اگر ماده‌ی مورد نظر تغییر کند، حوزه دستگاه و خصوصیات کلی آن تغییر کرده و در نتیجه قیمت آن نیز تغییر می‌کند. به همین دلیل، قیمت دستگاه برش لیزری ورق آهن با قیمت دستگاه برش لیزری پارچه نمدی در فروشگاه‌های مختلف متفاوت است.

اما انتخاب نوع مواد برای یک کارگاه می‌تواند فاکتورهای دیگری را نیز تغییر دهد. اصولاً دستگاه برش لیزر به عنوان یک دستگاه همه کاره شناخته شده و بر روی مواد مختلف کار می‌کند. اما در این بین استثنائاتی مانند ماده پی وی سی هم وجود دارد. ماده پی وی سی در برابر حرارت و اشعه لیزر پیوند بین مولکولی خود را از دست داده و گاز کلر آزاد می‌کند. این گاز به شدت سمی و خورده است و در محیط کارگاه می‌تواند مشکلات جدی به وجود بیاورد. پس لازم است که موارد دیگری مانند سیستم تهویه کارگاه نیز در این مورد تغییر کند.

cnc دستگاه

انواع دستگاه CNC

وقتی که هدف شما از راه اندازی یک کارگاه کسب درآمد و رونق اقتصادی باشد، یکی از این راهکارها استفاده از انواع دستگاه CNC است که می‌توانند به شما در زمینه تولید محصولات مختلف کمک کنند. حقیقتی که در مورد دستگاه‌ سی ان سی وجود دارد این است که ابزار برشی و آنها تعیین می‌کند که برای چه موادی به کار گرفته شوند و وظیفه آنها چیست. به عنوان مثال، مابین این که یک دستگاه برای برش چوب به کار گرفته می‌شود. دلیل این انتخاب، استفاده از ابزار برشی متناسب با چوب است و با توجه به آن تغییراتی در ساختار دستگاه به وجود آمده است.

مجتمع سیمای شهر با داشتن بیست سال سابقه در امر واردات و تولید دستگاههای لیزر و سی ان سی توانایی این را دارد که در کنار شما به توسعه و رونق کسب و کار شما کمک کند