این علائم از نشانه های بارز درد و بیماری در پرندگان است

منبع: دلگرم

84

1400/4/20

12:08


این علائم از نشانه های بارز درد و بیماری در پرندگان است

۵ نشانه‌ی درد کشیدن پرنده

به گزارش دلگرم : با این که بعضی از پرندگان توانایی صحبت کردن را دارا می باشند، آن‌ها نمی توانند به صاحب خود بگویند که مشکل یا درد خاصی را احساس می کنند. پرندگان معمولا در پنهان کردن نشانه‌های درد یا زخمی شدن بسیار خوب عمل می کنند چرا که در طبیعت هر نشانه‌ای از ضعف می تواند باعث از دست دادن جانشان شود.

به دنبال نشانه هایی باشید که می توانند در مورد ناراحتی فیزیکی پرنده به شما سرنخ بدهند. 5 نشانه زیر معمولا نشان دهنده مریض بودن یا درد کشیدن پرنده هستند. اگر با هر یک از این نشانه‌ها روبرو شدید با دامپزشک خود تماس و این مشکلات را با او در میان بگذارید.

1. استفاده مکرر از یک عضو بدن

اگر متوجه شده‌اید که پرنده شما بیشتر وقت خود را روی یک پا می گذراند یا به نظر می رسد که یکی از بال‌ها را مورد استفاده قرار نمی‌دهد (یا به طور متفاوتی این عمل را انجام می دهد)، این احتمال وجود دارد که پرنده در این مناطق احساس درد کند. در حالی که تلاش پرنده برای مخفی کردن نشانه های بیماری خود یک امر طبیعی است، معمولا پرندگانی که در حال تجربه درد هستند، نمی توانند به طور کامل ناراحتی خود را مخفی نگه دارند.

2. بسته شدن بیش از حد چشم‌ها

در حالی که ما نهایت تلاش خود را برای تامین امنیت دوست پردار خود انجام می دهیم، حوادث و صدمات در هر زمان یا مکانی می‌توانند اتفاق بیفتند. پرندگان می توانند حتی در محیط امن قفس، به خود صدمه بزنند. اگر متوجه شدید که چشمان پرنده در اکثر اوقات نیمه باز است (مانند حالتی که ما روی نقطه دوری تمرکز می کنیم)، عاقلانه است که این موضوع را نشانه‌ای بر ناراحتی پرنده بدانید و ضرورتا این نشانه، بیانگر مشکلی در ارتباط با چشمان پرنده نمی‌باشد.

هگان

بیماری های رایج در طیور

3. بیحالی یکی از نشانه های بارز بیماری در پرندگان است

پرندگان معمولا بسیار فعال هستند بنابر این هر نشانه ای از بیحالی یا خستگی ممکن است خطری جدی را در پی داشته باشد. پرندگانی که در کف قفس خود افتاده اند یا از ترک کردن لانه خود خودکاری می کنند معمولا بسیار مریض هستند و باید سریعا تحت معاینه دامپزشکی مجرب قرار گیرند.

4. زود رنجی یکی دیگر از نشانه‌های درد کشیدن پرنده است

حتی پرندگان خانگی که رام هستند و از دست شما غذا می گیرند، ممکن است گاهی اوقات عصبانی یا احساساتی شوند و این موضوع کاملا طبیعی است. با این حال، کج خلقی بیش از حد که متعارف با شخصیت پرنده نباشد می تواند نشان دهنده مشکل باشد. با این که می‌توان پرخاشگری و زود رنجی را با تغییرات هورمونی همراه دانست، همیشه باید جانب امنیت پرنده را در نظر گرفت. اگر از دلیل پرخاشگری پرنده خود مطمئن نیستید، بهتر است با دامپزشک مشورت نمایید.

5. از دست دادن اشتها

طوطی ها و دیگر پرندگان متابولیسم فعالی دارند که تغذیه دائم و مناسب را برای آنان اجباری می کند. باید توجه داشت که بعضی از گونه‌های طوطی و سایر پرندگان می توانند نسبت به انتخاب غذای خود سخت گیر باشند و این موضوع که هر پرنده ای تمایلات شخصی خود را داشته باشد، کاملا عادی است.

اما پرنده ای که ناگهان از خوردن وعده‌هایی غدایی خود خودداری کند نیاز به توجه و معاینه توسط دامپزشک دارد. اگر شما به این موضوع که پرنده به اندازه همیشه از غذای خود تغذیه نمی کند پی برده‌اید، سعی کنید که خوراکی مورد علاقه او را در اختیارش بگذارید. با این کار شما سریعا متوجه خواهید شد که پرنده شما در چه وضعیتی می باشد.

حتماً بخوانید:

آشنایی با انواع بیماری در پرندگان زینتی

آشنایی با انواع بیماری در پرندگان زینتی

آیا بیماری در پرندگان زینتی را می شناسید؟ بیماری در پرندگان زینتی و آگاهی از انواع بیماری پرندگان برای صاحبان این نوع از پرندگان خانگی بسیار مهم است.…

درمان و پیشگیری بیماری در پرندگان

وقتی صحبت از سلامتی پرنده حیوان خانگی شما می شود ، باید به بسیاری از موارد توجه کنید پرندگان سیستم بسیار ظریفی دارند و حتی یک بیماری جزئی می تواند در یک چشم به هم زدن به تهدیدی جدی تبدیل شود. تشخیص به موقع می تواند برای نجات جان یک پرنده بیمار حیاتی باشد.

هر روز پرنده خود را از نظر وجود علائم عفونت بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که با دامپزشک خود ارتباط نزدیک دارید.اسباب بازی ها و یک تمرین منظم ورزشی را برای پرنده خود فراهم کنید ، که این امر به طور مثبتی بر سلامت روان او تأثیر می گذارد و با پرنده خود صحبت کنید (حتی اگر حرف نزند) بنابراین تعامل اجتماعی مورد نیاز را بدست می آورد.

همچنین مهم است که به پرنده خود یک رژیم غذایی متنوع بدهید تا مطمئن شوید ویتامین و مواد معدنی کافی دریافت می کند. اگر مطمئن نیستید که غذاهای مناسب نژاد خاص شما چیست ، با دامپزشک خود مشورت کنید.

محوطه پرنده خود را تمیز نگه دارید. در حالی که اکثر پرندگان از نظافت شخصی خود مراقبت می کنند ، این مسئولیت پاکسازی به موقع هرگونه زباله و تازه و به راحتی در دسترس بودن غذا و آب پرنده به عهده مالک است.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو