طرز تهیه لازانیا رتتویی

لازانیا رتتویی , طرز تهیه لازانیا رتتویی , دستور پخت لازانیا رتتویی

این روزها دیگر لازانیا پای ثابت میز مهمانی ها و وعده ی غذایی خانواده ها شده است. این غذای خوشمزه اصالت ایتالیایی دارد و به طور سنتی در ایتالیا از لایه های پاستای ورقه ای مخصوص ( لازانیا)، گوشت، سس بشامل و پنیر پارمزان درست می ‌شود. رتتویی یک غذای فرانسوی و گیاهی است. ریشه اصلی خوراک مورد نظر به شهر “نیس” باز می گردد. لازانیا رتتویی غذایی‌ ایتالیایی است که از ترکیب لازانیا و مواد گیاهی درست شده است. این خوراک که مواد تشکیل دهنده آن سبزیجات هستند، یکی از خوراک های محبوب است. همچنین این خوراک می ‌تواند مورد توجه گیاه خواران هم باشد که در رژیم غذاییشان گوشت وجود ندارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لازانیا رتتویی در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۱ عدد
هویج۱ عدد
فلفل دلمه بزرگ۱ عدد
سیر۲ حبه
کدو سبز۳ عدد
بادمجان۲ عدد
رب گوجه فرنگی۳ الی ۵ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
فلفل۱ قاشق چای خوری
آویشن۱ قاشق چای خوری
روغنبه مقدار لازم
گوجه فرنگی۴ عدد
مواد لازم برای سس سفید
پنیر خامه ای۷۵۰ گرم
پنیر موزارلانصف پیمانه
ریحان خرد شهنصف پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
نمکنصف قاشق چای خوری
فلفلنصف قاشق چای خوری
مواد لازم برای رتتویی
بادمجان حلقه شده۲ عدد
کدو سبز حلقه شده۲ عدد
گوجه فرنگی۶ عدد
نمکنصف قاشق چای خوری
فلفلنصف قاشق چای خوری
سیر خرد شده۲ حبه
آویشن۲ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
لازانیا۱ بسته

طرز تهیه لازانیا رتتویی

مرحله اول

برای تهیه لازانیا خوشمزه به روش رتتویی در ابتدای کار، سس قرمز را آماده می کنیم. برای این کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. هویج و فلفل دلمه را شسته و خرد می کنیم.

مرحله دوم

کدو سبز و بادمجان را شسته و پوست می کنیم و خرد می کنیم. سیر را هم رنده می کنیم و کنار می گذاریم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز را به آن اضافه کرده و تفت می ‌دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله کم‌ کم تمام مواد خردشده را به آن اضافه می‌ کنیم. ادویه و رب گوجه ‌فرنگی را اضافه کرده و خوب مخلوط می‌ کنیم. ۴ گوجه ‌فرنگی که برای سس کنار گذاشته بودیم را پوره کرده و به مواد اضافه می‌ کنیم و اجازه می ‌دهیم ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله چهارم

برای تهیه مخلوط سس سفید، پنیر خامه‌ای، پنیر موزارلا، تخم مرغ، ریحان خرد شده، نمک و فلفل را داخل کاسه‌ ای می ‌ریزیم و خوب مخلوط می‌ کنیم. در این مرحله لایه رتتویی را آماده می کنیم. برای این کار، بادمجان ها را شسته و با پوست حلقه می کنیم.

مرحله پنجم

کدو سبز را هم با پوست حلقه می کنیم و کنار می گذاریم. گوجه‌فرنگی حلقه ‌شده، سیر خرد شده، نمک، فلفل، آویشن و روغن زیتون را داخل کاسه ‌ای می ‌ریزیم و خوب مخلوط می ‌کنیم. لازانیا را در آب جوش می ‌ریزیم تا نرم شود.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که اگر از لازانیا نیمه آماده استفاده می شود، فقط کافی است آن را در آب ولرم خیس کنیم. در ادامه داخل ظرف پیرکس را با کمی روغن مایع چرب می‌ کنیم و مواد را به این ترتیب روی همدیگر پهن می‌ کنیم.

مرحله هفتم

یک لایه لازانیا، مخلوط سس قرمز، یک لایه لازانیا و مخلوط سس سفید. روی این لایه‌ ها کدو، بادمجان و گوجه‌فرنگی حلقه‌شده را به‌صورت نواری می ‌چینیم. مجدد مخلوط سس قرمز، یک لایه لازانیا و مخلوط سس سفید را روی آن، پهن می ‌کنیم.

مرحله هشتم

در مرحله آخر یک بار دیگر کدو، بادمجان و گوجه‌فرنگی حلقه شده را می ‌چینیم و ۳۰ دقیقه داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می‌ دهیم، تا به طور کامل پخته شود و روی لازانیا طلایی شود. سپس آن را سرو می کنیم.