طرز تهیه تارت کاراملی

تارت کاراملی, طرز تهیه تارت کاراملی , دستور پخت تارت کاراملی

تارت کاراملی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده است که برای پذیرایی بسیار مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت کاراملی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم تارت کاراملی
کره گیاهی۷۵ گرم
پودر قند۲۵ گرم
آرد۱۳۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازم برای کارامل گردویی
مغز گردو خرد شده۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۱۵۰ گرم
شکر۱۵۰ گرم
کره۴۰ گرم

طرز تهیه تارت کاراملی

مرحله اول

برای تهیه تارت کاراملی ابتدا کارامل را آماده می کنیم، برای این منظور خامه را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا حالتی نرم و روان پیدا کند، سپس قابلمه را از روی حرات کنار می گذاریم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که خامه نباید بجوشد و فقط روان شدن آن کافی است. در ادامه شکر را داخل یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به آرامی هم می زنیم تا شکر به طور کامل ذوب شود.

مرحله سوم

پس از اینکه رنگ شکر تغییر کرد، کره را به تابه اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا کره جذب شکر شود. در ادامه خامه را کم کم اضافه می کنیم و با دیگر مواد ترکیب می کنیم، سپس گردوی خرد شده را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. یک دقیقه پس از اضافه کردن گردو، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم خنک شود. حالا برای درست خمیر تارت، ابتدا کره گیاهی را به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا مواد را به مدت ۵ دقیقه با همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس زرده تخم مرغ را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه دیگر با همزن مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را دو مرتبه الک می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله آرد را در سه مرحله به کاسه اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم تا خمیر جمع شود. توجه داشته باشید که ممکن است تمام آرد مصرف نشود یا اینکه نیاز به کمی آرد بیشتر باشد، پس تا زمانی که خمیر به دست نچسبد آرد اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

این خمیر نیاز به ورز دادن ندارد، چون روغن پس می دهد. در ادامه خمیر را بین سلفون می پیچیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله خمیر را بین دو لایه پلاستیک قرار می دهیم و با قطر نیم سانتی متر باز می کنیم، سپس خمیر را با کاتر تارت قالب می زنیم و درون قالب های تارت قرار می دهیم. حالا با انگشت وسط خمیر را گود می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله روی خمیر تارت را با چنگال سوراخ می کنیم تا زیادی پف نکند. در ادامه از مایه کاراملی درون خمیرهای تارت قرار می دهیم، سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود.

مرحله دهم

حالا قالب های تارت را درون سینی فر می چینیم، سپس سینی فر را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا تارت ها بپزند. در ادامه تارت ها را از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا خنک شوند، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم.