آشنایی با دوره آموزش آیلتس و آزمون‌های آن

منبع: فوت و فن

99

1400/7/14

12:37


یکی از مهم‌ترین دوره‌های زبان انگلیسی، دوره آموزش آیلتس است. گرفتن مدرک آیلتس می‌تواند مزیت‌های زیادی را برای شما داشته باشد که مهاجرت آسان به منظور تحصیل و کار در بین این موارد جای داده می‌شوند. اهداف مختلفی وجود دارند که افراد با توجه به آن‌ها دنبال کردن دوره آموزش آیلتس را در اولویت قرار می‌دهند. این افراد بعد از اینکه به صورت کامل آموزش‌های لازم را فرا گرفتند، باید به دنبال دریافت مدارک باشند. در این شرایط آمادگی برای امتحان آیلتس ضرورت پیدا می‌کند. آزمون آزمایشی آیلتس که تحت عنوان ماک نیز شناخته می‌شود، می‌تواند شما را برای آزمون اصلی و نهایی آماده کند. در ادامه به بررسی کامل‌تری از این موضوعات خواهیم پرداخت. پس ما را همراهی کنید.

دوره آموزش آیلتس به چه صورت باید باشد؟

در ابتدا باید ذکر کنیم که آیلتس یکی از دوره‌های بسیار حساس بوده و هر فردی قابلیت و توانایی تدریس آن را ندارد. از این رو آموزشگاه‌ها باید نهایت دقت خود را به کار بگیرند تا بهترین مدرسان را انتخاب کنند. اهداف مختلفی در دوره آموزش آیلتس وجود دارند. مدرس باید به‌صورت کامل متقاضی را برای آزمون نهایی و آزمایشی آماده و بر روی هر چهار مهارت فرد کار کند. هر کدام از این مهارت ها بسیار پراهمیت بوده و نمی‌توان از نقش آن‌ها غافل شد.
مدرس و داوطلب باید همپای هم در کلاس‌ها حضور داشته باشند و بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند. مدرس می‌تواند از راه‌های خلاقانه برای تدریس بهره ببرد و دانش‌آموز نیز باید با تلاش خود آن‌ها را فرا بگیرد. برای آموزش می‌توان از ابزارهای مختلف بهره برد که موسیقی، فیلم، انواع کتاب‌ها، منابع عمومی و… در بین این موارد جای داده می‌شوند. این آموزش‌ها به صورت مجازی نیز برگزار می‌شوند ولی برای تاثیرگذاری بیشتر به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره‌های حضوری را انتخاب کنید. اگر دوره آموزش آیلتس شما کیفیت بالایی را داشته باشد، در آن صورت می‌توانید با آمادگی بیشتری برای آزمون اقدام کنید.

هر چیزی که باید درباره آزمون آیلتس بدانید

امتحان آیلتس در چهار بخش مختلف برگزار می‌شود تا مهارت‌های شرکت‌کنندگان را به صورت کامل بسنجد. این بخش‌ها شامل موارد زیر می شوند:
• مهارت شنیداری یا Listening
• مهارت نوشتاری یا Writing
• مهارت خواندن یا Reading
• صحبت کردن یا Speaking

آزمون مهارت شنیداری یا Listening

مدت برگزاری آزمون شنیداری حدود ۳۰ دقیقه بوده و تشکیل شده از ۴۰ سوال است که در ۴ بخش برگزار می‌شود. فایل صوتی مربوطه تنها یک بار برای شما پخش خواهد شد و شما می‌توانید قبل از اینکه به سوالات در پاسخنامه مربوطه جواب دهید، یک بار آن‌ها را بخوانید.

آزمون مهارت نوشتاری یا Writing

برای سنجش مهارت نوشتاری شما ۶۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. دو موضوع مختلف به شما داده خواهد شد که در این زمان باید آن‌ها را به‌صورت صحیح بنویسید. متن اول باید ۱۵۰ کلمه و متن دوم ۲۵۰ کلمه باشد. اگر مقدار کلمات نوشته شده توسط شما کمتر از حد مشخص شده باشد، در آن صورت امتیاز از دست خواهید داد. به طور کلی پیشنهاد می شود ۲۰ دقیقه را به Task اول و ۴۰ دقیقه بعدی را به Task دوم اختصاص دهید.

آزمون مهارت خواندن یا Reading

بخش دیگری که باید آزمون آن را بگذرانید، مهارت خواندن شما است. مدت زمان این آزمون ۶۰ دقیقه برای ۴۰ تا سوال است. سه متن به شما داده می‌شود که مجموع کلمات آن‌ها ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه است. بعد از اینکه متن‌ها را مطالعه کردید، باید شروع به پاسخ دادن کنید. پاسخ‌ها باید در پاسخنامه وارد شوند.

آزمون مهارت گفتاری یا Speaking

آخرین بخش نیز مهارت صحبت کردن شما را می‌سنجد که مدت اختصاص داده شده به آن ۱۱ الی ۱۴ دقیقه است. این امتحان تشکیل شده از سه بخش است. بخش اول مربوط به سوالات عمومی و شخصی است. در بخش دوم یک موضوع به شما داده می‌شود که در یک دقیقه باید به آن فکر کنید و دو دقیقه درباره آن حرف بزنید.
در بخش سوم نیز یک مصاحبه بین شما و آزمون گیرنده برگزار می‌شود که ۴ الی ۵ دقیقه زمان می‌برد. موضوع آن نیز نزدیک به موضوع بخش دوم است. برای اینکه هر کدام از بخش‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارید، نیاز است تا دوره آموزش آیلتس شما با بهترین کیفیت برگزار شود. البته پشتکار شما نیز بسیار حائز اهمیت بوده و نباید از تلاش کردن دست بکشید.

آزمون آزمایشی آیلتس چیست؟

آزمون آزمایشی آیلتس که با نام ماک نیز شناخته می‌شود، برای آماده کردن داوطلب است. این آزمون می‌تواند به فرد کمک کند تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کند و تمرکز اصلی خود را بر روی این نقاط ضعف بگذارد. در این صورت می‌تواند امیدوار باشد که در آزمون نهایی نتیجه قابل قبولی را کسب خواهد کرد. آزمون ماک مانند آزمون اصلی آیلتس بوده و به شبیه سازی سوالات می‌پردازد تا داوطلب در صورت شرکت در آزمون نهایی استرس کمتری را داشته باشد و در واقع تجربه مشابهی را گذرانده باشد.
موسسات و آموزشگاه‌های مختلفی وجود دارند که برگزار کننده این آزمون هستند. قبل از هر چیزی باید به دو نکته مهم توجه داشته باشید. یکی از آن‌ها هزینه آزمون است. هزینه این آزمون‌ها پایین نبوده و تمامی افراد نمی‌توانند برنامه‌های لازم را برای شرکت در آن بچینند. دومین مورد نیز آموزشگاه و موسسه‌ای است که می‌خواهید در آن آزمون خود را بدهید. همچنین قبل از اینکه در این آزمون شرکت کنید باید دوره آموزش آیلتس را به صورت کامل گذرانده باشید. در ادامه یکی از بهترین آموزشگاه‌هایی که برگزارکننده دوره آموزش آیلتس است را به شما معرفی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

آموزش آیلتس در سفیر گفتمان

آموزش آیلتس در سفیر گفتمان

اگر به دنبال یادگیری آیلتس هستید، باید به دنبال بهترین آموزشگاه در این زمینه باشید. اهمیت این دوره آنقدر بالا است که امروزه اکثر آموزشگاه‌ها و موسسات برگزارکننده آن هستند؛ به همین علت باید تمرکز خود را بر روی این موضوع بگذارید تا در انتخاب خود دچار مشکل نشوید. از بهترین آموزشگاه‌هایی که در زمینه برگزاری دوره آموزش آیلتس مشغول به فعالیت است، می‌توانیم به سفیر اشاره داشته باشیم.
این موسسه توانسته از بهترین مدرسان برای برگزاری دوره آموزش آیلتس بهره ببرد. تمامی مدرسان از تجربه بالایی برخوردار هستند و در زمینه انتقال مفاهیم تخصص کافی را دارند. از این رو اگر قصد شرکت در دوره‌های آیلتس را دارید، می توانید با خیالی راحت در این کلاس‌ها شرکت داشته باشید و به تخصص کافی در زمینه‌های مربوطه از جمله ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ دست پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت، تماس برقرار کنید.

سخن آخر

در این مطلب اطلاعات جامعی را به شما درباره دوره آموزش آیلتس ارائه دهیم. این دوره برای افرادی که قصد مهاجرت و یا استخدام در برخی مشاغل را دارند، ضروری و جزو الزامات قرار می‌گیرد. بعد از گذراندن دوره‌های مربوطه داوطلبان باید در امتحان آیلتس شرکت کنند. برای اینکه روند دریافت مدرک شما راحت شود، پیشنهاد می‌کنیم حتما در ابتدا به آزمون آزمایشی آیلتس توجه کنید که تحت عنوان ماک نیز شناخته شده است. همچنین اگر به دنبال بهترین آموزشگاه هستید، می توانید از دوره‌های آیلتس سفیر استقبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو