مدرسه مشابه «هاگوارتز» دانش آموز می‌پذیرد!

منبع: فوت و فن

100

1400/7/22

06:29


مدرسه مشابه «هاگوارتز» دانش آموز می‌پذیرد!

هنوز هم تعداد زیادی طرفداران دنیای جادویی هری پاتر وجود دارند که هرروز صبح، به امید دریافت یک نامه از مدرسه جادوگری هاگوارتز از خواب بیدار می‌شوند اما امیدشان به ناامیدی تبدیل می‌شود.

شرکت لهستانی «Liveform and Rollespilsfabrikken» مراسم زنده نقش آفرینی را بر اساس کتاب و فیلم‌های هری پاتر در نوامبر برنامه ریزی  و اجرا کرد و حدود ۱۹۰ نفر از ۱۱ کشور مختلف به لهستان سفر کردند تا رداهای جادوگری بپوشند و در کالج جادوگری «زوچا» یکدیگر را طلسم کنند. بلیط‌های این مراسم تنها در دو روز کاملا فروش رفت. ثبت نام برای حضور در مراسم سال آینده که در ماه آوریل برگزار می‌شود، از یازدهم دسامبر آغاز شده است.

برگزار کنندگان این مراسم، به جای شبیه سازی دقیق مدرسه هاگوارتز که هری، رون و هرمیون در کتاب‌های هری پاتر در آن تحصیل می‌کردند، مدرسه‌ای مشابه آن را در قلعه «زوچا» لهستان خلق کرده‌اند.

دانش آموزان به جای ۴ گروه(که در کتاب‌های هری پاتر وجود دارند) به ۵ گروه «دورنتیوس»، «فاوست»، «لیبوسا»، «مولین» و «سِندیوُوگیس» تقسیم می‌شوند. سه مقطع متفاوت تحصیلی در این مدرسه وجود دارد و دانش آموزان می‌توانند ۵ رشته متفاوت را برای تحصیل انتخاب کنند.

بر روی وبسایت این مراسم نوشته شده: “این اتفاق درست مثل وقتی است که بچه‌ها تکه پارچه‌ها را مثل شنل می‌بندند و شاخه‌های چوبی را دور سر می‌گردانند و وانمود می‌کنند که جادوگر هستند-فقط این بار ما همه بالغ هستیم و لباس‌های بهتری بر تن داریم و می‌دانیم که در یک فضای نقش آفرینی چگونه با یکدیگر رفتار کنیم.”

هزینه شرکت در این مراسم ۴ روزه ۲۲۰ یورو است که شامل غذا و جای خواب نیز می‌شود. در دوران اقامت بازدیدگنندگان به آن‌ها یک شنل جادوگری، یک کتاب و یک کراوات مخصوص داده می‌شود که علاقه مندان می‌توانند آن‌ها را خریداری کرده و به عنوان یادگاری نگه دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو