اولین سلاح فلزی چاپ سه بعدی جهان با فرآیند پخت لیزر

منبع: فوت و فن

39

1400/8/3

08:00


اولین سلاح فلزی چاپ سه بعدی جهان با فرآیند پخت لیزر



به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این سلاح با استفاده از فرآیند پخت لیزر و فلزات پودر شده ساخته شده و اساس آن یک طراحی سلاح کلاسیک ۱۹۱۱ است.

کارشناسان چاپ سه‌بعدی طراح این سلاح عملکرد آنرا «زیبا» خوانده و مدعی شده‌اند که تاکنون توانسته ۵۰ دور شلیک موفق را انجام دهد.

همه قسمت‌های این سلاح بجز فنرهای آن از پخت لیزری مستقیم فلز ساخته شده که بخشهای فلزی را از یک طراحی سه‌بعدی با انفجار پودر فلز بوسیله لیزر تولید می‌کند.

بدنه اصلی سلاح از ۳۰ جزء از جنس فولاد ضد زنگ و آلیاژی موسوم به اینکونل در کنار فیبر کربن ساخته شده و دسته آن از نایلون است.

شرکت Solid Concepts مدعی است که فرآیند پخت لیزری فلز مورد استفاده آنها، یکی از دقیق‌ترین فرآیندهای تولید افزودنی در دسترس بوده و اینکه بخشهای چاپ سه بعدی از جزئیات بیشتر و خلل و فرج کمتر نسبت به اجزای با فرآیند تولید رایج برخوردارند.

در حالیکه ممکن است چشم انداز چاپ سلاحهای فلزی برای عده‌ای نگران‌کننده باشد اما سازندگان اظهار کرده‌اند که کار آنها کاملا قانونی است.

این شرکت مستقر در تگزاس قصد دارد از این فناوری برای چاپ بخشهای سلاحها استفاده کند.

طراحی سلاح ۱۹۱۱ از آن جهت انتخاب شد که بیشتر در مالکیت عمومی قرار داشته، بدین معنی که افراد با دستیابی به فناوری چاپ سه بعدی می‌توانند سلاح مشابهی را تولید کنند.

تجهیزات لازم برای تولید چنین سلاحی حدود ۵۲۹ هزار پوند هزینه نیاز خواهد داشت.

این در حالیست که به گفته سازندگان، قصد آنها نمایش تولید ارزان و آسان سلاح نبوده بلکه می‌خواستند ثابت کنند که چاپ سه بعدی یک راه‌حل بادوام بوده و می‌تواند برای صنعت مدرن مورد استفاده قرار بگیرد.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو