بهترین غذاها در هنگام سفر با قطار

منبع: فوت و فن

118

1400/8/3

09:25


بهترین غذاها در هنگام سفر با قطار

سفر با قطار می‌تواند یکی از مقرون به صرفه‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های سفر باشد. اگر رستوران‌ها بگذارند!

غذاهایی که در بوفه قطار سرو می‌شود، درست مثل فرودگاه و رستوران‌های جاده‌ای، اغلب چرب و مملو از چربی‌های ترانس و اشباع‌شده هستند. به همین علت، بهتر است غذای سالمی را انتخاب و تهیه کنید و هنگام سفر با قطار آن را با خودتان بیاورید تا در طول مسیر هم انرژی کافی را داشته باشید و هم غذای سالمی را بخورید که راحت بسته‌بندی و نگهداری می‌شود و صرف آن نیز در قطار با آسودگی همراه است.

خشکبار، تخمه‌ها، آجیل

ماد غذایی خشک یا خشکبار، تخمه‌ها و آجیل‌های مغزدار تقریباً خیلی راحت و بی‌درد سر بسته‌بندی می‌شوند و می‌توانید آنها را در طول سفر همراه خود داشته باشید زیرا به یخچال نیاز ندارند. خوراکی‌ها را در کیسه‌هایی که زیپ دارند و دوباره بسته می‌شوند در کیف دستی یا ساک خود بگذارید تا راحت‌تر به آنها دسترسی داشته باشید. تخمه‌های آفتابگردان و کدو و آجیل‌هایی مانند بادام هندی، بادام زمینی، گردو و بادام درختی خوراکی‌هایی مقوی هستند. میوه‌های خشک مانند برگه زردآلو، انجیر، خرما، کشمش، سیب، موز، هلو، آناناس و توت هم عالی هستند. آجیل، میوه و تخمه‌ها را با هم مخلوط کنید و یک معجون سفارشی و انرژی‌زا برای خودتان درست کنید.

سبزیجات

با این که سبزیجات خام به یخچال نیاز ندارند اما بدون یخچال هم مدت زیادی دوام نمی‌آورند و پلاسیده می‌شوند. تکه‌های هویج، کرفس و فلفل‌های قرمز و سبز را بسته‌بندی کنید و در صورت نیاز، از رستوران قطار سس یا چاشنی‌های دیگر را درخواست کنید. کلم بروکلی و خیار هم از سبزیجاتی هستند که می‌توان آنها را با سس مصرف کرد و علاوه بر این، به راحتی می‌توان آنها را در کیسه‌های زیپ‌دار نگهداری کرد. حتی می‌توانید با خیار، آووکادو و گوجه‌فرنگی ساندویچ درست کرده و به عنوان میان وعده میل کنید. کلمن‌های کوچک حاوی یخ برای سفرهای طولانی با قطار نیز گزینه دیگری است که در صورت استفاده از آن می‌توانید میوه‌های تازه هم با خودتان در قطار همراه داشته باشید.

مغزهای عسلی یا نوترابار

به جای اینکه خودتان را در رستوران قطار با انواع دونات و پیراشکی سیر کنید، همراه خود مغزهای عسلی یا نوترابار ببرید. برخی از مغزهای عسلی حاوی شیر غلیظ‌شده هستند و شما می‌توانید حتی در زمان سفر با قطار هم یک صبحانه مقوی میل کنید. برندهای زیادی هستند که نوترابار تولید می‌کنند اما شما خودتان هم می‌توانید آنها را در منزل تهیه کنید. از شیر غلیظ‌شده، جوی پرک، بادام‌زمینی خام و غیرنمکی، تخمه‌های مخلوط و توت‌های خشک برای تهیه یک نوترابار خانگی استفاده کنید.

نکات و انتخاب‌های دیگر

انتخاب‌های دیگری که می‌توانید به عنوان خوراکی برای سفر با قطار داشته باشید شامل ساندویچ‌های ترد مثل هوموس، سمبوسه، گوجه‌فرنگی برش‌خورده، فلفل دلمه، یا بادام زمینی ارگانیک و مربای فصل است. جوی پرک و سوپ را آماده کنید و از خدمه قطار آب جوش بگیرید. اگر هم خواستید خوراکی‌هایتان خنک بمانند، یک بطری آب را در فریزر خانه منجمد کنید و در سفر با قطار آن را کنار ظرف‌های غذا نگهدارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو