طرز تهیه آغوز کوکو

آغوز کوکو , طرز تهیه آغوز کوکو , دستور پخت آغوز کوکو

آغوز کوکو یکی از انواع کوکوهای ساده و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های مازندران و گیلان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آغوز کوکو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
مغز گردو۲۵۰ گرم
سبزی معطر۵۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
آرد۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه آغوز کوکو

مرحله اول

برای تهیه آغور کوکوی خوشمزه ابتدا گردوها را درون آسیاب می ریزیم و پودر می کنیم. در صورتی که آسیاب در دسترس نداشته باشیم، می توانیم گردوها را درون هاون بریزیم و به طور کامل بکوبیم تا له شوند.

مرحله دوم

در این مرحله گردوی پودر شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم. در ادامه آب اضافی پیاز را به طور کامل با دست می گیریم، سپس آنرا به کاسه حاوی گردو اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا سبزی معطر را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم. مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس تخم مرغ ها را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را مجددا مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست و منسجم شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کوکو بر می داریم.

مرحله پنجم

حالا مایه کوکو را به صورت گرد شکل داده و با کف دست تخت می کنیم، سپس درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم سرخ شود. در ادامه صبر می کنیم یک سمت کوکو سرخ شود، سپس آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

مرحله ششم

پس از اینکه دو طرف کوکوها به طور کامل سرخ شد، آنها را از روغن خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت کوکوها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان سرو می کنیم.