طرز تهیه کیک لیمو ترش

کیک لیمو ترش ایران کوک کیک لیمو فرانسوی کیک لیمو ترش آشپزخانه کوچک من طرز تهیه کیک لیمو ترش بدون فر طرز تهیه کیک لیمو ترش بدون شیر

کیک لیمو ترش یکی از انواع کیک های خوشمزه و ساده بین المللی است که طعمی بسیار خاص و جذاب دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک لیمو ترش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک لیمو ترش
تخم مرغ۴ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
شکر۱ پیمانه
ماست پرچرب۱ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
آرد۲ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
رنده پوست لیمو ترش۱ قاشق مرباخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک لیمو ترش

مرحله اول

برای تهیه کیک لیمو ترش خوشمزه و ساده ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در ادامه قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی یا روغن جداکننده کیک پوشش می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه با هم ترکیب می کنیم، سپس سه مرتبه الک کرده و کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل، شکر و رنده پوست لیمو داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد را با دور تند همزن به مدت ۵ دقیقه ترکیب می کنیم تا رنگ مواد کرمی و حجم شان تقریبا دو برابر شود. در ادامه ماست را به همراه روغن مایع به ترتیب به کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آب لیمو ترش را به مواد درون کاسه اضافه کرده و آنرا نیز ۱۵ تا ۳۰ ثانیه با دور کند همزن مخلوط می کنیم. در ادامه همزن را کنار می گذاریم، سپس ترکیب آرد و بکینگ پودر را در سه مرحله به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد را با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم تا پف تخم مرغ ها نخوابد. پس از اینکه مایه کیک کاملا یکدست شد، آنرا درون قالب می ریزیم و چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب های درون مایه کیک از بین بروند.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کیک بپزد. پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با خلال دندان تست کرده و در صورتی که پخته بود از فر خارج می کنیم. پس از اینکه کیک خنک شد، آنرا از قالب خارج می کنیم.