معرفی بازی ایرانی دنده دو: ترافیک | تجربه واقعی رانندگی!

معرفی بازی ایرانی دنده دو: ترافیک | تجربه واقعی رانندگی!


منبع: فوت و فن

165

1400/8/23

12:00


معرفی بازی ایرانی دنده دو: ترافیک | تجربه واقعی رانندگی!

بنظر می‌رسد مسیر پیشرفت بازی‌سازها و توسعه دهندگان ایرانی برای ساخت بازی‌های اندرویدی با کیفیت‌تر روز به روز هموارتر شده و این بازی‌سازهای جوان به خوبی و با استفاده از تجارب کوچک قدم‌های بعدی خود را محکم‌تر برداشته و رو به جلو ادامه می‌دهند. بچه‌های استودیو ارکا گیمز یکی از این توسعه دهندگان موفق محسوب می‌شوند که پس از عرضه عنوانی با مکانیزم‌های درگ ریسینگ به نام دنده دو و کسب موفقیت‌های مختلف در کنار آن، این بار دنده دو: ترافیک را با الهام از Traffic Racer منتشر کرده است که به سادگی می‌توان آن را یکی از برترین بازی‌های سال جاری اعلام کرد. اگر علاقه‌مند به سبک ریسینگ و بازی‌های مشابه هستید، تا پایان مقاله همراه ما باشید تا به بررسی نکات مثبت و منفی ترافیک بپردازیم.

 

 

در ترافیک کنترل اتومبیل خود را به دست گرفته و در مسیری مستقیم به رانندگی می‌پردازید. اولین نکته‌ای که با تجربه ترافیک متوجه آن می‌شوید شبیه سازی دقیق رانندگی آن است. برای کنترل بهتر اتومبیل ترافیک به شما چهار روش مختلف را پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید از بین آن‌ها یکی را، برای مثال استفاده از سنسورهای تلفن برای تغییر جهت، انتخاب کنید. بازی بصورت کلی دارای پنج حالت مختلف بازی است، بازی با حالت مرحله‌ای شروع می‌شود و به مرور امکان دسترسی به دیگر حالت‌ها فراهم می‌شود. در حالت مرحله‌ای به شما ماموریت‌های مختلفی همچون طی کردن یک مسافت در زمانی مشخص، رد شدن از اتومبیل‌ها با فاصله مویی و… داده می‌شود و برای پیشروی در بازی موظف به انجام آن‌ها هستید درواقع یکی از مشکلات اصلی ترافیک درخصوص همین ماموریت‌هاست، متاسفانه سازندگان بازی تنوع زیادی برای این قسمت قائل نشده‌اند و ماموریت‌های بازی پس از ساعات اولیه تجربه آن تکراری و خسته کننده می‌شوند. اما شما برای انجام این ماموریت‌ها نیاز دارید تا اتومبیل خود را ارتقاء داده یا پس از جمع آوری جوایز خود اقدام به خرید اتومبیلی جدیدتر کنید. در قسمت ارتقاء می‌توانید سرعت، شتاب، فرمان‌دهی و ترمز اتومبیل خود را ارتقاء دهید که این کار تاثیر چشم گیری بر عملکرد اتومبیل خواهد داشت. بخش بی‌پایان شامل رانندگی بصورت آزادانه در مسیرهای مختلف بازی است که به منظور ثبت رکورد و کسب سکه اضافی انجام می‌شود. در این بخش شما به رانندگی ادامه می‌دهد تا زمانیکه با اتومبیلی صادف کنید. حالت زمان‌دار نیز مشابه حالت بی‌پایان است، با این تفاوت که مسافت مورد نظر میبایست در زمانی مشخص طی شود و رکود شما به ثبت برسد. در حالت تفریحی می‌توانید میزان ترافیک و سرعت اتومبیل‌های دیگر را نیز تعیین کنید، این حالت برای تمرین و به نوعی سرگرمی در بازی قرار داده شده است که تجربه مفرحی را برایتان به ارمغان می‌آورد. حالت نهایی روزانه نام دارد که امروز در بسیاری از بازی‌های مختلف شاهد آن هستیم، بطور پیشفرض و بصورت روزانه به شما ماموریت‌هایی داده می‌شود که با انجام آن‌ها سکه دریافت خواهید کرد.

 

 

نکات و موارد زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند ترافیک یک بازی موفق محسوب شده و کاربران را از خود راضی نگه دارد. یکی از این موارد هوش مصنوعی راضی کننده ماشین‌ها یا رانندگان پیش فرض داخل بازیست که تنها در مسیری خطی با سرعتی مشخص حرکت نکرده بلکه درمواقعی با استفاده از راهنما تغییر جهت می‌دهند یا با توجه به شرایط ترافیکی جاده سرعت خود را افزایش یا کاهش می‌دهند. این مسئله باعث می‌شود در مواجهه با ترافیک در بازی دچار مشکل نشوید و همواره با ترمز کردن و پایین آوردن سرعت به دنبال پیدا کردن روزنه‌ای برای عبور باشید. همچنین طراحی بصری و مدل‌ سازی‌های انجام شده توسط تیم سازنده ترافیک را می‌توان فوق العاده محسوب کرد. در بازی چهارده اتومبیل مختلف حضور دارند که با جمع آوری سکه‌های درون بازی یا کلیدهای دریافتی قابل خرید هستند. طراحی این اتومیبل‌ها از پراید و سمند گرفته تا مزدا ۳ و هیوندا آزرا بصورت سه بعدی و با جزئیات بسیار زیادی صورت گرفته است. علاوه بر محیط خارجی ماشین‌ها بخاطر وجود دید راننده سازندگان بازی کاکپیت یا نمای داخلی ماشین‌ها را نیز طراحی کرده‌اند که کاملا مشابه نمونه واقعی آن‌ها بوده و در این بخش جزئیاتی مانند عملکرد دقیق کیلومتر‌ شمارها یا انیمیشن تعویض دنده در حین رانندگی بسیار جذاب است. گرچه ضعف‌هایی نیز در طراحی‌ها وجود دارد که برای مثال می‌توان به از کار افتاده بودن آینه‌های ماشین یا کور بودن دید راننده در نمای داخل اشاره کرد، اما این مشکلات به هیچ وجه درمقابل برتری سایر بخش‌ها به چشم نخواهند آمد. بازی دارای سه محیط شهری، روستایی و کوهستانی است که هر یک را می‌توانید در دو زمان شب و روز تجربه کنید. گرچه جزئیات موجود در طراحی محیطی بازی چندان بالا نیست، اما این مسئله باعث نمی‌شود کاربر با دیدن آن ناامید شود، بلکه تنوع بالای طراحی این محیط‌ها و ماشین‌های موجود در جاده بقدری بالاست که شما احساس حضور دوباره در یک صحنه یا تکرار مکرر ماشین‌های موجود را نخواهید کرد. همچنین شما این اجازه را دارید تا علاوه بر ارتقاء فنی اتومبیل خود، ظاهر آن را نیز شخصی سازی کرده و رنگ بدنه و شیشه آن را تغییر داده یا برروی آن طرح‌های مختلف را اضافه کنید، رینگ‌های اتومبیل خود را تغییر داده یا به آن باله اضافه کرده و ارتفاع آن را کاهش دهید. این تغییرات موجب می‌شوند شما چهره اتومبیل خود را با استفاده از سکه‌های خود تغییر دهید و استفاده مکرر از یک اتومبیل شما را خسته نکند.

 

 

در بخش موسیقی گرچه گرچه تیم سازنده بازی تلاش کرده‌اند از موسیقی‌هایی مناسب با سبک ریسینگ استفاده کنند، اما این تلاش چندان موفق نبوده و موسیقی بازی خسته کننده و دربرخی مواقع نامرتبط با بازی احساس می‌شود. اما ضعف موجود در موسیقی بازی را صداگذاری خوب بازی و شبیه سازی مناسب صدای ماشین‌های گوناگون و موتور آن‌ها پوشش داده است. همچنین با توجه به حضور در محیط شهری یا روستایی صدای محیط نیز متفاوت بوده و می‌توانید هر یک از قسمت‌های نام برده را درصورت نیاز از قسمت تنظیمات بازی غیر فعال کنید.

 

 

درنهایت می‌توان دنده دو: ترافیک را یکی از برترین عناوین ریسینگ ایرانی دانست که پتانسیل‌های بالایی داشته و می‌تواند به سادگی رضایت کاربران را جلب کند. تیم سازنده بازی می‌توانند با انتشار بروز رسانی‌های آینده نقاط ضعف بازی را پوشش داده و ترافیک را به عنوانی بی‌نقص نزدیک‌تر کنند. شما می‌توانید این بازی را از فروشگاه بازار دریافت کرده و برای حمایت از سازندگان آن از پرداخت درون برنامه‌ای موجود در بازی استفاده کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو