بهترین راه جلوگیری از بارداری چیست؟

109

1400/9/6

17:30


یکی از دغدغه های زن و شوهر در رابطه جنسی، ترس از بارداری ناخواسته است. بنابراین استفاده از کاندوم در هر بار رابطه جنسی ضروری است. هم چنین زوجین برای جلوگیری از انتقال بیماری های مراقبتی نیز از کاندوم استفاده می کنند.

بهترین راه جلوگیری از بارداری چیست؟

یکی از دغدغه های زن و شوهر در رابطه جنسی، ترس از بارداری ناخواسته است. بنابراین استفاده از کاندوم در هر بار رابطه جنسی ضروری است. هم چنین زوجین برای جلوگیری از انتقال بیماری های مراقبتی نیز از کاندوم استفاده می کنند. امروزه قرص های ضدبارداری زیادی وجود دارد اما روشی که علاوه بر بارداری ناخواسته، از انتقال بیماری های مقاربتی جلوگیری می کند، مطمئنا تهیه کاندوم است. در ادامه در مورد اینکه کاندوم چیست و برای چه کاری استفاده می شود، بیشتر آشنا خواهید شد.

روش های جلوگیری از بارداری

شیوه‌های فیزیکی (غیردارویی) متعددی برای جلوگیری از بارداری وجود دارد که عبارت انداز:

  • روش نزدیکی منقطع
  • استفاده از کاندوم
  • استفاده از آی‌یودی
  • حلقه‌های ضد بارداری
  • استفاده از دیافراگم
  • استفاده از کلاهک رحم
  • استفاده از اسفنج ضد بارداری
  • عمل وازکتومی
  • عمل توبکتومی
  • ایمپلنت لوله‌های رحم

انواع شیوه‌های دارویی برای پیشگیری از بارداری عبارت انداز:

  • قرص تنسی مردان
  • قرص ال‌دی زنان
  • قرص‌های ضد بارداری فاقد استروژن
  • داروهای تزریقی پیشگیری از بارداری
  • کپسول‌های کاشتنی پیشگیری از بارداری
  • نورپلانت
  • اسپرم کش‌ها
  • چسب‌های ضد بارداری
  • حلقه‌های هورمونی
  • ضد بارداری اضطراری
  • مینی پیل (قرص شیر دهی)

همان طور که مشاهده می کنید، روش های متعددی برای جلوگیری از بارداری وجود دارد. در این نوشته یکی از بهترین روش های جلوگیری از بارداری را به تفصیل توضیح داده ایم. با ما همراه باشید.

کاندوم چیست؟

کاندوم ها کیسه های نازکی هستند که از ورود اسپرم به واژن جلوگیری می کنند. انواع کاندوم های مردانه و زنانه وجود دارد:

کاندوم مردانه روی آلت تناسلی استفاده می شود. معمولاً از لاتکس، نوعی لاستیک ساخته می شود. اما برخی از آنها از موادی مانند پلی اورتان یا پلی ایزوپرن ساخته شده اند که برای افراد مبتلا به آلرژی به لاتکس بی خطر هستند.

کاندوم زنانه در واژن قرار می گیرد. دارای یک حلقه انعطاف پذیر در دو انتها است. یک انتهای آن بسته شده و به داخل واژن می رود. انتهای دیگر باز است و حلقه خارج از دهانه واژن قرار می گیرد. کاندوم های زنانه ای که اکنون در دسترس هستند از مواد ایمن برای افراد مبتلا به آلرژی به لاتکس ساخته شده اند.

کاندوم برای چه کاری استفاده می شود؟

کاندوم با جلوگیری از ورود مایع حاوی اسپرم به واژن عمل می کند. کاندوم مردانه در هنگام نعوظ روی آلت تناسلی قرار می گیرد. در حالی که نوک کاندوم را گرفته اید تا انتهای آلت تناسلی باز می شود تا در انتها فضای اضافی باقی بماند. این باعث ایجاد فضایی برای منی بعد از انزال می شود و احتمال پاره شدن کاندوم را کاهش می دهد.

پس از انزال مرد، باید کاندوم را در قاعده آلت تناسلی در حالی که از واژن بیرون می‌کشد، نگه دارد. او باید این کار را در حالی انجام دهد که آلت تناسلی هنوز در حالت نعوظ است. این کار از لیز خوردن کاندوم در هنگام نرم شدن جلوگیری می کند که می تواند باعث ورود اسپرم به واژن شود. برای تاخیر در انزال، از اسپری تأخیری نیز استفاده می شود.

کاندوم زنانه با استفاده از حلقه انتهایی بسته وارد واژن می شود. حلقه دیگر انتهای باز کاندوم را ایجاد می کند. سپس کاندوم دیواره های واژن را می پوشاند و مانعی بین اسپرم و دهانه رحم ایجاد می کند. کاندوم زنانه را می توان تا 8 ساعت قبل از مقاربت گذاشت. باید بلافاصله بعد از رابطه جنسی و قبل از ایستادن برداشته شود.

کاندوم های زنانه و مردانه را نباید به طور همزمان استفاده کرد زیرا اصطکاک می تواند آنها را پاره کند، به هم بچسبد، یا باعث شود که یکی یا دیگری در حین مقاربت از جای خود خارج شود. اگر کاندوم پاره شود یا بلغزد، مایع منی می تواند از بدن خارج شود و احتمال اینکه کاندوم از بارداری یا بیماری های مقاربتی جلوگیری کند کمتر می شود.

بهترین راه جلوگیری از بارداری چیست؟

کاندوم چقدر خوب کار می کند؟

در طول یک سال:

از هر 100 زوج معمولی که از کاندوم مردانه استفاده می کنند، 15 نفر حاملگی تصادفی خواهند داشت.

از هر 100 زوجی که از کاندوم زنانه استفاده می کنند، حدود 21 نفر حاملگی تصادفی خواهند داشت.

برای محافظت بیشتر، بسیاری از زوج ها از کاندوم به همراه روش دیگری برای جلوگیری از بارداری مانند قرص های ضد بارداری یا IUD استفاده می کنند. برای اینکه کاندوم بهترین شانس را داشته باشد، باید در هر بار رابطه جنسی از کاندوم استفاده شود.

کاندوم قابل استفاده مجدد نیست. هر بار که زوجین رابطه جنسی دارند، باید از یک کاندوم جدید استفاده شود و باید از ابتدا تا انتها برای محافظت در برابر بارداری و بیماری های مقاربتی استفاده شود. هرگز از روان کننده های مبتنی بر روغن با کاندوم استفاده نکنید زیرا می توانند لاستیک را تجزیه کنند. کاندوم ها همچنین ممکن است توسط چیزهایی مانند ناخن های دست آسیب ببینند.

اگر کاندوم هنگام بیرون آمدن از بسته بندی خشک، چسبنده یا سفت به نظر می رسد یا تاریخ انقضا آن گذشته است، آن را دور بیندازید و به جای آن از کاندوم جدید استفاده کنید. در صورت وجود مشکل در یکی از کاندوم ها، همراه داشتن چند کاندوم مفید است. بهتر است کاندوم های استفاده نشده را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

آیا کاندوم به محافظت در برابر بیماری های مقاربتی کمک می کند؟

بله؛ کاندوم های لاتکس، پلی اورتان و پلی ایزوپرن می توانند در صورت استفاده صحیح از بسیاری از بیماری های مقاربتی جلوگیری کنند.

کاندوم در برابر عفونت های منتشر شده از زخم های روی پوست که با کاندوم پوشانده نشده است (مانند قاعده آلت تناسلی یا بیضه) محافظت نمی کند. زوج هایی که رابطه جنسی دارند، باید همیشه از کاندوم برای محافظت در برابر بیماری های مقاربتی استفاده کنند، حتی زمانی که از روش های دیگر جلوگیری از بارداری استفاده می کنند.

نداشتن رابطه جنسی تنها روشی است که همیشه از بارداری و بیماری های مقاربتی جلوگیری می کند.

کاندوم چه عوارضی دارد؟

اکثر مردان و زنان هیچ مشکلی در استفاده از کاندوم ندارند. عوارض جانبی که گاهی اوقات ممکن است رخ دهد عبارتند از:

یک واکنش آلرژیک در فردی که به کاندوم لاتکس حساسیت دارد

تحریک آلت تناسلی یا واژن در اثر اسپرم کش ها یا روان کننده هایی که برخی از کاندوم ها با آنها ترکیب می شوند.

کاندوم برای چه کسانی مناسب است؟

کاندوم ممکن است گزینه خوبی برای زوج هایی باشد که مسئولیت پذیر هستند و هر بار قبل از رابطه جنسی، کاندوم می گذارند و افرادی که می خواهند در برابر بیماری های مقاربتی محافظت شوند.

از آنجایی که کاندوم تنها روش کنترل بارداری در حال حاضر برای مردان در دسترس است، به مرد اجازه می دهد تا مسئولیت کنترل بارداری و محافظت از بیماری های مقاربتی را بر عهده بگیرد.

کاندوم کجا موجود است؟

کاندوم در داروخانه ها به راحتی پیدا می شود. کاندوم ها نیازی به مراجعه به پزشک یا نسخه ندارند.

برخی از افراد از رفتن به فروشگاه و خرید کاندوم احساس ناخوشایندی دارند، اما سلامتی شما مهمتر از خجالت است. علاوه بر این، خرید کاندوم در وهله اول نباید شرم آور باشد - به این معنی است که شما مسئولیت پذیر هستید و از خود و شریک زندگی خود محافظت می کنید.

اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید به داروخانه بروید و برای خود کاندوم بخرید، پیشنهاد می کنیم از داروخانه های آنلاین معتبر خرید کنید. خرید کاندوم به صورت اینترنتی به شما کمک می کند تا بدون خجالت و با خیالی آسوده انواع کاندوم را مشاهده و انتخاب کنید.

انواع کاندوم موجود در داروخانه

در حدود 21 نوع کاندوم در داروخانه ها موجود هستند مانند: تاخیری با اسانس شکلات، تاخیری روغنی با اسانس وانیل، تاخیری با اسانس شیر و عسل، تاخیری مضاعف با تاخیری فیزیکی، خاردار شیاردار با اسانس موز و عسل، خاردار شیاردار، سه کاره تاخیری خاردار میوه ای، تاخیری سوپر 3 کاره، فوق العاده نازک و حساس، حساس حرفه ای، 4 کاره ی خنگ گیم اور، فوق العاده نازک و نامرعی، دابل انار، استند آپ کلاسیک، ضد قارچ، مشکی، تاخیری میوه ای دو کاره، کاکتوس قرمز با تاخیر طولانی، خاردار بیگ دات، تاخیری قهوه و کلاسیک آلوئه ورا. شما می توانید انواع کاندوم موجود در داروخانه اینترنتی داروبیار با بهترین قیمت خریداری کنید.

بهترین راه جلوگیری از بارداری چیست؟

قیمت کاندوم چقدر است؟

برای محافظت از خود در برابر بارداری و بیماری های مقاربتی نیازی به خرج کردن پول زیادی ندارید. کاندوم ها معمولاً ارزان هستند.

قیمت کاندوم بسته به مارک، فروشگاه و بسته بندی ممکن است متفاوت باشد.

سلامتی شما قیمتی ندارد؛ مهم نیست کاندوم چقدر هزینه دارد، محافظت از بارداری و بیماری های مقاربتی کاملاً ارزشش را دارد.

بهترین کاندوم برای تهیه کدام است؟

اکثر کاندوم ها از لاتکس، نوعی لاستیک ساخته می شوند. همچنین در صورت حساسیت به لاتکس، کاندوم هایی از پلاستیک های نرم مانند پلی اورتان، پلی ایزوپرن و نیتریل ساخته شده است.

در مورد اثربخشی، استفاده صحیح از کاندوم در هر بار رابطه جنسی مهمتر از خرید یک برند خاص است. همه کاندوم های لاتکس و پلاستیکی محافظت مشابهی در برابر بارداری و بیماری های مقاربتی دارند. چه کاندوم‌های طعم‌دار، خاردار، یا کاندوم‌های معمولی ساده، در برابر بیماری‌های مقاربتی و بارداری محافظت می‌کنند.

کاندوم ها در اندازه ها، بافت ها، شکل ها و حتی طعم های مختلف هستند. می توانید انواع مختلف کاندوم را امتحان کنید تا کاندوم مورد علاقه خود را پیدا کنید. کاندوم ها بسیار کشسان و همه کاره هستند، بنابراین برای اکثر افراد به راحتی قابل استفاده است. اگر متوجه شدید که کاندوم های استاندارد خیلی سفت هستند، اندازه بزرگتر بخرید. اگر کاندوم‌ در حین رابطه جنسی زیاد لیز می‌خورد یا می‌افتد، اندازه کوچک‌تر را امتحان کنید.

مهم نیست کاندوم خود را از کجا تهیه می کنید، قبل از استفاده، آن را بررسی کنید. مطمئن شوید که بسته بندی سوراخ نباشد و تاریخ انقضا نگذشته باشد. بهترین کاندوم ها را می توانید از داروخانه های آنلاین معتبر مانند داروخانه آنلاین داروبیار تهیه کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو