ارزان ترین سفر خارجی را با تور وان ترکیه تجربه کنید

منبع: فوت و فن

142

1400/9/9

08:16


خیلی از ما دوست داریم سفر خارجی رو تجربه کنیم، ولی قیمت ارز و هزینه های بالا مانع تصمیم گیری درباره این تجربه زیباست. در این مقاله سفربانک راه کاری به شما ارائه خواهد داد تا بتوانید علاوه بر سفر خارجی با “تور وان” از دیدن ترکیه نیز لذت ببرید. برای سفر به این شهر راه های مختلفی وجود دارد که البته خرید تور وان به علت قرارداد هایی که آژانس ها با هتل دارند بسیار ارزانتر خواهد بود.

 قبل از خرید تور وان نوع تور را بررسی کنید

با توجه به نزدیکی این شهر به مرز ایران، شما می توانید از طریق زمینی به وان ترکیه سفر کنید. غیر از تور زمینی وان، سفر با خودرو شخصی نیز برای شما امکانپذیر خواهد بود. در زیر به بررسی اجمالی انواع سفر به وان خواهیم پرداخت:

  1. تور زمینی وان با اتوبوس
  2. تور وان با قطار
  3. تور وان با ماشین شخصی
  4. تور هوایی وان

تور زمینی وان با اتوبوس

در حال حاضر بهترین روش سفر به وان خرید تور وان با اتوبوس است که تفاوت آن با تور پاتایا همان سفر زمینی است. استان آذربایجان غربی تنها استانی است که مرز مشترک با ترکیه دارد بنابراین برای سفر زمینی به ترکیه، حتماً باید خود را به این استان برسانید. به طور کلی شما می توانید از سه مرز وارد خاک ترکیه شوید، مرز رازی برای سفر وان کوتاه ترین مسیر است ولی خیلی از گردشگران از مرز بازرگان به ترکیه وارد می شوند.

  • مرز رازی – مرز کاپیکوی
  • مرز سرو – مرز اسندره
  • مرز بازرگان – مرز گورباغ

تور تهران وان از مرز رازی(۹۴۰ کیلومتر)

  1. تهران (۸۵۰ کیلومتر)
  2. تبریز (۲۹۰ کیلومتر)
  3. مرند (۲۰۰ کیلومتر)
  4. خوی (۶۵ کیلومتر)
  5. وان (۹۰ کیلومتر)

در نظر داشته باشید ساعت کاری مرز رازی از ۹ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر است، اگر از تهران تور وان را خرید کرده اید اتوبوس ها طوری حرکت می کنند که قبل از این ساعت به وان برسند برای سفرهای شخصی زمان مورد نظر را برای رسیدن به مرز توجه داشته باشید. البته مرز مهران نیز برای تور کربلا به همین ترتیب کار می کند.

تور زمینی وان

تور وان با قطار

مبدا حرکت قطار از ایران به سمت وان، تهران و تبریز می باشد، که روزهای یکشنبه و چهارشنبه در حال برگزاری می باشد که متعاقباً تور وان نیز از طریق قطار در همان روز انجام می شود. قطار پس از طی مسیر به مرز رازی می رسد البته در مسیرخود در شهر تبریز دوباره اقدام به مسافرگیری می کند. بعد از انجام تشریفات مرزی از طرف ایران و همچنین افسران ترکیه قطار با طی مسافت ۱۱۰ کیلومتری به شهر وان می رسد. مسافران در اسکله وان به کشتی منتقل شده و پس از ۵ ساعت به ایستگاه تات شهر وان می رسند. تور وان از طریق قطار حدوداً ۲۴ ساعت تا رسیدن به مقصد زمان می برد.

تور زمینی وان با وسیله شخصی

سفر به وان با وسیله شخصی به دو صورت می تواند انجام شود.

  • اول سفر تا مرز و پارک خودرو در پارکینگ های لب مرز. در این روش شما ابتدا به مرز مراجعه می کنید و خودرو خود را پارکینگ های لب مرز پارک کرده و بعد از عبور از مرز با وسیله های عمومی خود را به وان خواهید رساند.
  • دوم سفر با خودرو و عبور از مرز با خودروی شخصی. که قبل از آن باید تشریفات کاپوتاژ ماشین را انجام دهید.

مدارک مورد نیاز برای کاپوتاژ ماشین به ترکیه

  1. مدارک خودرو از قبیل برگ سبز
  2. برگ خودرو کارخانه
  3. کارت مالکیت خودرو
  4. اصل گواهینامه معتبر برای صدور گواهینامه بین المللی
  5. بیمه نامه
  6. گذرنامه
  7. ۵ عدد عکس برای صدور گواهینامه
  8. خود خودرو برای بازدید

تور هوایی وان

به دلیل اینکه شهر وان فرودگاه بین المللی ندارد معمولاً تور وان به صورت هوایی برگزار نمی شود چون هزینه بلیط بسیار بالا خواهد شد. در واقع شما باید بلیط هوایی یکی از شهرهای مجاور مثل آنتالیا، استانبول، ازمیر و یا آنکارا را خریداری کرده بعد از آن با یک پرواز داخلی خود را به فرودگاه وان برسانید. این نوع سفر هزینه بسیار زیادی را برای شما خواهد داشت و فقط مناسب افرادی است که هزینه برای آنها اهمیت نداشته و استفاده از اتوبوس و یا قطار برای آنها مطلوب نیست.

محل اقامت در تور وان

وان شهر کوچکی است در عین حال خیابان های معروف و شلوغی دارد، سعی کنید محل اقامت خود را در نزدیکی مهمترین و بزرگترین خیابان وان یعنی خیابان جمهوریت انتخاب کنید تا دسترسی شما به مراکز خرید معروف و همچنین رستوران ها راحت باشد. البته هر چه هتل به مرکز شهر نزدیک تر باشد قیمت آن افزایش پیدا می کند. بعضی از تورهای وان که محل اقامت خود را دورتر انتخاب می کنند برای رفت و آمد وسیله نقلیه در نظر می گیرند.

مزایای خرید تور وان چیست؟

تور وان یکی از انواع تورهایی است که نسبت به سفر ها و تورهای دیگر مزایایی دارد که شما را ترغیب به مسافرت به این شهر خواهد کرد در ذیل به تعدادی از این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  1. قیمت پایین برای یک سفر خارجی
  2. مراکز خرید زیبا و متنوع شبیه استانبول
  3. امکان رزرو تور زمینی وان با توجه به نزدیکی به ایران
  4. هزینه اقامت به نسبت ارزان
  5. جاذبه های دیدنی در تور وان
  6. وجه تشابه فرهنگی زیاد با ایران

بهترین زمان سفر به وان ترکیه

بهترین زمان برای خرید تور وان به سلیقه و شرایط شما بستگی دارد. اگر آب و هوا برای شما اهمیت دارد باید در نظر داشته باشید در اواخر بهار تا ماه اول پاییز آب و هوای بهتری نسبت به زمان های دیگر در انتظار شما خواهد بود. شهر وان زمستان های سردی دارد و برای افرادی که برودت هوا آزارشان می دهند مناسب نیست دمای این شهر در زمستان به ۵ درجه زیر صفر هم می رسد. البته در نظر داشته باشید در ماه هایی که آب و هوا مناسب است و زمان های شلوغی مسافرت و یا به اصطلاح های سیزن است و تورهای وان فروش خوبی را تجربه می کنند، قیمت خدمات در این شهر بالاتر است یعنی قیمت بلیط، قیمت هتل و کلا ً تور وان از زمان های دیگر گران تر خواهد بود بنابراین اگر قیمت برای شما اهمیت دارد این زمان برای خرید مناسب نیست. اگر دنبال سفری ارزان برای تور وان هستید فصل زمستان زمان مناسبی برای سفر به این شهر است.

بهترین زمان خرید تور وان

نکات مهم در تور وان

  • سعی کنید محل اقامت خود را نزدیک خیابان جمهوریت انتخاب کنید.
  • حتماً از رزرو هتل خود توسط آژانس اطمینان حاصل کنید خصوصاً در روزهای تعطیل که تجمع مسافر بیشتر است.
  • اگر به صورت شخصی مسافرت می کنید در نظر داشته باشید مرز رازی تا ساعت ۱۷ ارائه خدمات می کند.
  • سعی کنید غیر از خرید از جاذبه های شهر وان نیز دیدن کنید.
  • سعی کنید روی گوشی همراه خود نرم افزاری برای ترجمه داشته باشید.
  • برای خرید سعی کنید اول گشت و گذاری در بازار داشته باشید و روز بعد خرید کنید.
  • برای ورود به مسجد و اماکن مقدس کفش خود را در بیاورید.

برای خرید تور وان اول در سایت سفربانک لیستی از بهترین آژانس های ارائه کننده خدمات دیدن کنید و در مرحله بعدی زمان و قیمت مورد نظر را انتخاب کنید و در نهایت با آژانس مورد نظر تماس حاصل فرمایید. اگر در نهایت به جمع بندی مناسبی برای خرید تور وان نرسیدید با سایت سفربانک به شماره تلفن ۸۸۸۶۶۶۰۹-۰۲۱ در تماس باشید.

نکات مهم تور وان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو