این افراد در صورت ابتلا به کرونا با احتمال بیشتری بستری می‌شوند

62

1400/9/12

12:45


یک مطالعه جدید به طور خاص بررسی کرده که چگونه ابتلا به کووید19 بر عوارض بارداری و همچنین مرگ و میر مادران تأثیر می‌گذارد.

این افراد در صورت ابتلا به کرونا با احتمال بیشتری بستری می‌شوند

به گزارش بهداشت نیوز، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد زنان باردار آلوده به کووید در مقایسه با زنانی که به این ویروس مبتلا نمی‌شوند به احتمال زیاد به مراقبت‌های آی‌سی‌یو نیاز دارند.

همچنین احتمال مرگ این دسته از زنان مبتلا به ویروس کرونا بسیار بیشتر است. 

محققان دانشگاه پاریس تأثیرات کووید۱۹ را بر بیش از دویست هزار زن باردار در فرانسه در طول موج اول همه‌گیری بررسی کردند و دریافتند، زنان باردار مبتلا به کووید ۴۰ برابر بیشتر از زنانی که مبتلا به کووید نیستند در هنگام زایمان جان خود را از دست می‌دهند. علاوه بر این، احتمال بستری شدن در آی‌سی‌یو نیز در زنان باردار مبتلا به کووید۱۹، ۵۹ برابر بیشتر از مادرانی است که به این ویروس آلوده نشده‌اند.

بیماران کووید نیز احتمال بیشتری برای تجربه عوارض بارداری داشتند که از جمله آنها می‌توان به عوارضی مانند پره اکلامپسی، فشار خون بارداری و خونریزی اشاره کرد. 

محققان زنان باردار را تشویق می کنند تا واکسینه شوند تا از آنها در برابر پیامدهای شدید کووید محافظت کنند؛ طبق داده‌های که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا منتشر شده، تنها حدود ۳۵ درصد از افراد باردار در ایالات متحده واکسینه شده‌اند.مطالعات متعددی در سال گذشته نشان داده است که زنان باردار در معرض خطر بالایی برای علائم شدید کووید هستند .به محض ابتلا به ویروس کرونا، مادران آینده با خطرات بیشتری برای نیاز به بستری شدن در بیمارستان، مراقبت‌های ویژه یا دستگاه تنفس مصنوعی مواجه می‌شوند.

طبق گزارش سی‌دی‌سی، بیش از ۱۴۷ هزار زن باردار در ایالات متحده بین ژانویه ۲۰۲۰ تا ۲۲ نوامبر ۲۰۲۱ به کووید مبتلا شده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو