گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه | ویژگی دعوتنامه ویزای شینگن

منبع: فوت و فن

97

1400/9/20

11:59


دریافت تضمینی ویزای شینگن راهی ست که تمامی متقاضیان این ویزا به دنبال آن هستند؛ اما چگونه می‌توان با توجه به سختگیری‌های سفارت‌هایی مانند سفارت فرانسه، شانس دریافت ویزای شینگن را بیشتر کرد؟ «گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه» راهیست که شما را به هدفتان می‌رساند. البته نباید فراموش کرد که ارائه دعوتنامه نیز کار ساده‌ای نیست و شرایط خاص خود را به ویژه برای شخص دعوت کننده دارد. در ادامه آژانس هواپیمایی ستاره ونک شرایط یک دعوتنامه معتبر و مورد تأیید سفارت را به ما خواهد گفت.

متقاضیان ویزای شینگن لازم است که قبل از هر اقدامی در راستای تعیین وقت سفارت و غیره مدارک لازم را به صورت کامل و دقیق آماده کنند چرا که ارائه مدارک معتبر نشان می‌دهد که شما به عنوان متقاضی ویزای شینگن شرایط سفر به اروپا را داشته و مهمتر از همه با اتمام تاریخ اعتبار ویزا به کشور خود برمی‌گردید. طبق توصیه کارشناسان آژانس هواپیمایی ستاره ونک ارائه دعوتنامه معتبر مدرکی ست که می‌تواند افسر سفارت را در این زمینه قانع کند.

دعوتنامه ویزای شینگن چیست؟

دعوتنامه یا Invitation letter for Schengen visa نامه‌ای ست که از طرف شخصی که اقامت قانونی یکی از کشورهای حوزه شینگن را دارد برای متقاضی ویزا ارسال می‌شود. در واقع این شخص به عنوان میزبان شناخته شده و تضمین کننده حضور شما در سفر به اروپا است. بدین ترتیب که شخص دعوت کننده ضمانت می‌کند که شما قصد اقامت دائم در اروپا را نداشته و با اتمام تاریخ اعتبار ویزا خاک کشورهای اتحادیه شینگن را ترک می‌کنید. علاوه بر این در برخی از موارد شخص میزبان هزینه‌های سفر متقاضی ویزا را نیز به عهده می‌گیرد. بدین ترتیب شانس مثبت بودن جواب ویزا برای مسافران تور اروپا بیشتر می‌شود.

انواع دعوت‌نامه ویزای شینگن

همانطور که دیدید دعوتنامه، نامه‌ایست که از طرف شخص دارای اقامت رسمی اروپا برای متقاضی ویزای شینگن ارسال می‌شود. متن این نامه با توجه به نوع ویزای شینگن متفاوت است در واقع برای ارائه صحیح درخواست بهتر است که انواع دعوت نامه ویزای شینگن را بشناسید. دعوت نامه خویشاوندی، دعوت نامه کاری، دعوت نامه اسپانسر، دعوت نامه تحصیلی و دعوت نامه درمانی از انواع دعوت نامه های ویزای شینگن هستند.

دعوت نامه خویشاوندی ویزای شینگن یا همان دعوت نامه توریستی از رایج‌ترین دعوت نامه‌های شینگن است. این نامه از طرف دوست یا خویشاوند دارای اقامت اروپا برای افرادی که قصد سفر توریستی به این قاره را دارند صادر می‌شود. از آنجا که فعالیت آژانس هواپیمایی ستاره ونک در راستای دریافت ویزاهای توریستی بوده و این دفتر نماینده رسمی سفارت اسپانیا نیز می‌باشد کارشناسان واحد ویزا مشاوره‌های لازم در خصوص نوشتن دعوت نامه صحیح به مسافران تور اسپانیا و سایر حوزه‌های شینگن ارائه می‌دهند.

ویژگی دعوتنامه ویزای شینگن

یک دعوتنامه صحیح بایستی ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • نام و مشخصات متقاضی ویزای شینگن در آن ذکر شده باشد.
  • اطلاعات تماس سفارتی که از طریق آن وقت انگشت نگاری یا مصاحبه را گرفته‌اید را داشته باشد.
  • شماره تماس سفارتی که از طریق آن وقت انگشت نگاری یا مصاحبه را گرفته‌اید را داشته باشد.
  • نام فرد دعوت‌کننده را به صورت دقیق نوشته باشید.
  • شماره تماس و آدرس فرد دعوت‌کننده در آن ذکر شده باشد.
  • شماره گذرنامه متقاضی
  • هدف سفر را در دعوت نامه به صورت دقیق نوشته باشید.
  • تاریخ سفر (تاریخ رفت و برگشت)
  • تاریخ نوشتن دعوتنامه (دعوتنامه نباید قدیمی باشد، در واقع اطلاعات آن بایستی به روز باشد)
  • امضای شخص دعوت‌کننده
  • اسناد و ضمیمه‌های لازم (با توجه به نوع دعوتنامه ویزای شینگن مشخص می‌شود)

گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه

نکات مهم دعوتنامه ویزای شینگن

بیشتر سفارت‌های حوزه شینگن فرمت مخصوص به خود را برای ارسال دعوتنامه دارند اما در مجموع لازم است که نکات زیر در آن رعایت شود:

  • شخص دعوت کننده بایستی اقامت معتبر (موقت یا دائم) کشوری که می‌خواهید از طریق آن برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنید را داشته باشد.
  • شخص دعوت کننده بایستی دارای شغل و فیش حقوقی بوده و مالیات‌های خود را پرداخت کرده باشد.
  • در صورتی که شخص میزبان برای همسر یا فرزندان خود دعوتنامه می‌‌فرستد، ارائه سند ازدواج و یا داشتن کفالت فرزند الزامیست.
  • شخص میزبان نباید سابقه کیفری در حوزه شینگن و یا کشور محل اقامت خود داشته باشد.

برای چه کسانی می‌توان دعوتنامه فرستاد؟

شخصی که در یکی از کشورهای حوزه شینگن با اقامت قانونی زندگی می‌کند می‌تواند هم برای دوستان و هم برای خویشاوندان خود دعوت نامه توریستی شینگن بفرستد. بدین ترتیب که شخص متقاضی بایستی مدارک و شرایط لازم مانند پاسپورت معتبر، تمکن مالی، اسناد شغلی و غیره را داشته و شرایط شخص میزبان نیز از نظر داشتن شغل، فیش حقوقی، فضای زندگی کافی، پرداخت مالیات و غیره مناسب باشد. همچنین شخص میزبان لازم است که تضمین کند در صورت لزوم می‌تواند هزینه‌های متقاضی ویزای شینگن را تأمین کند.

دعوتنامه؛ سریعترین راه اخذ ویزای شینگن

گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه را می‌توان سریعترین راه دریافت ویزا دانست. بسیاری آن را راه تضمینی رسیدن به ویزای شینگن نیز می‌نامند. هر چند که استفاده از واژه تضمینی برای ویزا صحیح نیست اما به دلیل آنکه داشتن دعوتنامه احتمال مثبت بودن جواب ویزا را بیشتر می‌کند، از این رو به راهی برای دریافت ویزای تضمینی معروف شده است.

گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه

برای دریافت ویزای شینگن، رزرو تور اروپا و تور اسپانیا، رزرو بلیط به مقاصد اروپایی با کارشناسان آژانس هواپیمایی ستاره ونک به شماره ۸۸۸۸۰۰۰۰-۰۲۱ در تماس باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو