کشورهای شینگن کدام کشورها هستند؟

منبع: بیتوته

1

1402/9/4

12:49


با ویزای شینگن به کجا میتوان سفر کرد؟



ویزای شینگن

 

توافقنامه شینگن یکی از بهترین انواع ویزا را فراهم کرده است که کشورهای زیادی آن را معتبر می‌دانند. ویزای شینگن ویزایی محبوب است و ارزش بالایی به آن تعلق می‌گیرد. شهروندان کشورهای شنگن می‌توانند بدون بررسی گذرنامه از مرزهای داخلی همه کشورهای عضو، عبور کنند. ویزای شینگن به دارنده خود، این اجازه را می‌دهد که هر شش ماه یکبار تا 90 روز از کل منطقه شینگن بازدید کند. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که با ویزای محبوب شینگن به کجا می‌توان سفر کرد. اگر شما هم دوست دارید به کشورهای عضو شینگن یا کشورهای اروپایی سفر کنید، حتما این مقاله را بخوانید. این مطلب را با دوستان و همکاران خود نیز به اشتراک بگذارید و نظر آن‌ها را جویا شوید.

 

کشورهای شینگن کدام کشورها هستند؟

آلمان، اتریش، بلژیک، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس همگی به معاهده شینگن ملحق شده‌اند. این کشورها، کشورهای شینگن هستند.

 

بنابراین، منطقه شنگن شامل همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز ایرلند و قبرس می‌شود. در حال حاضر اعضای اتحادیه اروپا بلغارستان و رومانی فقط برخی از مقررات شینگن را اعمال می‌کنند. تا زمانی که این سه کشور آنچه را که به‌عنوان قانون شینگن شناخته می‌شود، به طور کامل و همان‌طور که هدفشان است، به کار نبندند، کنترل گذرنامه در مرزهای داخلی برقرار خواهد بود. علاوه بر کشورهای اتحادیه اروپا که قبلا ذکر شد، ایسلند، نروژ، سوئیس و لیختن‌اشتاین نیز کشورهای شینگن هستند.

 

دارندگان ویزای شینگن (متن روی ویزا به زبان کشور صادرکننده «معتبر برای کشورهای شینگن» است) می‌توانند حداکثر 90 روز را در یک دوره 180‌روزه در منطقه شینگن سپری کنند. این موضوع مشروط بر این است که ویزای آنها در آن زمان معتبر باشد. همین امر در مورد دارندگان اکثر مجوزهای اقامت ملی و ویزای ملی دسته D که توسط کشورهای شنگن جداگانه برای بازدیدهای طولانی‌مدت بیش از سه ماه صادر می‌شود، صدق می‌کند. ممکن است برای سفر به سایر کشورهای اتحادیه اروپا که جزو کشورهای شنگن نیستند، ویزای جداگانه لازم باشد.

 

ویزای شینگن می‌تواند برای یک یا چند بار ورود یا خروج معتبر باشد

 

ویزای شینگن کجا معتبر است

 

برچسب ویزای شما مشخص می‌کند که تا زمانی که اعتبار دارد چند بار می‌توانید به کشورهای شنگن سفر کنید و از آن‌ها خارج شوید. مثلا اگر به طور منظم به سوئد سفر می‌کنید، می‌توانید برای ویزای شینگن که برای چند بار ورود معتبر است، درخواست دهید. ویزای چند بار ورود می‌تواند برای بازدیدهایی که تا 90 روز در یک دوره 180‌روزه به مدت حداکثر دو سال طول می‌کشد، معتبر باشد.

 

ویزای شینگن کجا معتبر است؟

ویزای ورود به طور معمول در همه کشورهای شنگن معتبر است. در موارد استثنایی، ویزا ممکن است صرفا برای ورود به کشوری که آن را صادر کرده است، اعطا شود. برای مطالعه بیشتر در مورد توافقنامه شینگن، سری به سایت علی بابا بزنید. شما می‌توانید سوالات و ابهام‌های خود را با مشورت تلفنی بپرسید و پاسخ کاملی برای آن‌ها دریافت کنید. در برخی موارد استثنایی ویزای شما ممکن است فقط برای ورود و اقامت در سوئد یا برخی از کشورهای شینگن معتبر باشد.

 

نکات کلیدی توافق شنگن

شهروندان کشورهای شنگن می‌توانند بدون انجام بررسی هویت از مرزهای داخلی منطقه شنگن عبور کنند. با‌این‌حال، در صورت نیاز به ملاحظات نظم عمومی یا امنیت ملی، دولت‌های منفرد همچنان می‌توانند برای مدت محدودی در مرزهای داخلی بازرسی کنند. به همه شهروندان کشورهای شنگن توصیه می‌شود که گذرنامه یا کارت شناسایی معتبر همراه داشته باشند، زیرا امکان بررسی در مرز وجود دارد. الزام اتباع آلمانی برای به‌همراه‌داشتن پاسپورت معتبر یا مدرک معادل (مثلا کارت شناسایی) هنگام ورود یا خروج از خاک آلمان، علی‌رغم این موافقت‌نامه همچنان اعمال می‌شود.

 

افرادی که ویزای کوتاه‌مدت بدون محدودیت سرزمینی (ویزای رده C) توسط یک کشور شینگن دریافت می‌کنند، می‌توانند در طول مدت اعتبار ویزا، آزادانه در قلمرو هر کشور شینگن دیگری اقامت داشته باشند و سفر کنند. دارندگان چنین ویزاهایی همچنین می‌توانند از مرزهای داخلی منطقه شنگن بدون بررسی هویت عبور کنند. مسافران هوایی با ویزای ترانزیت (ویزای رده A) فقط حق ورود به منطقه ترانزیت بین‌المللی در فرودگاه‌ها را دارند و نه خود منطقه شینگن.

 

اتباع کشورهای ثالثی که مجوز اقامت ملی صادر‌شده توسط یک کشور شینگن را دارند، می‌توانند در طول مدت اعتبار آن، تا 90 روز در هر دوره 180‌روزه به هر کشور دیگر شینگن سفر کنند. این موضوع همچنین برای دارندگان ویزای ملی (ویزای دسته D) که یک کشور شینگن صادر می‌کند، اعمال می‌شود.

 

سیاست‌های هماهنگ ویزای کشورهای شینگن (فهرست مشترک کشورهای ثالثی که اتباع آنها نیاز به ویزا دارند یا ندارند) را همیشه بررسی کنید و مدنظر قرار دهید. دسترسی همه کشورهای شنگن به سیستم اطلاعات شینگن، داده‌های افراد و اشیا را در سراسر منطقه شینگن به‌ویژه در ارتباط با تحقیقات پلیس و مقامات قضایی ارائه می‌کند. شما در سایت علی بابا می‌توانید به‌روزترین اطلاعات را درباره ویزای کشورها و منطقه‌های متنوع بخوانید.

 

 



دور دنیا با یک کلیک

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو