طرز تهیه دسر ساگو

طرز تهیه ساگو ساده طرز تهیه دسر ساگو زعفرانی طرز تهیه دسر ساگو با شیر طرز تهیه ساگو برای کودک دسر ساگو با خامه عکس نشاسته ساگو

دسر ساگو یکی از انواع دسرهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرهای جنوب کشورمان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر ساگو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۱ لیتر
پودر کارامل۱ بسته
نشاسته نخل (ساگو)½ پیمانه
شیر عسلی یا شکر¾ قوطی یا ۵ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
گلاب½ پیمانه
زعفرانبه مقدار کافی
پودر هلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر ساگو

مرحله اول

برای تهیه دسر ساگو خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس ساگو را درون آن می ریزیم و مقداری آب ولرم به آن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا زعفران و پودر هل را به ساگو اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و شیر را به همراه پودر کارامل به آن اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و مخلوط ساگو را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به صورت مداوم به مدت ۳۰ دقیقه هم می زنیم تا به غلظت برسد. وقتی ساگو به غلظت رسید گلاب را به همراه شیر عسلی (آموزش درست کردن شیر عسلی) یا شکر به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا کمی دسر ساگو را هم می زنیم و از روی حرارت بر می داریم. در ادامه خامه صبحانه را به آن اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا خامه در دسر حل شود، سپس دسر ساگو را در مخلوط کن یا غذا ساز می ریزیم.

مرحله پنجم

در نهایت دسر را میکس می کنیم تا صاف و یکدست شود. پس از اینکه دسر به طور کامل آماده شد، آنرا درون ظرف مورد نظر می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. در آخر دسر را با پودر پسته تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.