برنامه‌ریزی Land Rover برای تولید انبوه یک اتومبیل کانسپت

برنامه‌ریزی Land Rover برای تولید انبوه یک اتومبیل کانسپت


منبع: فوت و فن

109

1400/9/27

09:12


برنامه‌ریزی Land Rover برای تولید انبوه یک اتومبیل کانسپت

زمانی که سال گذشته شرکت Land Rover اتومبیل کانسپت Discovery Vision Concept را معرفی کرد، فناوری آینده‌نگرانه آن بسیار شگفت‌انگیز بود؛ اما تصور می‌شد که بسیاری از فناوری‌های این اتومبیل را به این زودی‌ها در اتومبیل‌های خط تولید این شرکت نخواهیم دید.

خوشبختانه شرکت Land Rover قصد دارد با ارائه نسخه SVX اتومبیل Discovery Sport طرفداران خود را شگفت‌زده کند. تیم Special Vehicle Operations شرکت Jaguar Land Rover پروژه‌هایی مانند Range Rover Sports SVR و Land Rover Defender SVX را می‌سازد.
اتومبیل Discovery SVX احتمالاً بر اساس نسل جدید Discovery خواهد بود که قرار است طی سال آینده معرفی شود. پیش‌بینی می‌شود این اتومبیل SVX یک الی دو سال پس از آن معرفی شود.
رئیس SVO، John Edwards، در این رابطه گفت: «بازاری برای اتومبیل‌های مختص جاده‌های ناهموار و خاکی وجود دارد و ما مطمئناً به دنبال گرفتن این بازار هستیم». آنچه باعث می‌شود اتومبیل Discovery SVX منحصربه‌فرد باشد، این است که این اتومبیل تنها متشکل از ارتفاع زیاد از سطح زمین و تایرهای نیرومندتر نخواهد بود. مهندسان SVO بر روی فناوری‌های جدیدی تمرکز کرده‌اند که رانندگی در جاده‌های خاکی و ناهموار را ایمن‌تر خواهد کرد تا برای تمام افراد با تمام سطوح مهارتی، چالش کمتری ایجاد شود.


 
به عنوان مثال، ستون‌های اتومبیل Discovery Vision Concept که نقاط کور را از بین می‌برند و کاپوت شفاف آن که دید یک دوربین را از زمین زیر کاپوت روی شیشه جلو نشان می‌دهد، جزو فناوری‌های جدیدی محسوب می‌‌شوند که احتمالاً در Discovery SVX به کار خواهند رفت.
داشتن دید در رانندگی در جاده‌های ناهموار و خاکی بسیار مهم است. توانایی شناسایی چاله‌های عمیق و سنگ‌هایی که تایر را سوراخ می‌کنند، بدون داشتن دیده‌بان باعث می‌شود راننده در جاده‌های چالش‌برانگیزتر با اطمینان رانندگی کند.
نسخه تولیدی اتومبیل Discovery Vision احتمالاً طی سال جاری در پاریس معرفی شود؛ اما شرکت Land Rover هنوز زمان دقیق آن را اعلام نکرده است.






 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو