گنجینه‌هایی از هند: جواهرات آل ثانی

منبع: فوت و فن

122

1400/9/27

09:18


گنجینه‌هایی از هند: جواهرات آل ثانی

برخی از اشیا نگین‌دار و تزیین شده با جواهر (مرصع)، از مجموعه خصوصی شیخ حمد بن عبدالله آل ثانی در گنجینه نمایشگاه هندی در موزه هنر متروپولیتن ارائه شده است: جواهرات، از مجموعه آل ثانی، ۲۸ اکتبر بازگشایی شد. ارائه یک نگاه اجمالی به سبک‌های در حال تحول از هنرهای نگین‌دار و مرصع کاری شده در هند از دوره مغول تا اوایل قرن ۲۰، با تاکید بر مبادلات بعد از آن با دنیای غرب ارائه شده است. این نمایشگاه در گالری هنر اسلامی موزه متروپولیتن نشان داده شده است، و در مجاورت مجموعه موزه هنر دوره مغول قرار دارد.

توماس پی. کمپبل، مدیر عامل موزه متروپولیتن، زمانی که بازگشایی این نمایشگاه را اعلام کرد گفت "این با لذتی بزرگ همراه است، که ما این مجموعه آثار را انتخاب و به عموم مردم ارائه کرده‌ایم. جواهرات به نمایش گذاشته شده، نماینده چندین قرن سنت و ساخت از کارگاه‌های مغول هند تا اتلیه‌های پاریس می‌باشند." شیخ حمد نیز اظهار داشت "من از کودکی شیفته هنر مرصع کاری هند بودم و خیلی خوش شانس بودم که قادر به جمع‌آوری مجموعه‌ای معنی‌دار بوده‌ام که گستره زمانی از دوره مغول تا به امروز را شامل می‌شود. من خوشحالم که موزه هنر متروپولیتن نمایشگاه برجسته از مجموعه جواهرات را برگزار خواهد کرد و این هنر می‌تواند به صورت گسترده‌تر به مخاطبان شناخته شود."

آثار تاریخی از دوران مغول در قرن ۱۷ و از دربارها و مراکز مختلف قرن ۱۸ و ۱۹، از جمله حیدرآباد نمایش داده شده است. گروهی از جواهرات نیز مربوط به اواخر قرن ۱۹ و ۲۰، برای ماهاراجا هند توسط کارتیه و دیگر شرکت‌های غربی ساخته شده و مجموعه‌ای معاصر با الهام از اشکال سنتی هند به معرض نمایش گذاشته شده است.
 
یاسمن فراهانی فرد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو