بایدن به فارغ‌التحصیلان گفت: بدون حق رای، هیچ دموکراسی‌ای وجود ندارد.

جو بایدن، اولین رئیس‌جمهوری مشغول به کار در آمریکاست که در تاریخ ۱۲۵ ساله این دانشگاه، در یک مراسم فارغ‌التحصیلی آن سخنرانی می‌کند. او قول داد تا "قانون حق رای جان لوئیس" را که ماه اوت در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، اما در سنا با مانع جمهوری‌خواهان مواجه شد، به تصویب برساند.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: این کار تیم مقابل است که سابقا حزب "جمهوری‌خواه" نامیده می‌شد. اما این نبرد به پایان نرسیده شد. ما به مبارزه خود تا زمان عملی شدن آن ادامه می‌دهیم. و شما باید این مبارزه را ادامه دهید و ما خیلی به کمک شما نیاز داریم.  

جو بایدن همچنین به ادامه مبارزه علیه "قدیمی‌ترین و تاریک‌ترین نیروها در این کشور که تنفر و نژادپرستی است" متعهد شد.

بایدن با اشاره به تیراندازی جمعی ۲۰۱۵ در کلیسای امانوئل چارلستون در کارولینای جنوبی، درگیری مرگبار میان برترپنداران سفید و مخالفانشان در شارلوتزویل ویرجینیا در سال ۲۰۱۷ و شورش مرگبار شش ژانویه در کنگره آمریکا گفت، می‌توان یک "خط مستقیم" میان این حوادث ترسیم کرد.  

جو بایدن پیش از انتقاد از واکنش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت: اصلا فکر می‌کردید در تاریخ مدرن مردمی در شارلوتزویل با مشعل‌ها و بنر نازی‌ها بیرون بیایند و ضدیهودی‌ترین و ضدسیاه‌پوست‌ترین لفاظی در تاریخ را فریاد بزنند؟!

رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه داد: از مردی که قبل از ما این شغل را داشت (دونالد ترامپ) پرسیدند که درباره آن (تحولات شارلوتزویل) چه فکر می‌کند و خب، او گفت "یک سری آدم‌های خیلی خوب آنجا بودند." اصلا و ابدا! کدام آدم‌های خوب؟! آنها نژادپرست هستند، آنها فاشیست هستند.   

بایدن گفت، بعد از آن تحولات که در شورش شش ژانویه به اوج خود رسید، بسیاری از رهبران جهان از او سوال مشابهی را پرسیده‌اند: آمریکا خوب خواهد شد؟ دموکراسی در آمریکا چه؟ آیا هرگز فکر می‌کردید رهبر کشور دیگری این پرسش را از شما داشته باشد؟ اصلا اغراق نمی‌کنم.

رئیس‌جمهوری آمریکا در پایان سخنانش به این دانشجویان فارغ‌التحصیل گفت که آنها "فرصتی چشمگیر" برای مقابله با تنفر دارند.

بایدن گفت: نمی‌توانیم به آن اجازه تنفس بدهیم. باید پا روی آن بگذاریم. باید به آن واکنش نشان دهیم. ما اینطوری نیستیم. یک اقلیتی هست، اما اگر اکثریت اعتراض نکند، یک تاثیر عمیق بر جای می‌گذارد. این چیزی است که ما در چند سال گذشته دیدیم. ما اصلا نمی‌توانیم و نباید به تنفر، پناهگاه بدهیم.

بایدن در دانشگاه کارولینای جنوبی: به تنفر اجازه نفس کشیدن ندهید