بهترین فیلم‌های اکشن دهه ۲۰۱۰

بهترین فیلم‌های اکشن دهه ۲۰۱۰


منبع: فوت و فن

125

1400/9/30

10:42


بهترین فیلم‌های اکشن دهه ۲۰۱۰

سال‌های بین ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹، یکی از دهه‌های عالی و پر شور و هیجان برای ژانر اکشن دنیای سنیما بوده است. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین فیلم‌های اکشن دهه ۲۰۱۰ و بهترین فیلم اکشن هر سال از این دهه را به شما معرفی کنیم.

با وجود بازیگرهای اکشن و فیزیکی ماهری همچون آیکو اویس (Iko Uwais) و کیانو ریوز (Keanu Reeves) که از صمیم قلب متعهد به ساخت صحنه‌های مبارزه تنش‌زا و عالی در فیلم‌هایشان هستند، و همچنین فیلمسازان بسیار ماهری همچون جورج میلر و کریستوفر نولان که در طی دهه گذشته، فیلم‌های اکشن عالی در اختیار مخاطبان قرار دادند، دهه گذشته میلادی، برای طرفداران ژانر اکشن، دهه‌ای بسیار لذت‌بخش و عالی بوده است.

دهه ۲۰۱۰ با موجی از فیلم‌های بلاک‌باستری همراه بود که در این فیلم‌ها، به جای کاراکترها، این صحنه‌های اکشن طولانی و جذاب بود که به طرز هوشمندانه‌ای، داستان فیلم را به جلو می‌بردند. فیلم‌های یورش (The Raid) و مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) از این دست فیلم‎ها هستند. یکی از دلایلی که ممکن است باعث شکست برخی از فیلم‌های اکشن شود، نبود صحنه‌های اکشنی است که منجر به پیشرفت داستان می‌شود، در عوض، در این فیلم‌ها، این کاراکترها هستند که داستان را به جلو می‌برند و همین باعث عدم جذابیت آنها می‌گردد.

۱۰. فیلم سریع و خشن ۶ (Fast & Furious 6) – سال ۲۰۱۳

اگرچه فیلم سریع و خشن ۶ همانند قسمت قبلی خود یعنی فیلم سریع پنج (Fast Five) محصول سال ۲۰۱۱ نبود اما این فیلم موفق شد تا قسمتی هیجان‌انگیز و جذاب در این مجموعه فیلم باشد. فیلم سریع و خشن ۶ پر از صحنه‌های هیجان‌انگیز و تنش‌زای سبقت و سرعت است که طرفداران این مجموعه فیلم بسیار به آن علاقه دارند.

۹. فیلم سیزده ساعت: سربازان مخفی بنغازی (۱۳ Hours: The Secret Soldiers Of Benghazi) – سال ۲۰۱۶

مایکل بی به سختی در بین فیلمسازان برتر و عالی قرار می‌گیرد اما این فیلمساز، سعی دارد تا با بودجه‌های کم، فیلم‌های بسیار عالی بسازد. فیلم سیزده ساعت درباره حمله به بنغازی در سال ۲۰۱۲ یکی از بهترین کارهای مایکل بی به شمار می‌رود.

سبک کارگردانی مایکل بی، اندکی ناشیانه و غیرماهرانه است اما در داستانی که در آن، موجی از جنگ‌طلبان به سفارت آمریکا در بنغازی حمله می‌کنند، ظرافت چندانی وجود ندارد و همین سبب شده تا این کارگردان، بهترین تلاش خود را برای ایفای بهترین تصویر از سربازان آمریکایی بکند.

۸. فیلم جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم (John Wick: Chapter 3 – Parabellum) – سال ۲۰۱۹

کمپانی لاینزگیت اخیرا اعلام کرده که چهارمین و پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های جان ویک قرار است پشت سر هم فیلمبرداری شوند. ظاهرا، کیانو ریوز و همکارانش موفق شدند تا در هر قسمت، بهتر از قسمت قبلی عمل کنند و امید می‌رود که این روند نیز در قسمت‌های چهارم و پنجم نیز ادامه پیدا کند. سومین قسمت از مجموعه فیلم جان ویک پر از صحنه‌های اکشن جذاب و تازه برای طرفداران این مجموعه بود.

۷. فیلم تلقین (Inception) – ۲۰۱۰

اگرچه مفهوم اصلی و داستان فیلم تلقین در مورد رویاپردازی و واقعیت است اما این سکانس‌های اکشن نفس‌گیر و هیجانی فیلم است که باعث جذب طرفداران و فروش فیلم شده است. کریستوفر نولان از همه جوانب، در این فیلم بهترین تلاش خود را به کار برده است که از جمله آن می‌توان به صحنه مبارزه در درون راهرویی در حال چرخش اشاره کرد.

۶. فیلم درد (Dredd) – سال ۲۰۱۲

به دنبال شکست فیلم قاضی درد (Judge Dredd) با بازی سیلور استالونه در سال ۱۹۹۵، سرانجام طرفداران به آنچه که انتظارش را از این کاراکتر داشتند، در فیلم درد به کارگردانی پیت ترویس دست یافتند. داستان ساده و در عین حال جالب یورش دو قاضی به داخل آپارتمانی در ساختمانی که توسط یک ارباب قاچاقچی کنترل می‌شود، سبب شده تا صحنه‌های اکشن فیلم در تمام مدت ادامه داشته باشند. کارل اوربان به خوبی از پس نقش قاضی درد بر می‌آید و اولیویا تیرلبی نیز نقش همکار تازه‌کار او به نام قاضی اندرسون را به خوبی ایفا می‌کند.

۵. فیلم بیبی راننده (Baby Driver) – سال ۲۰۱۷

فیلم بیبی راننده، دومین فیلم هالیوودی ادگار رایت محسوب می‌شود. این فیلم دارای ژانرهای مختلفی از جمله، جنایی، کمدی، موزیکال، عاشقانه و البته اکشن است. صحنه‌های تعقیب و گریز در فیلم به خوبی به تصویر کشیده شدند و داستان فیلم نیز پیچیدگی خود را دارد. کاراکترهای فیلم نیز متنوع و دلنشین هستند. فیلم بیبی راننده از همه لحاظ عالی و درخشان است و موفق شده تا یکی از بهترین فیلم‌های اکشن دهه گذشته میلادی باشد.

۴. فیلم ماموریت: غیرممکن – فال‌اوت – سال ۲۰۱۸

تا پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های ماموریت: غیرممکن، تام کروز در هر فیلم، یک بدلکاری خارق‌العاده انجام می‌داد اما در ششمین قسمت این مجموعه، تام کروز پا را فراتر گذاشت و تقریبا در تمام صحنه‌های فیلم، صحنه‌ها و بدلکاری‌های هیجان‌انگیز و خارق‌العاده انجام داده است. دویدن در بالای بام ساختمان‌ها، آویزان شدن از هلیکوپتر و پریدن از هواپیما، از جمله کارهایی است که تام کروز در این فیلم انجام داده و نتیجه آن نیز تبدیل شدن این فیلم به یکی از عالی‌ترین فیلم‌های اکشن تاریخ است.

۳. فیلم جان ویک (John Wick) – سال ۲۰۱۴

در فیلم جان ویک، شخصیت شرور داستان، سگ جان ویک را می‌کشد و این آغاز ماجرا است. پس از مرگ سگش، جان ویک مسیری پر از خون و جسد را در پیش می‌گیرد که ظاهرا ببیننده‌ها از دیدن آن لذت می‌برند. کیانو ریوز با ایفای این نقش، بار دیگر خود را در میان هواداران محبوب‌تر کرد و این کاراکتر را به یکی از ماندگارترین کاراکترهای سینما تبدیل نمود. این مجموعه فیلم اکشن و هیجان‌انگیز به یکی از پرسودترین مجموعه فیلم‌های هالیووود تبدیل شده است. کارگردانان چاد استاهلسکی و دیوید لیچ موفق شدند تا اکشن بسیار جذابی در این مجموعه به طرفداران ارائه کنند.

۲. فیلم مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) – سال ۲۰۱۵

فیلم مکس دیوانه، چهارمین فیلم از این مجموعه محسوب می‌شود ولی از قسمت‌های قبلی آن، سال‌ها فاصله دارد. این فیلم بیش از ده سال در دست توسعه بوده است. کارگردانی فیلم در دستان جورج میلر بوده است. او با دقت بسیار، فیلمی ساخت که به یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ تبدیل شده است. او توانست تا داستانی جذاب و تماشایی را بازگو کند که همانند جلوه‌های بصری فیلم، زیبا است. تام هاردی به خوبی نقش مکس راکاتانسکی را ایفا می‌نماید اما این شارلیز ترون است که به بهترین شکل ممکن، نقش جنگجویی سرسخت به نام فیوریسا را به تصویر می‌کشد. جورج میلر بیشتر صحنه‌های اکشن و بدلکاری فیلم را به صورت عملی انجام داده و از جلوه‌های کامپیوتری فقط برای افزایش جذابیت صحنه‌ها استفاده کرده است.

۱. فیلم یورش (The Raid) – سال ۲۰۱۱

فیلم یورش به کارگردانی گارث ایوانز است. فیلم یورش داستان یک جوخه پلیس ماهر را روایت می‌کند که به یک ساختمان بلند تحت کنترل یک اتحادیه جنایت‌کار نفوذ می‌کنند. همین داستان فیلم سبب شکل‌گیری اکشن‌ها و صحنه‌های مبارزه شدید و حیرت‌انگیز می‌شود. همانند بسیاری از فیلم‌های اکشن، بازیگران فیلم یورش در هنرهای رزمی بسیار مهارت دارند همانند آیکو اووس و یایان روهیان که بدلکاری صحنه‌های اکشن را خودشان انجام می‌دهند. شما کدام فیلم را بهترین فیلم اکشن دهه گذشته میلادی می‌دانید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو