طرز تهیه حلوای شش لایه

طرز تهیه حلوای شش لایه , دستور پخت حلوای شش لایه

حلوای شش لایه یکی از انواع حلواهای مجلسی و بوتیکی محسوب می شود که گزینه مناسبی برای پذیرایی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای شش لایه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای شش لایه
آرد سفید قنادی۲ لیوان
آرد نخودچی۱ لیوان
پودر قند۲ لیوان
روغن جامد یا نیمه جامد⅔لیوان
کره۵۰ گرم
پودر هل۲ قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوای شش لایه

مرحله اول

برای تهیه حلوای شش لایه مجلسی ابتدای کار آرد سفید را درون الک می ریزیم، سپس درون یک تابه مناسب الک می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت خیلی ملایم قرار می دهیم و به مدت ۴۵ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان آرد نخود چی را درون الک می ریزیم، سپس روی آرد سفید الک می کنیم و مجددا به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد نخودچی از بین برود. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله روغن جامد را به همراه کره به آرد اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم. در ادامه پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم مواد کاملا خنک شوند.

مرحله چهارم

حالا پودر هل را به همراه پودر فند درون الک می ریزیم، سپس روی مواد الک می کنیم، سپس حلوا را خوب ورز می دهیم تا پودر قند و پودر هل به خورد آن برود. در ادامه حلوا را به ۳ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به یکی از قسمت های حلوا پودر زنجبیل، سپس به قسمت دیگر پودر کاکائو و به قسمت باقی مانده زعفران دم کرده غلیظ اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا حلوا تغییر رنگ بدهد و کاملا یکدست شود.

مرحله ششم

حالا هر قسمت حلوا را درون کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس با کمک وردنه به گونه ای که نصف کیسه فریزر را بگیرد به قطر ۳ تا ۴ میلی متر باز می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال فریزر استراحت کنند.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان حلوا ها را از یخچال فریزر خارج می کنیم، سپس به گونه ای که حلوا ها تغییر حالت ندهد از کیسه فریزر جدا می کنیم. در ادامه هر قسمت حلوا را به دو قسمت یکسان تقسیم می کنیم.

مرحله هشتم

حالا ابتدا یک قسمت از حلوا زنجبیلی را درون سینی قرار می دهیم، سپس برس را به گلاب آغشته می کنیم و روی حلوا می مالیم، سپس یک قسمت از حلوا کاکائویی را روی حلوای زنجبیلی قرار می دهیم و مجددا روی آن گلاب رومال می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله حلوا زعفرانی را روی حلوا کاکائویی قرار می دهیم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا لایه های حلوا تمام شود. در ادامه حلوا را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله دهم

در نهایت پس از گذشت این زمان حلوا شش لایه را از یخچال خارج می کنیم، سپس برش های حلوا را از هم جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه حلوا شش لایه را به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.