مشهورترین برند پودر بچه جهان، سرطان زاست، مراقب باشید!

55

1400/11/26

19:02


پودر بچه جانسون اند جانسون را می توان یکی از مشهورترین برندهای تولید کننده این محصول در سراسر جهان دانست. متاسفانه شواهد جدید نشان می دهد این محصول موجب بروز سرطان در مصرف کنندگان شده و خطرناک است.

مشهورترین برند پودر بچه جهان، سرطان زاست، مراقب باشید!

به گزارش بهداشت نیوز، روز گذشته یکی از شرکت‌های تابعه شرکت جانسون اند جانسون (Johnson & Johnson) در دادگاه نیوجرسی به دلیل ده‌ها هزار پرونده قضایی که نشان می‌دهد پودر بچه معروف این شرکت و سایر محصولات ساخته شده مبتنی بر تالک باعث سرطان می‌شود، حاضر شد.
این شرکت به دنبال کسب مجوز از یک قاضی برای حل و فصل تقریباً ۴۰ هزار پرونده شکایت از طریق پیگیری فرآیند ورشکستگی است.

شرکت جانسون اند جانسون امیدوار است که با قرار دادن ادعاهای آسیب شخصی در روند ورشکستگی، با افرادی که در این پرونده ها دخیل هستند به توافق برسد. بسیاری از افراد شاکی در این پرونده دچار  سرطان تخمدان و مزوتلیوما هستند که بر اساس گزارش های کارشناسی، دلیل آن قرار گرفتن در معرض آزبست مرتبط با محصولات این شرکت است.

با این حال، وکلای شاکیان از قاضی می خواهند که دادگاه اجازه ندهد شرکت جانسون و جانسون از طریق اعلام ورشکستگی، از مجازات فرار کند.
کمیته ای به نمایندگی از برخی قربانیان در یک پرونده قضایی تشکیل شده و نماینده این کمیته اعلام کرد: به طور خاص، این پرونده برای محافظت از J&J در برابر مسئولیت تولید، بازاریابی و فروش محصولات سرطان زا برای چندین دهه تشکیل شده است.

شاکیان استدلال می کنند که اگر قاضی به جانسون اند جانسون اجازه دهد تا طرح ورشکستگی خود را ادامه دهد، مقدار پولی را که آنها می توانند به عنوان خسارت دریافت کنند محدود می شود. یک قاضی ویژه امور ورشکستگی در نیوجرسی یک دادگاه پنج روزه را برای این هفته برنامه ریزی کرده تا موضع کمیته ها را در مورد رد پرونده ورشکستگی این شرکت بررسی کند.

گفتنی است ده ها شاکی پس از اینکه هیئت منصفه به این نتیجه رسیدند که پودر تالک جانسون اند  جانسون باعث سرطان آنها شده است در سال گذشته بیش از ۲ میلیارد دلار از این شرکت خسارت گرفته  اند.

 دادگاه عالی ایالات متحده بعداً از رسیدگی به درخواست تجدیدنظر این شرکت در مورد این جریمه خودداری و جانسون اند جانسون را به پرداخت این مبلغ وادار کرد.

در خاتمه گفتنی است شرکت جانسون اند جانسون ادعاهایی مبنی بر اینکه پودر بچه و محصولات مرتبط با تالک آن باعث ایجاد سرطان می شود را رد کرده و گفت که این محصولات برای دهه ها بی خطر بوده و آزمایش های مختلفی تایید کرده است که آنها فاقد آزبست هستند.
منبع: سیناپرس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو