کاژه; بازسازی ساختمان، روف گاردن و پارتیشن شیشه ای

منبع: فرزند

252

1400/11/26

19:14


کاژه; بازسازی ساختمان، روف گاردن و پارتیشن شیشه ای

اگر خواستار یک بنای جدید هستید اما بودجه لازم را ندارید بهترین کار بازسازی بنا است. بازسازی بنا یعنی همه ی اجزای خانه طی فرایندی به حالت اولیه و نو خود برگردد.

کارهای بسیاری در بازسازی بنا انجام می‌شود که شامل مرمت دیوار و سقف ، خارج کردن وسایل قدیمی، جایگزینی وسایل جدید، تعویض کف و … .شایان ذکر است که نوسازی با بازسازی متفاوت است و بازسازی شکل کلی از نوسازی است و هزینه و انرژی کمتری صرف آن می‌شود.

بازسازی شکل زیباتری از خانه شما می‌سازد. تغییرات و تعمیرات در بازسازی با کمترین تخریب انجام می‌شود و روحی تازه در خانه می دمد. بازسازی ها اکثرا ۶۰ تا ۷۰ روز زمان می برد و به دو شکل جزیی و کلی اتفاق می افتد. در جزیی رنگ آمیزی بنا، تعویض کف و تغییر دیوارپوش ها اتفاق می افتد اما در کلی علاوه بر موارد بالا مثلا سیستم مکانیکی و لوله کشی ساختمان نیز تعویض می‌شود. هزینه های بازسازی معمولا بعد از بازدید توسط تیم مجرب فنی به سمع و نظر مالک می‌رسد.

کاژه یک تیم مجرب و حرفه ای دارد که به صورت تخصصی در بخشهای مختلف ساختمان فعالیت می کند. از خدمات منحصر به فرد این شرکت در بازسازی ساختمان ، ساخت نمای شیشه ساختمان و روف گاردن (باغ بام) میباشد.

روف گاردن گزینه مناسبی در بازگرداندن طبیعت به فضای شهری

روف گاردن در کل به مکانی گفته می‌شود که فضای سبز  داشته باشد. فرقی نمی‌کند این فضای سبز در پشت بام خانه باشد یا حیاط، هر باغی بالاتر از سطح خاک روی بستر مصنوعی ساخته شود به آن روف گاردن گفته می‌شود. روف گاردن به شکل ها و طرح های مختلف ساخته می‌شود و می تواند از چند گلدان تشکیل شده باشد بر روی بام تا ساختن یک باغ طراحی شده با چمن مصنوعی و غیره. ساخت و طراحی روف گاردن ها به عوامل مختلفی مثل شکل ساختمان، کاربری زمین و ویژگی های آب و هوای منطقه شما بستگی دارد و همینطور انواع مختلفی دارد. علاوه بر موارد بالا سلیقه شما نیز در این طراحی دخیل خواهد بود. برای ساخت فضای سبز  به شکل چمن کاری روی بام باید تعبیه آب خروجی محیا کرد و ابتدا باید محیط را با زیرسازی و  ایزوله کرده و از خطرات و مشکلات رطوبتی در امان داشت. به این نوع طراحی روف گاردن گسترده گفته می‌شود. حال اگر به چمن کاری درخت و درختچه اضافه کرده و به طور کلی عمق بیشتری نیاز باشد شیوه طراحی متمرکز نام می‌گیرد. در انتخاب طراحی مناسب حتما باید مهندسان میزان سنگینی فضای سبزی که قرار است شکل گیرد و مقاومت بنا در نظر گرفته شود تا خرابی به بار نیاورد چراکه در صورت نبود امنیت لازم روش متمرکز جوابگو نخواهد بود. در این حالت روش گسترده مناسب تر است. روف گاردن گسترده شامل طراحی فضای سبز به شکل پیش ساخته یا پرتابل مدولار می‌شود. این نوع طراحی نیاز به زیرساخت ندارد و قابلیت پیاده سازی بر روی انواع بام، بام سبز و بالکن را نیز داراست. در روف گاردن پیش ساخته، از اجزا و قطعاتی استفاده می شود که علاوه بر دارا بودن شرایط مناسب برای رشد گیاه، وزن کم و قابلیت جابه جایی آن ها سبب ایجاد طرح ها و الگوی های متنوع می شود. از دیگر ویژگی های اجرای بام سبز پیش ساخته، امکان اجرای انواع آلاچیق و مبلمان شهری با طرح های زیبا می باشد. این طراحی خاص یک پارک یا باغ دنج و زیبا را در پشت بام خانه شما ایجاد می کند و قطعا شما را دلبسته خود خواهد کرد. و اما چهار مزیت داشتن روف گاردن در فضای شهری  شامل موارد زیر است:

  1. روف گاردن ها بر خلاف سقف‌های قیر سیاه سنتی، سقف‌های سبزی ایجاد می‌کنند که از طریق جذب گرما به جای بازتاب آن و تامین عایق طبیعی برای ساختمان‌ها، هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهند.

​۲٫ روف گاردن ها به کاهش اثر جزیره حرارتی شهری کمک می‌کنند

  1. روف گاردن ها با کاهش و آهسته کردن رواناب فاضلاب‌های سطحی در محیط‌های شهری کمک بزرگی به شهر می‌کنند. از آنجا که پشت‌بام‌ها و خیابان‌ها در شهرها سطوح سخت هستند، حجم و سرعت رواناب فاضلاب‌های سطحی به شدت افزایش می‌یابد و منبع اصلی سیل و آلودگی در سراسر جهان هستند و روف گاردن ها از بخش بزرگی از آنها جلوگیری می‌کنند.
  2. گیاهان در روف گاردن در سطح شهر علاوه بر اینکه اکسیژن تولید می‌کنند، سایه نیز ایجاد می‌کنند. علاوه بر اینها پشت‌بام‌های دارای گیاه تا دو برابر سقف های سنتی توانایی حفاظت طبیعی در برابر گرمای شدید دارند.

با مراجعه با سایت کاژه با راه حل هایی برای روف گاردن و یا سیستم باغ سبز بیشتر آشنا شوید. اطلاعات در پایین مقاله موجود میباشد.

ساخت سازه های شیشه ای روزبه‌روز بر میزان محبوبیت آن‌ها افزوده می‌شود. شیشه به دلیل جنس روشن و نمای شیک و شکیلی که در محیط ایجاد می‌کند، یک متریال ویژه برای ساخت است. امروز از این متریال، در تولید محصولات مختلفی استفاده می‌شود اما شاید کاربرد آن در هیچ حوزه‌ای بیشتر از حوزه‌های معماری و دکوراسیون به چشم نیاید. اتاق شیشه‌ای، سقف شیشه‌ای و پارتیشن شیشه‌ای، سه نوع از پرکاربرد ترین سازه‌های شیشه‌ای هستند که اگر از فاز طراحی تا اجرای آن به یک مجموعه متخصص سپرده شود، حاصل کار شگفت‌انگیز از آب درمی‌آید.

پارتیشن شیشه ای

اجرای پارتیشن شیشه ای نیز در بین سازمانهای اداری بسیار مورد اسقبال قرار گرفته است. کاربرد پارتیشن‌ها از برخی جهات به اتاق شیشه‌ای شباهت دارد و بیشتر در محیط‌های شرکتی و سازمانی به‌منظور تفکیک فضا مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مزیت‌های ملموس پارتیشن‌ها در مقایسه با اتاق‌ها، امکان تغییر فوری چیدمان آن‌هاست. سازمان‌هایی که از چیدمان‌های اداری موقت در محیط کاری خود استفاده می‌کنند و در فواصل زمانی معین، چیدمان را تغییر می‌دهند می‌توانند به جای ساخت اتاق شیشه‌ای، اجرای پارتیشن شیشه‌ای را در دستور کار قرار دهند. این پارتیشن‌ها که مدل‌های لوکس و متنوعی دارند، به‌راحتی قابل‌ جمع‌آوری بوده و به‌سادگی می‌توان آن‌ها را برای استفاده به مکان دیگری انتقال داد.

برای مطالعه بیشتر در مورد نماهای شیشه ای به سایت کاژه مراجعه فرمایید.

۸۸۴۹۲۳۱۴ – ۰۹۱۲۱۵۰۹۵۱۶ – www.kajeh.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو