ورزش های موثر برای از بین بردن سلولیت

ورزش های موثر برای از بین بردن سلولیت


منبع: آرگا

42

1401/7/5

18:23


به تجمع چربی در زیر پوست سلولیت می گویند که با داشتن یک برنامه ورزشی مناسب می توان جهت از بین بردن سلولیت اقدام نمود و از شر چربی های اضافه بدن نجات پیدا کرد.

سلولیت در تمام نقاط بدن و در هر سنی ایجاد می شود و برای درمان آن می توان از تمرین های ورزشی موثر در این زمینه برای از بین بردن سلولیت و رسیدن به اندام مناسب استفاده نمود.

انجام چند تمرین برای از بین بردن سلولیت

تمرین های زیر را برای شما به منظور از بین بردن سلولیت جمع آوری نموده ایم، البته شما در کنار انجام این حرکات ورزشی می توانید از درمان گیاهی سلولیت نیز بهره ببرید.

  •  تصفیه آب خانگی

  •  بلیط کیش

تمرینات ورزشی مهم در از بین بردن سلولیت

  • تمرین پهلو به پهلو:

عضلات چهارسر، عضلات دور کننده، عضلات نزدیک کننده، عضلات پشت ران و عضلات باسن، عضله های درگیر در این تمرین هستند. و تجهیزات لازم برای این تمرین دمبل است.

این حرکت پایه‌ای را می‌توانید بدون استفاده از وزنه هم انجام دهید. دست های‌ خود را روی مفصل ران‌ها قرار دهید. در هنگام انجام حرکات، برای مشکل‌تر کردن آن می‌توانید دمبل‌ها را روی شانه‌های‌ خود بگذارید. پاها را به عرض شانه باز کنید و طوری بایستید که انگشتان‌ پاهایتان زاویه‌ ۴۵ درجه درست کنند. کمر‌تان را صاف نگه دارید. دمبل‌ها را در دست بگیرید و روی مفصل ران‌ها قرار دهید. یک قدم بلند به سمت چپ بردارید و زانوی چپ را خم کنید تا ران تان موازی با سطح زمین قرار بگیرد و پای راست‌ تان کشیده شود. اجازه ندهید که زانوی راست‌ تان از انگشتان‌ تان جلوتر بیاید یا باسن‌ تان از زانو پایین‌تر باشد. بایستید، سپس به حالت اولیه برگردید و بدون استراحت کردن این حرکت را در سمت راست نیز تکرار کنید و انجام دهید.

رفع سلولیت با تمرینات ورزشی

  • تمرین چهار دست و پا:

عضله های درگیر در این تمرین عضلات باسن هستند و تجهیزات لازم برای آن در درمان سلولیت، وزنه مچ پا می باشد .

در انجام این حرکت، به خاطر داشته باشید که پشت خود را خم یا قوز نکنید. این کار سبب می‌شود که به پشت شما فشار وارد نشود. این تمرین را بدون وزنه‌ی مچ پا، راحت‌تر می توان انجام داد. اگر وزنه‌ی مچ پا ندارید، حرکت را با دمبل سبک انجام دهید به این صورت که آن را پشت زانوی پای در حال تمرین خود قرار دهید. با پوشیدن وزنه‌ی مچ پا، روی ساعدها و زانوهای خود قرار بگیرید، مانند حالت چهار دست و پا، اما برای اینکه وزنتان به جای دست‌ها روی ساعدهای شما قرار بگیرد، بازوهایتان را خم نکنید. کمر را صاف و سر را در راستای کمر نگه دارید، به شکلی که نگاهتان رو به پایین باشد. کمر را صاف نگه دارید و پاها را خم کنید، به آهستگی پای راستتان را به عقب تاب دهید و کف پای راست را به سمت سقف بلند کنید تا ران پا موازی زمین قرار گیرد. در طول تمرین کف پا باید منقبض بماند. یک ثانیه صبر کنید و بعد به حالت اولیه بازگردید. یک سری از این حرکت را با پای راست انجام دهید و سپس پاها را عوض کرده و حرکت را با پای چپ تکرار کنید و انجام دهید.

سلولیت را با ورزش درمان کنید

با تمرینات ورزشی سلولیت را درمان کنید

  • تمرین بلند کردن پای درازکش:

عضلات درگیر در این تمرین عضله های درونی ران است و تجهیز لازم برای این تمرین وزنه مچ پا می باشد.

در انجام این تمرین، می‌توانید یک خط محکم درون پاهایتان ایجاد کنید که در نهایت به از بین بردن سلولیت کمک می‌کند. در حال انجام این حرکت، بالاتنه‌ خود را باید ثابت کنید. در هنگام بلند کردن پایین تنه خود، در برابر تاب خوردن به جلو و عقب مقاومت نکنید. برای اینکه حرکت را یاد بگیرید، ابتدا می‌توانید بدون وزنه‌های مچ پا آن را انجام دهید، زیرا در ابتدا امکان دارد به نظرتان این حرکت کمی عجیب و یا سخت بیاید. پس از پوشیدن وزنه‌ی مچ پا، به پهلوی چپ دراز بکشید و سرتان را روی بازوی خود قرار دهید. برای تکیه گاه، دست راست تان را جلوی قفسه‌ی سینه، روی زمین قرار دهید. زانوی پای بالایی را خم کنید و کف همان پا را جلوی زانوی پای دیگر قرار دهید. پای زیرین باید کاملا کشیده باشد. پای زیرین را به آهستگی تا جایی که می‌توانید بلند کنید. یک ثانیه صبر کنید و بعد به آهستگی پا را پایین بیاورید. یک سری از این تمرین را با پای چپ هم انجام دهید. پاها را عوض کنید و همین حرکت را با پای دیگر تکرار نمایید و انجام دهید.

درمان سلولیت با تمرینات ورزش

درمان سلولیت با حرکات ورزشی

  • تمرین وزنه اسکات و پهلو:

عضلات باسن، عضلات عقب ران، عضلات چهار سر ران، عضلات جمع کننده‌ی باسن، عضلات دور کننده، عضله های درگیر در این تمرین هستید و تنها تجهیز آن وزنه مچ پا می باشد.

بعد از پوشیدن وزنه‌ی مچ پا، پاها را به اندازه‌ی عرض شانه باز کنید و دست‌ها را روی مفصل ران بگذارید، به طوری که آرنج هایتان در پهلو به سمت بیرون قرار بگیرد و انگشتان پا کمی به سمت بیرون باشد. توجه کنید که سر را مستقیم نگه دارید و نگاهتان به روبه‌رو باشد. اگر مایلید کمی به خودتان فشار بیاورید، در هر دست یک دمبل نگه دارید و تمرین را انجام دهید.به آهستگی زانوهای خود را را خم کنید و طوری که انگار می‌خواهید روی یک صندلی فرضی بنشینید، چمباتمه بزنید. کمرتان را صاف نگه دارید و اجازه ندهید که زانوهایتان از انگشتان پا جلوتر بیاید. هنگامی که ران های‌ شما موازی با سطح زمین قرار گرفتند، توقف کنید. از این حد پایین‌تر نروید. متوقف شوید، سپس پاها را صاف کنید، پای چپ را از روی زمین بلند کنید و در حال ایستاده به پهلو ببرید. دوباره صبر کنید، بعد به حالت اولیه برگردید. حرکت را تکرار کنید و این بار پای راست را بلند کنید. در طی تمرین، پاها را با هم عوض کنید و تمرین را انجام دهید.

روش های ورزشی برای رفع سلولیت

  • تمرین کشش پای V:

عضله های درگیر در این تمرین برای از بین سلولیت عضله های بیرونی ران می باشد و تنها تجهیز لازم هم باند کشی است.

بخش بیرونی ران معمولا یک ناحیه مشکل‌ساز برای بیشتر خانم‌ها به شمار می آید. هماهنگ کردن این عضلات نه تنها به از بین بردن سلولیت کمک می‌کند، بلکه شما را قوی‌تر و استوارتر نیز می سازد. این حرکت را هم با باندهای مقاومتی قدرتی و هم با لاستیک‌های مقاومتی و انعطاف‌پذیر مچ پا می‌توان انجام داد. زمانی که این حرکت‌ها را انجام می‌دهید، پشت خود را روی زمین صاف نگه دارید، پایین کمر را خم نکنید و بالاتنه‌تان را نپیچانید. اگر مشکل تعادل برقرار کردن دارید، کنار یک صندلی دراز بکشید و از پایه های آن به عنوان تکیه گاه استفاده کنید. یک باند کشی ورزشی را به طور شل به قوزک پایتان ببندید و به پشت دراز بکشید و بازوهایتان را در کنار بدن قرار دهید. هر دو پا را مستقیما از مفصل ران بلند کنید و پاهایتان را تا جایی که کش ورزشی شروع به مقاومت کند، باز کنید. حالا پاها را رها نمایید. پاهای خود را به آهستگی و تا جایی که می‌توانید باز کنید. هنگامی که کشش از حد تحملتان بیشتر می‌شود، متوقف شوید و سپس به آهستگی پاهایتان را به حالت اولیه برگردانید.

راه های از بین بردن سلولیت با ورزش

  • تمرین جهش یک پا:

عضلات باسن، عضلات چهار سر ران و عضلات عقب ران، عضلات درگیر در این حرکت تمرینی هستند. صندلی یا نیمکت محکم نیز تجهیز این تمرین به حساب می آید.

به علت که این تمرین کمی پیشرفته است، قبل از شروع آن، جهش‌های منظم انجام دهید تا آماده شوید، یعنی خودتان را گرم کنید. برای تاثیر بیشتر کردن این حرکت، می‌توانید در دو سوی بدن‌تان دمبل نگه دارید. دو قدم جلوتر از یک صندلی یا نیمکت محکم، پشت به آن قرار بگیرید. زانوی چپ را خم کنید و پای چپ را به سمت پشت بکشید و پشت پای‌ چپ را روی نشمین صندلی قرار دهید. پشت‌تان را صاف و سر را در راستای ستون فقرات بگذارید، به شکلی که نگاه به روبه‌رو باشد. زانوی راست را به آهستگی خم کنید تا جایی که موازی با سطح زمین قرار گرفته شود. اجازه ندهید که زانوی راست از انگشتان پایتان جلوتر قرار بگیرد. در همین حالت متوقف شوید، سپس به حالت اولیه برگردید. یک سری از این حرکت را با پای راست انجام دهید. سپس پاها را عوض کنید و با پای چپ حرکت را تکرار نمایید.

درمان سلولیت با ورزش

تمرینات ورزشی در صورتی که دقیق و درست انجام شوند برای از بین بردن سلولیت در بدن بسیار موثر است. حرکات تمرینی در این مقاله را با دقت انجام دهید تا به نتیجه برسید.

شما برای اطلاع از روش های درمان سردرد با ورزش و درمان درد دنبالچه با ورزش می توانید از این مطالب کمک بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو