فروش پودر قهوه اسپرسو در ایران ممنوع شد

منبع: آرگا

30

1401/7/6

21:50


۴۰ درصد قهوه دنیا را برزیل تامین می کند و از هر ۴ نفر در دنیا یک نفر قهوه می نوشد افسانه ای وجود دارد از بزچرانی به نام کلدی در قرن ششم میلادی که ممکن است توضیحات درستی در مورد کشف قهوه به ما بدهد. اگر سوالی در مورد هر گونه از انواع قهوه یا روش تهیه آن در ذهن داشتید می توانید به آسانی با یک کلیک با مشاوران آراد برندینگ ارتباط برقرار کنید تا پاسخ خود را دریافت کنید.

قهوه را می توان به صورت های بسیار گوناگونی استفاده کرد که در هر کشوری نوع خاصی از آن محبوبیت دارد مثلا در ترکیه سبک قهوه ترک بسیار پر طرفدار است در آمریکا قهوه آمریکانو و لته طرفداران زیادی دارد و در کشورهای اروپایی نوع اسپرسوی آن بسیار محبوب است.

 فروش پودر قهوه اسپرسو در ایران ممنوع شد

به عنوان مثال قهوه آفریقا را می توان یکی از برترین ها در این زمینه طبقه بندی کرد که در این بین قهوه کنیا از شهرت بیشتری برخوردار است آن هم به دلیل آب و هوا، نوع خاک و ارتفاعات کشور کنیا است اما آنچه قهوه کنیا را بسیار متفاوت کرده است تنوع درختانی است که از آنها قهوه برداشت می شود از عجیب ترین قهوه ها می توان به قهوه آسیا شرقی اشاره کرد که فرآوری بسیار خاصی دارند.

 

قهوه اسپرسو پودری

شاید برای شما سوال پیش بی آید که کدام بهتر است، پودر قهوه اسپرسو یا اسپرس همانطور که عنوان شد یکی از روشهای تهیه قهوه، روش اسپرسو است که می توان از آن به عنوان محبوب ترین روش تهیه قهوه یاد کرد.

روشهای دیگری مانند فرنچ پرس، پورآور و قهوه جوشهای ترکی یا جزوه هستند که در هر کدام نوع خاصی از پودر قهوه استفاده می شود برای تهیه اسپرسو نیازی نیست یک دستگاه صنعتی مدرن داشته باشید، حتی می توانید با دستگاه موکا پات قهوه اسپرسوی خود را در منزل تهیه فرمایید.

قهوه اسپرسو به صورت یک شات کوچک سرو می شود که در کنار آن از ولکام استفاده می شود، ولکان می تواند آب یا یک نوشیدنی باشد که طعم دهان را خنثی کند تا شما بتوانید طعم واقعی قهوه اسپرسو تلخ را بچشید شات ولکان تقریبا با مقدار شات قهوه برابر است و هر دو در فنجانهای کوچک سرو می شوند.

 فروش پودر قهوه اسپرسو در ایران ممنوع شد

ممکن است در قهوه فروشی با واژه دبل یا سینگل مواجه شده باشید و بهتر است بدانید که مقدار پودر قهوه استفاده شده باعث تمایز این دو نوع می باشد، در شات دبل تقریبا به اندازه یک و نیم برابر شات سینگل پودر قهوه استفاده می شود.

میزان کافئینی که در قهوه اسپرسو وجود دارد نسبت به قهوه معمولی کمتر است از فواید قهوه می توان به موارد زیر اشاره کرد: کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو منبع بسیار عالی از آنتی اکسیدان است.

به بهبود سلامت کبد کمک می کندبا توجه به این که قهوه عملکرد مغز را افزایش می دهد باعث می شود تا خطرات بیماریهای نظیر الزایمر و پارکینسون کاهش یابد افزایش میزان سوخت و ساز و کمک به چربی سوزی.

 

قهوه اسپرسو تک

یکی از اصلیترین روشهای تهیه قهوه روش اسپرسو است که به وسیله دستگاه های تک و ساده ای مانند موکاپات یا دستگاه های قهوه ساز تهیه می شود.

استفاده از قهوه اسپرسو تک در رژیم غذایی می تواند خواص مفیدی برای بدن داشته و تاثیرات جالبی را به دنبال داشته باشد به طور مثال نقش استفاده از قهوه در تقویت حافظه می تواند برای دانشجویان و دانش آموزانی که در امتحانات یا کنکور شرکت می کنند مفید واقع شود.

 فروش پودر قهوه اسپرسو در ایران ممنوع شد

چند روش محبوب در ترکیب و سرو قهوه اسپرسو به صورت شاتهای دبل یا به صورت شات سینگل در لیوان کاغذی قهوه است که دوستداران طعمهای اصیل قهوه از آن استقبال می کنند.

حتما تا به حال شنیده اید که یکی از عوامل مهم در ابتلا به سرطان وجود رادیکالهای آزاد در بدن است قهوه با داشتن مواد آنتی اکسیدان در مقادیر بالا می تواند به خوبی این مشکل را برطرف ساخته و با خنثی نمودن رادیکالهای آزاد در جلوگیری از ابتلا به سرطان نقش ویژه ای به عهده داشته باشد.

استفاده از قهوه فرانسه و قهوه اسپرسو می تواند با بالابردن سطح انرژی شما برای انجام فعالیت و تمرینات ورزشی نقش موثری در افزایش تحرک و سوخت و ساز شما داشته باشد.

همچنین این ماده با ترشح آدرنالین در خون می تواند شور و اشتیاق شما برای به اتمام رساندن تمرینات سخت ورزشی را بالا ببرد و از این طریق استفاده از یک فنجان کوچک اسپرسو بتواند به کمک شما در انجام تمرینات بیاید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو