طرز تهیه خورش گردو اسفناج خوشمزه دامغانی با گوشت خورشتی

منبع: آکا

43

1401/7/9

07:43


طرز تهیه خورش اسفناج گردو خوشمزه و مجلسی با گوشت را در آکاایران بخوانید

آکاایران: خورش گردو اسفناج، یکی از خورش های مخصوص شهر دامغان است که می توانید تفاوت طعم را در آن کاملا احساس کنید. این غذا پایه ای با طعم شیرین دارد، بنابراین بهتر است از رب انار شیرین استفاده کنید. معمولا خورش اسفناج همراه با آلو بخارا نیز می باشد. ولی شما می توانید با سبیقه و ذائقه خودتان آلو را رد خورش استفاده کنید و یا آن را حذف کنید. همچنین خورش اسفناج را می توانید همراه گوشت و مرغ نیز آماده کنید.بیشتر در همین بخش از مجموعه مقالات آشپزی آکاایران،طرز تهیه خورشت اسفناج خوشمزه با گوشت مرغ را آموزش داده بودیم. اما در این مطلب تصمیم داریم طرز تهیه خورش اسفناج با گوشت را به شما آموزش دهیم . با ما همراه باشید.

خورش اسفناج گردو

مواد لازم خورش اسفناج گردو خوشمزه

گوشت خورشتی ۵۰۰ گرم
مغز گردو ۳۰۰ گرم
اسفناج ۵۰۰ گرم
پیاز ۳ عدد
شکر ۱ قاشق غذا خوری
رب انار ترش ۲ قاشق غذا خوری
زرد چوبه به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه خورش اسفناج

طرز تهیه خورش اسفناج گردو دلپذیر

برای تهیه خورش اسفناج گردو خوشمزه ابتدا پیازها را نگینی خرد کنید و بعد درون یک قابلمه مناسب روغن ریخته و پیاز را بیفزایید، سپس روی حرارت مناسب قرار دهید.
در این مرحله زمانی که پیازها کمی طلایی شد، زرد چوبه و نمک را اضافه کرده و هم بزنید تا ادویه با پیاز مخلوط شود. در ادامه گوشت را به تکه های متوسط خورشتی تبدیل کنید و داخل پیاز بیفزایید، سپس هم بزنید تا گوشت تغییر رنگ بدهد.
حدود ۱ لیتر آب به گوشت اضافه کرده و حرارت را زیاد کنید تا زمانی که آب جوش بیاید و کف کند، کف هایی که روی سطح آب است بگیرید.
در مرحله سوم حرارت را کم کنید تا گوشت با حرارت ملایم بپزد. سپس گردو را در آسیاب، آسیاب کرده و داخل قابلمه بی افزایید.

اسفناج ها را به خوبی بشویید و به صورت درشت خرد کنید سپس یک تابه مناسب را روی حرارت قرار دهید و به مقداری روغن بریزید در ادامه اسفناج را به تابه بی افزایید و خوب تفت دهید تا سرخ شود. زمانی که گوشت پخت رب انار را همراه اسفناج به قابلمه اضافه کنید.

در مرحله آخر اجازه دهید آب خورشت کم شود و جا بیفتد. طعم خورش را بچشید و به دلخواه نمک، فلفل و آبغوره اضافه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو