طرز تهیه دسر گلکسی

طرز تهیه دسر گلکسی , دستور پخت دسر گلکسی

دسر گلکسی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر گلکسی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر گلکسی
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
پنیر کیبی۱۸ عدد
شیر عسلی½ قوطی
پودر خامه۴ قاشق غذاخوری
کرم کارامل دنت۴ عدد
بیسکویت پتی بوربه مقدار کافی
مواد لازم گاناش
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شکلات تخته ایبه مقدار کافی

طرز تهیه دسر گلکسی

مرحله اول

برای تهیه دسر گلکسی خوشمزه در ابتدای کار خامه صبحانه را به همراه پنیر کیبی، شیر عسلی، پودر خامه و کرم کارامل درون میکسر می ریزیم و به خوبی میکس می کنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند‌.

مرحله دوم

حالا بیسکویت ها را دانه دانه درون شیر فرو برده تا خیس شوند، سپس یک لایه درون ظرف پیرکس به ترتیب می چینیم. در ادامه روی بیسکویت ها را با مایه می پوشانیم و مجددا به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند.

مرحله سوم

در این مرحله به سراغ درست کردن گاناش می رویم، برای این منظور خامه صبحانه را درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا خامه گرم و روان شود. توجه داشته باشید خامه نجوشد.

مرحله چهارم

زمانی که خامه روان و گرم شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و شکلات تخته ای را به آن می افزاییم، سپس به خوبی هم می زنیم تا شکلات با گرمای خامه ذوب شود. حالا اجازه می دهیم گاناش کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

در ادامه گاناش خنک شده را به صورت یکدست روی دسر می ریزیم، سپس ظرف را به مدت ۷ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان دسر را از یخچال خارج کرده و به ابعاد دلخواه برش می زنیم. نوش جان.