طرز تهیه تارتلت مرغ

طرز تهیه تارتلت مرغ , دستور پخت تارتلت مرغ مکزیکی ایتالیایی

تارتلت مرغ یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و مجلسی است با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارتلت مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۴ عدد
قارچ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
ژامبون۴ ورق
تخم مرغ۱ عدد
خمیر یوفکا۱ بسته
پنیر پیتزابه مقدار کافی
کرهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر آویشن و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه تارتلت مرغ

مرحله اول

برای تهیه تارتلت مرغ خوشمزه در ابتدای کار فیله مرغ را به صورت نواری برش زده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود.

مرحله دوم

حالا فیله های مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر سیر اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا پخته و سرخ شوند، سپس از تابه خارج می‌ کنیم. در ادامه ژامبون و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کره را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و قارچ را با حرارت بالا تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود و آب نیندازد. حالا قارچ و سینه های مرغ را به تابه حاوی فلفل دلمه ای می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا فلفل دلمه ای و ژامبون را به همان تابه که فیله های مرغ را سرخ کردیم اضافه کرده و تفت می دهیم تا سرخ شوند. در ادامه قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس درون یک تابه جداگانه می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه مواد را با هم تفت می دهیم تا مزه ها ترکیب شوند، سپس تخم مرغ را هم می زنیم تا از لختگی خارج شود و خمیر یوفکا را به قطعات مربعی همسان برش می زنیم. حالا یک ورقه درون قالب مافین می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله روی خمیر یوفکا را با تخم مرغ رومال کرده و یک لایه دیگر خمیر روی آن قرار می دهیم، سپس درون آنرا با مواد پر می کنیم. حالا روی مواد را با پنیر پیتزا می پوشانیم  و فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم.

مرحله هفتم

حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم پنیر پیتزا کاملا ذوب شود. پس از گذشت ۱۵ دقیقه در صورت نیاز گریل را روشن کرده تا روی پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.