طرز تهیه فته مسخن

طرز تهیه فته مسخن , دستور پخت فته مسخن

فته مسخن یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب کشور فلسطین است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فته مسخن در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد
بادمجان۱ عدد
کنسرو نخود۱ قوطی
رب انار۱ قاشق مرباخوری
نان لبنانی۱ عدد
فلفل سیاه۱ قاشق مرباخوری
سماق۱ قاشق غذاخوری
میخک۳ عدد
چوب دارچین۱ تکه
دانه فلفل سیاه و دانه هلبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
ماست۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه فته مسخن

مرحله اول

برای تهیه فسه مسخن خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به همراه دانه فلفل، میخک، هل، چوب دارچین و مقداری نمک درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا سینه مرغ آب پز شود.

مرحله دوم

در این فاصله پوست سیب زمینی و بادمجان را جدا کرده سپس به صورت نگینی خرد می کنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم تا روغن به خوبی گرم شود.

مرحله سوم

حالا بادمجان را به همراه سیب زمینی درون تابه به صورت جداگانه سرخ کرده و کنار می گذاریم. در ادامه نان لبنانی را به ابعاد دلخواه خرد کرده و درون مقداری روغن سرخ می کنیم تا طلایی شوند. در ادامه پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و پیاز را به آن می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا نرم شوند. زمانی که پیاز نرم شد، فلفل سیاه را به همراه سماق به تابه اضافه کرده و مجددا تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود.

مرحله پنجم

زمانی که سینه مرغ کاملا پخته شد، یک فنجان از آب مرغ را جدا کرده و کنار می گذاریم، سپس سینه مرغ پخته شده را ریش کرده و به تابه حاوی پیاز اضافه می کنیم. در ادامه آب مرغ را به تابه اضافه کرده و حرارت را کم می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله درب تابه را بسته و اجازه می دهیم مخلوط مرغ و پیاز به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند تا مزه ها ترکیب شوند. حالا درون ظرف مورد نظرمان ابتدا مقداری از کنسرو نخود ریخته و یک لایه بادمجان سرخ شده روی آن می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری از مرغ مسخنی درون ظرف ریخته و روی آنرا با سیب زمینی سرخ شده می پوشانیم. در ادامه برای لایه آخر نان های سرخ شده را روی سیب زمینی سرخ شده می ریزیم، سپس به سراغ درست کردن سس می رویم.

مرحله هشتم

برای این منظور سس مایونز را به همراه آب لیمو ترش تازه، ماست و مقداری نمک و فلفل سیاه با هم مخلوط کرده تا سس ترکیب و یکدست شوند. حالا روی نان های سرخ شده را رب انار می ریزیم و با سس تزیین می کنیم. نوش جان.