با جذاب ترین دیدنی های اروپا آشنا شوید

با جذاب ترین دیدنی های اروپا آشنا شوید


منبع: آرگا

33

1401/8/3

13:14


اروپا بخش مهمی از دنیا را در بر گرفته است قاره ای که با وجود مهم ترین کشورهای پیشرفته و در حال توسعه هر ساله مورد توجه حجم زیادی از گردشگران است این قاره دارای دیدنی های بسیار زیادی است و جاذبه های آن شامل کشورهای مهمی همچون فرانسه، ایتالیا، انگلستان، بلژیک و … است که مهم ترین جاذبه ها را در خود جای داده اند. در ادمه با جاذبه های بیشتری از این قاره آشنا خواهید شد.

جاذبه های گردشگری مختلفی که در قاره اروپا وجود دارند این منطقه را به یکی از مناطق توریستی مهم در دنیا تبدیل کرده اند این قاره یکی از جاذبه های محبوبی است که مورد توجه علاقه مندان می باشد و به دلیل آب و هوای منتسب خود خواستگاه خوبی برای گردشگران اروپایی است. آب و هوایی که در این قاره حاکم است در اکثر مناطق آن یکسان نمی باشد و در برخی از نقاط نیز متغییر است این قاره دارای شگفتی های طبیعی و تاریخی متعددی است که از میان آن ها می توان به صخره های موهر در ایرلند اشاره نمود همچنین از شمار جاذبه های تاریخی این قاره نیز می توان به پمپی در ایتالیا اشاره نمود که دارای مهم ترین سازه های باستانی و تاریخی است و هر ساله گردشگران و علاقه مندان زیادی را به سوی خود می کشاند. شاید تاکنون نام ساگراد فامیلیا اسپانیا را شنیده باشید کلیسایی مشهور که در شهر بارسلونا واقع شده است و به دلیل شگفتی هایی که در معماری آن وجود دارد بسیار مورد توجه است. این کلیسا دارای معماری هنر مدرن و گوتیک است کلیسایی که ۸ مناره بزرگ دارد و هر یک با معماری و نقاشی بسیار زیبایی دیزاین شده اند و توجه مخاطب را به خود جلب می کنند. در این مطلب با دیدنی های اروپا آشنا می شوید.

دیدنی های اروپا را بیشتر بشناسید:

قاره اروپا یکی از مهم ترین قاره های دنیا است قاره ای که در طول تاریخ نقش سازنده ای داشته است و مهم ترین و قدرتمندترین کشورها را در خود جای داده است حال تصور کنید قاره ای با وجود چنین ویژگی ها هر ساله چه حجمی از علاقه مندان و گردشگران را به خود جلب می کند؟ این قاره به دلیل جاذبه های تاریخی مهم، بناهای فرهنگی، طبیعت زیبا و مدرن ترین و به روزترین جاذبه های گردشگری خود در دنیا شناخته شده است.

کانال های بروخه:

این کانال ها یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در بلژیک هستند و در گذشته یکی از مهم ترین شریان های شهری بوده اند که یک مسیر ارتباطی برای ایجاد کرده اند در حال حاضر بروخه یک شهر توسعه یافته است جذابیت این کانال های آبی موجب شده است تا توجه خیلی از گردشگران به آن جلب شود. اهمیت این کانال ها به منظور تجارت با کشتی بوده است و نقش مهمی را در رونق اقتصادی این منطقه داشته است و ضرورت زیادی نیز برای این منطقه داشته است این کانال وسیع تا مسیر دیوارها و برج های قدیمی ادامه دارد و به دلیل زیبایی که دارد یکی از مکان های دیدنی اروپا به شمار می آید.

بنای تاریخی اروپا

برج پیزا:

برج کج پیزا یکی از جاذبه های مشهور در ایتالیا است طراحی و معماری این برج به گونه ای است که به شکل به نظر می رسد این برج یکی از مشهورترین سازه های دنیا است که به دلیل نوع معماری خود بسیار برجسته می باشد. سبک معماری این برج رمانسک است . قدمت تاریخی این برج نیز به قرن دوازدهم باز می گردد ارتفاع این برج ۵۵ متر است و خیلی از گردشگران ایتالیایی عکس یادگاری با این بنای تاریخی و شگفت انگیز دارند بی شک آشنایی با برج کج پیزا شما را با یکی از جاذبه های مهم ایتالیا رو به رو خواهد کرد.

برج اروپا

متئورا:

متئورا صخره های بزرگ در منطقه تسالی یونان است چشم اندازهای بکر و تاریخی که در این بناها وجود دارند بسیار شگفت انگیز است این صخره های از سنگ های تپه ای شکل ساخته شده اند و یکی از عجیب ترین صومعه هایی هستند که می توانید از آن ها دیدن کنید. این بنای دیدنی یکی از عبادتگاه های مذهبی اروپا است که دارای پله های کنده کاری شده است این بنای زیبا متعلق به قرن پانزدهم است و صومعه آن صومعه تثلیث مقدس است که در ارتفاع ۴۰۰ متری واقع شده است.

طبیعت اروپا

تاور بریج:

این شاهکار هنری در اواخر دوره ویکتوریا ساخته شده است و یکی از بناهای باشکوهی است که در لندن واقع شده است این پل یکی از مهم ترین جاذبه هایی است که در سال ۱۸۹۴ ساخته شده است و بر بالای رودخانه تمیز احداث شده است. این پل محرک به شکل ویژه ای ساخته شده است و یکی از عجیب ترین و متفاوت ترین پل های دنیا است در شب نمای این پل بسیار دیدنی تر می شود و از این جهت یکی از مهم ترین دیدنی های اروپا است.

جاذبه های گردشگری اروپا

ارتفاعات اسکاتلند:

این ارتفاعات در منطقه ای ناهموار واقع شده اند و در شمال کوهستان های اسکاتلند قرار دارند از مهم ترین تفریحات و جاذبه هایی که در این ارتفاعات وجود دارد و می توانید از آن ها لذت ببرید صخره نوردی است. این منطقه به دلیل چشم اندازهای بکر و زیبای خود نیز بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار می گرد یکی از زیبایی های بی شمار در این ارتفاعات دره گلنکو است که به دلیل گونه های نادر آهوهای کوهی شناخته شده است در نزدیکی این ارتفاعات نیز آبشارهای مخفی به چشم می خورند که با دیدن آن ها به وجد می آیید. در سمت دیگر از ارتفاعات شاهد زیبایی های مناظری افسانه ای از لخ نس خواهید بود.

ارتفاعات اروپا

کلیسای سنت باسیل:

حالا نوبت به آن رسیده است که سری به روسیه بزنیم کشوری با جاذبه های تاریخی متعدد و چشم اندازهای طبیعی بی نظیر خود که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند این کلیسا به دلیل نوع معماری خود شگفت انگیز است. گنبدهای رنگارنگی که در این کلیسا به چشم می خورد می تواند توجه شما را به خود جلب کند تاریخ ساخت این کلیسا به سال ۱۵۵۵ باز می گردد سبک های عجیب و غریب از معماری که در این بنا مشاهده می شود می تواند جذابیت بسیار زیادی برای شما داشته باشد.

دیدنی های اروپا

کولوسئوم در ایتالیا :

کولوسئوم یکی از بناهای مشهور در ایتالیا  است که در مرکز رم واقع شده و به شکل بیضی شکل می باشد که با نام آفی تئاتر فلاویا شناخته می شود، ساخت این آمفی تئاتر در سال ۷۲ بعد از میلادی آغاز شده و تغییرات اساسی آن نیز در سال ۹۶ بعد از میلاد پایان یافته است.

این بنای بزرگ دارای ظرفیت ۸۰ هزار تماشاگر می باشد و جالب است بدانید که زمانی را میزبان رقابت گلادیاتورها بوده است، البته در طی این سالها برای رخداد های دیگری همچون شکار حیوانات، مجازات های جنگی و اعدام ها نیز مورد استفاده قرار گرفته است. هر چند امروزه این بنا به عنوان یک مکان توریستی و گردشگری مورد توجه می باشد، در این بنا, موزه ای قرار دارد که متعلق به اروس از جمله خدایان یونانی می باشد.

دیدنیهای اروپا

موزه لوور پاریس :

این موزه معروف از جمله مکان های مورد تحسین و دیدنی اروپا برای عاشقان و دوستداران فرهنگ، تاریخ و هنر بوده و جزو یکی از مکان های گردشگری پاریس محسوب می شود.

موزه لوور از جمله بناهای تاریخی و جزو بزرگترین موزه هنری جهان می باشد و از آنجا که در سال ۲۰۱۶ میزبان بیش از ۷/۵ میلیون بازدید کننده از سراسر جهان بود، لقب پربازدید ترین موزه جهان را به خود اختصاص داده است. در این موزه بالغ بر ۳۸ هزار اثر هنری از دوران پیش از تاریخ تا عصر کنونی وجود دارد و بر روی هم رفته مساحت آن به ۷۲۷۳۵.۶۵ متر مربع می رسد.

این موزه مشهور واقع در کاخ لوور فرانسه و در طرف راست رودخانه سن واقع شده است، ساختمان موزه لوور به عنوان یک دژ نظامی محکم در طول قرن دوازدهم میلادی و تحت نظارت فیلیپ دوم بنا گردید، این موزه اولین بار کار خود را در سال ۱۷۹۳ و با در معرض قرار دادن ۵۳۷ نقاشی شروع کرد و در حال حاضر آثار زیادی از هنرمندان مشهور جهان را در خود جای داده که از جمله مشهورترین آنها می توان به تابلوی مونالیزای داوینچی اشاره کرد.

مکانهای دیدنی اروپا

مهم ترین دیدنی های اروپا شامل چشم اندازهای طبیعی و تاریخی هستند به طوری که اگر قصد دارید معروف ترین موزه های جهان را بشناسید باید سری به این قاره بزنید و از نزدیک چنین جاذبه های با اهمیتی را مشاهده کنید و تجربه های خود را کسب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو