خط اخم ابروی خود را با راهکارهای خانگی از بین ببرید

منبع: دلتا پیام

33

1401/8/3

14:34


خط اخم به مرور زمان روی پیشانی هر کسی می‌نشیند که راه‌های مختلفی برای رفع آن وجود دارد مانند تزریقات چربی و ماسک‌های طبیعی خانگی.

خط اخم به مرور زمان روی پیشانی هر کسی می‌نشیند که راه‌های مختلفی برای رفع آن وجود دارد مانند تزریقات چربی و ماسک‌های طبیعی خانگی.

از بی بردن خط اخم ابرو

با افزایش سن، پوست انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد و مانند گذشته به حالت قبل برنمی‌گردد. با این‌که خط اخم از عوارض اجتناب ناپذیر افزایش سن است، اما به کمک روش‌هایی می‌توان تا حدی بروز آن را به  تعویق انداخت یا از شدت آن کاست. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع از بی بردن خط اخم ابرو می‌پردازیم.

از بی بردن خط اخم ابرو

رفع خط اخم با روغن کرچک

مقداری از روغن کرچک را روی خطوط پیشانی خود بمالید و به آرامی ، برای چند دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید تا یک شبانه روز روی صورت بماند. این روغن یکی از بهترین درمان ها برای خلاص شدن از شر خطوط اخم پیشانی نیز می باشد.

روغن نارگیل برای خط اخم

روغن نارگیل را روی خط اخم و خط های پیشانی، به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. همچنین می توانید روغن نارگیل را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و سپس روی پیشانی بمالید. اگر پوست خیلی خشکی دارید، روغن نارگیل یکی از بهترین گزینه هاست.

با مواد طبیعی خط اخم را از بین ببرید

صاف کردن خط اخم با موز

به سادگی مقداری موز رسیده را له کنید و با آووکادو و کمی عسل در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پیشانی و محل خط اخم خود اعمال کنید و کاملا با آب گرم بشویید. همین طور می توانید ۱ عدد موز رسیده له شده ، ۲ قاشق غذاخوری جودو سر و ۱ قاشق غذاخوری ماست را به خوبی باهم ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی پیشانی خود اعمال کنید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

ماسک خیار و جعفری برای از بین بردن خط اخم

یک عدد خیار را رنده کنید و آب آن را بگیرید. جعفری خرد شده را به خیار های رنده شده اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را روی یک پارچه ی درشت بافت بریزید و پارچه را همراه با مخلوط، به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی خط اخم بگذارید و سپس صورتتان را بشویید.

درمان خط اخم با عسل و سیب

یک عدد سیب کوچک یا متوسط را پوست بکنید و له کنید سپس ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و این ماسک را روی چین و چروک صورت قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.

از بی بردن خط اخم

 

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب خشک شدن طبیعی مو، قاتل موهای شما را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو