آزمایش قطار مغناطیسی معلق در چین

منبع: دلتا پیام

23

1401/8/4

15:18


چین با موفقیت آزمایشی را بر روی یک قطار فوق مدرن مغناطیسی معلق انجام داد.

چین با موفقیت آزمایشی را بر روی یک قطار فوق مدرن مغناطیسی معلق انجام داد.

سیستم حمل و نقل پیشرفته شامل یک قطار مگلو با سرعت بالا است که به صورت مغناطیسی در داخل یک لوله خلا حرکت می‌کند. آزمایش قطار مغناطیسی معلق را در مجله دلتا بخوانید.

این آزمایش توسط روزنامه دولتی چاینا دیلی اعلام شد. قطار آزمایشی که در شهر یانگائو در داتونگ در شمال چین انجام شد تا ۱۲۸ کیلومتر در ساعت در طول یک خط آزمایشی به طول نزدیک به ۲ کیلومتر حرکت کرد. این گزارش می‌گوید: «این اولین بار است که چنین سیستم حمل و نقلی در جهان تحت آزمایش یکپارچه در مقیاس کامل و فرآیند کامل قرار می‌گیرد.»

این سیستم چگونه کار می‌کند؟

این سامانه با استفاده از فناوری شناور مغناطیسی ابررسانا کار می‌کند. ابتدا از روی زمین بلند می‌شود که مقاومت اصطکاکی را از بین می‌برد و سپس از خطوط لوله داخلی مشابه خلا برای کاهش مقاومت هوا استفاده می‌کند. چاینا دیلی خاطرنشان کرد: «برنامه‌هایی برای یک سری آزمایش در آینده در حال حاضر در حال انجام است.»

آن‌ها برنامه‌هایی برای ساخت یک مسیر آزمایشی در مقیاس کامل به طول ۶۰ کیلومتر در شهر یانگائو دارند. انتظار می‌رود ساخت و ساز در سه فاز انجام شود تا این قطار در نهایت به حداکثر سرعت هزار کیلومتر در ساعت دست یابد.

نظریه هایپرلوپ ایلان ماسک

فناوری چین مشابه طرح «هایپرلوپ» است که توسط ایلان ماسک در سال ۲۰۱۲ پایه‌گذاری شد. ماسک می‌گوید که می‌توان یک سیستم قطار ایجاد کرد که مسافران را در غلاف از طریق یک لوله خلا مکش کند. این میلیاردر گفته است که قطار از نظر تئوری می‌تواند از لس آنجلس به سانفرانسیسکو را با سرعت ۱۲۰۰ کیلومتر در ساعت طی کند. در حالی که اخبار مربوط به قطار هایپرلوپ در آن زمان سروصدا به پا کرد، اما مدیرعامل اسپیس‌ایکس ظاهرا هرگز این پروژه را دنبال نکرد.

نظریه هایپرلوپ ایلان ماسک

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا تشخیص بیماری قلبی با اسکن چشم امکان پذیر است؟ را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو