نشانه های خجالت از رابطه جنسی با همسر و راهکارهای مقابله با آن

نشانه های خجالت از رابطه جنسی با همسر و راهکارهای مقابله با آن


منبع: آرگا

489

1401/8/12

22:09


در واقع رفع خجالت از رابطه جنسی چندان هم غیر ممکن نیست و شما می توانید در این مقاله در ابتدا با علل های اصلی این مشکل و در ادامه با راهکارهای موثر در درمان آن آشنا شوید.

به طور کلی خجالت زنان از رابطه جنسی با همسر را می توان از مسائل شایع اما بسیار آسیب زا دانست. در واقع این دسته از بانوان از رابطه جنسی شرم دارند، از بیان خواسته های زناشویی می هراسند و به خاطر ترس و خجالتی در وجودشان نهادینه شده در دراز مدت موجب بی میل شدن خود و طرف مقابلشان می شوند.

خجالت از رابطه جنسی با همسر

همانطور که می دانید برخی از زنان از داشتن رابطه جنسی با همسر خود خجالت می کشند و حتی برخی ترجیح می دهند در تاریکی رابطه داشته باشند. این شرم و خجالت تا حدودی می تواند گذرا و یا حتی دائمی باشد که در اغلب اوقات به بی میل شدن زوجین در رابطه جنسی منجر خواهد شد.

علل خجالت از رابطه جنسی

در واقع این دسته از زنان نمی توانند خواسته ها و نیازهایشان را بیان کنند و انگار چیزی مانع آن ها می شود که در نهایت به عدم رضایت زناشویی منجر خواهد شد. دقت داشته باشید که تداوم این روند رابطه زناشویی را به یک سناریوی تکراری و یکنواخت تبدیل خواهد کرد.

البته لازم به ذکر است که خجالت زنان از نزدیکی در ابتدای زندگی زناشویی امری بسیار طبیعی است که به مرور زمان بایستی از بین برود. تداوم شرم و خجالت در این روابط موجب ایجاد دلسردی و پایین آمدن کیفیت رابطه می شود و همچنین رضایت زناشویی را تا حد زیادی از بین می برد. پس نحوه مدیریت شرم در رابطه جنسی با همسر از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود که نباید نسبت به آن بی توجه باشید.

البته که مشکل اصلی کمبود میل جنسی در زنان نیست بلکه تنها از برقراری رابطه جنسی شرم دارند. گاهی اوقات زنان دوست دارند به همسر خود حرف هایی بزنند یا رفتار خاصی داشته باشند. این زنان توانایی بیان خواسته و نیاز های خود یا فانتزی های جنسی خود را ندارند و معمولا این مسئله را با کسی مطرح نمی کنند.

نشانه های خجالت از رابطه جنسی

نشانه های خجالت از روابط جنسی

در ادامه سعی کرده ایم تا شایع ترین نشانه های رفتاری زنان که از روابط جنسی با همسر خود خجالت می کشند را شرح دهیم.

  • تمایل به داشتن رابطه جنسی در تاریکی یا در نور کم
  • فرار کردن از رابطه جنسی
  • امتناع از صحبت کردن و بیان خواسته های خود در مورد رابطه جنسی
  • ترس از اندام های جنسی مردانه
  • ترس کلی از رابطه جنسی
  • ترس از قضاوت شدن در زمان رابطه
  • بی میلی جنسی
  • ترس از حامله شدن و زایمان

علل خجالت از روابط زناشویی

به طور کلی زنان به دلایل مختلفی دچار شرم از رابطه جنسی می شوند که شناخت این دلایل به شما کمک می کند تا بینش بهترین نسبت به مشکل تان داشته باشید:

علت های شرم از روابط جنسی

  • بی میلی جنسی:

در واقع بی میلی جنسی را می توان یک نوع اختلال عملکردی جنسی دانست که انواع مختلفی مانند مادام العمر، موقعیتی یا اکتسابی را شامل می شود. اگر شما به دلیل بی میلی جنسی از موضوعات پیرامون رابطه جنسی خجالت می کشید در ابتدا بایستی به حل بی میلی خود بپردازید.

  • روبه رو نشدن:

اغلب افرادی که تا به حال رابطه جنسی نداشته اند و دچار ترس از اولین رابطه هستند صرفا به دلیل رو به رو نشدن با رابط جنسی با مشکل خجالت و شرم درگیر می شوند. این افراد اگر اولین رابطه جنسی شان را در شرایط ایده آل تجربه کرده باشند قطعا از رابطه لذت خواهند برد و خجالت شان نیز به مرور از بین خواهد رفت.

  • افکار منفی:

توجه داشته باشید که افکار منفی نسبت به بدن خود، رابطه جنسی و طرف مقابل می تواند موجب بروز خجالت و فرار کردن از رابطه زناشویی شود.

تاثیر افکار منفی بر خجالت از رابطه جنسی

  • تاثیر تربیت و فرهنگ:

در تربیت خانواده های ایرانی اغلب دختران به حجاب و حیا و صحبت نکردن با نامحرم تشویق می شوند. همچنین حتی پس از ازدواج نیز زنان با این باور وارد رابطه جنسی می شوند که لذت برای مردان است نه آن ها و اگر در مورد رابطه جنسی صحبت کنند یا خواستار رابطه زناشویی شوند شرم و حیا را زیر پا گذاشته اند و همسرشان این عمل را دوست نخواهد داشت.

در حالی که در دنیای واقعی امروزه اغلب این نسخه بر باروهای قدیمی منسوخ شده اند. مردان از زنان بی پروا و شجاع که نیاز های خود را در اولویت قرار می دهند خوششان خواهد آمد.

  • مشکلات روحی:

برخی مشکلات روحی مانند عدم اعتماد به نفس، افسردگی، اضطراب و استرس، وسواس، بدریخت انگاری بدنی و ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن موجب خجالت از رابطه جنسی می شود و حتی ممکن است تاثیر منفی بر روی میل جنسی داشته باشد.

  • خاطرات منفی:

خاطره از تجاوز جنسی یا مورد آزار قرار گرفتن می تواند افراد را برای همیشه از رابطه جنسی متنفر کند. معمولا افرادی که درگیر این اتفاقات می شوند اغلب رابطه جنسی را کاری شیطانی و پلید می دانند و به همین خاطر حتی با همسرشان نیز نمی توانند راحت نزدیکی کنند.

درمان خجالت در روابط جنسی

علاوه بر این اگر تجربه اولین رابطه همراه با درد و خشونت و نرسیده به ارگاسم باشد زنان را دچار شرم از رابطه جنسی می کند.

  • رابطه عاطفی مشکل دار:

اگر همسر شما فردی قضاوتگر، ایرادگیر و بدبین باشد به احتمال زیاد از رابطه جنسی با او خجالت خواهید کشید و نمی توانید آن طور که باید از این نوع رابطه لذت ببرید.

راهکارهای رفع خجالت در روابط زناشویی:

بهتر است بدانید در مواقعی که شرم و حیای زنان موجب می شود تا آن ها نتوانند خواسته شان را در رابطه زناشویی بیان کنند استفاده از زبان بدن راهی مناسب برای انتقال خواسته ها خواهد بود. اگر از صحبت کردن در مورد نیازها، خواسته های جنسی و بیان فانتزی های خود مشکل دارید می توانید از روش های فوق استفاده نمایید تا همسرتان نیز متوجه این رفتار های لذت بخش شود:

  • علائم چشمی لذت بردن:

هنگام رابطه جنسی از تغییراتی که در چشم ها ایجاد می شود می توان به میزان تحریک همسر، لذت یا حتی ارگاسم در طرف مقابل پی برد. در واقع یکی از نشانه هایی که تحریک پذیری و لذت در زن و مرد را نشان می دهد تغییرات در حالت چشمان خواهد بود که توجه به چشم ها در هنگام رابطه می تواند موقعیت های لذت بخش در شریک جنسی را به راحتی شناسایی نمود.

راهکار های درمان شرم از رابطه جنسی

  • استفاده از دست ها:

اگر در طول رابطه جنسی رفتاری که شوهر انجام می دهد برای شما لذت بخش و تحریک کننده است بایستی با استفاده از دست ها او را تشویق کنید تا این حالت را ادامه دهد. همچنین اگر از لمس ناحیه ای از بدن خود لذت می برید با دست هایتان او را هدایت کنید.

  • ایجاد سر و صدا:

اگر در حین رابطه جنسی صدایی برگرفته از لذت جنسی از شما شنیده شود این یک امر طبیعی است پس جلوی آن را نگیرید. با این صداها می توانید میزان لذت تان را به همسرتان نشان دهید. همچنین با این کار به او می فهمانید از کدام رفتار جنسی بیشتر لذت می برید.

به صراحت می توان گفت که صمیمیت زناشویی در از بین بردن خجالت اهمیت بسیاری دارد و از چه صمیمیت بیشتر باشد خجالت از رابطه نیز به مراتب کمتر خواهد شد. بنابراین بهتر است میزان صمیمیت و نزدیکی عاطفی خود با همسرتان را مورد بررسی قرار دهید.

توجه داشته باشید که زن و مرد بایستی برای افزایش کیفیت رابطه جنسی شان نسبت به یکدیگر احساس نزدیکی زیادی داشته باشند. که در این میان صداقت و رابطه عاطفی عمیق به برقراری ارتباطی بر اساس اعتماد و برآورده کردن نیاز های طرفین کمک شایانی خواهد کرد.

افزایش کیفیت رابطه جنسی با کنار گذاشتن خجالت

در ادامه پس از اتمام مبحث خجالت از رابطه جنسی می توانید با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب افسردگی پس از رابطه جنسی و تنفر از رابطه جنسی نیز آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو