تنگه رازیانه ایلام پدیده طبیعی شگفت انگیز و زیبا

تنگه رازیانه ایلام پدیده طبیعی شگفت انگیز و زیبا


منبع: آرگا

49

1401/8/22

10:11


تنگه رازیانه یکی از زیباترین تنگه های تاریخی در ایران است. شما برای بازدید از این تنگه باید راهی روستای چنارباشی سفر کنید. این تنگه دارای رودخانه ای پر آب بوده و دارای گیاهان دارویی رازیانه است.

یکی از مهم ترین پدیده های زمین شناسی در استان ایلام، تنگه رازیانه است. این تنگه تشکیل شده از سنگ های آهکی بوده و در اثر فرسایش های آبی اشکال مختلفی از آن دیده می شود. این نواحی دارای صخره های مرتفعی هستند که شما می توانید از جاذبه های آن بازدید کنید.

تنگه رازیانه

معرفی تنگه رازیانه ایلام

این تنگه یکی از شگفت انگیزترین و زیباترین جاذبه هایی است که می توانید از آن بازدید کنید. این نواحی دارای صخره های مرتفع و کوه های بلندی است که شما از آن بازدید خواهید کرد. این تنگه یکی از مهم ترین جاذبه های ایلام بوده و در فاصله ۵۰ کیلومتری ایلام قرار دارد. برای بازدید از این تنگه زیبا باید به محدوده روستای چنارباشی سفر کنید. این نواحی از دیدنی های ایلام است.

نمایی از دره رازیانه

معرفی تنگه:

در زمان ورود به این تنگه شکافی را مشاهده می کنید، که عرض آن چندان زیاد نیست. این دره در دامنه کبیرکوه واقع شده و چشم اندازهای بسیار زیبایی برای گردشگران دارد. در این تنگه پر پیچ و خم که سه کیلومتر طول دارد، با جاذبه های زیادی رو به روی خواهید شد. ارتفاع دیواره های این تنگه نیز به ۳۰ متر می رسد. از دیگر تنگه های مهم در این استان می توان به تنگه کافرین اشاره کرد.

صخره رازیانه

جنس دیواره های این تنگه از آهک، کلسیم و کربنات خواهد بود. رودخانه ای که از میان این تنگه عبور جذابیت بیشتری به آن بخشیده است. در زمستان و حتی اوایل تابستان این تنگه بسیار پر آب می باشد. حجم آب های این رودخانه در فصل تابستان نسبتا کم خواهد شد. این رودخانه در پهنه دشت در حال جریان است. عبور از میان این رودخانه کمی دشوار بوده و بهتر است تا از کناره های عبور رفت و آمد کنید.

دره معروف رازیانه

طبیعت تنگه:

اتنگه رازیانه بسیار باریک بوده اما در عین حال جذابیت های خاص خود را دارد. طبیعت درون این تنگه نیز بسیار خاص و ویژه است. اهمیت این منطقه به نحوی بوده که یکی از نقاط مهم ژئوتوریسم استان محسوب می شود. این نواحی یکی از مهم ترین زیستگاه پرندگان بوده و انواعی از حیوانات در آن یافت می شوند. سمور، راسو، گربه وحشی، بز، شغال و کارکال یکی از انواع گونه های جانوری در این مناطق هستند.

معرفی دره رازیانه

علت نامگذاری:

علت نامگذاری این منطقه وجود داروهای رازیانه بوده که بسیار زیاد می باشد. این دارو با وجود گل های زرد رنگ از زیبایی بیشتری برخوردار است. این نواحی قدمتی چندین هزار ساله داشته و جذابیت های آن نیز بسیار مهم می باشد. شما با سفر به این نواحی می توانید از گیاهان دارویی رازیانه استفاده کنید.

دره زیبای رازیانه

شما علاقمندان در لینک می توانید نگاهی به مکان های دیدنی ایلام بیندازید. بهترین زمان برای سفر به این نواحی فصل بهار و تابستان بوده که هوا کمی مطبوع تر است. در فصل زمستان این تنگه بسیار سرد بوده و طاقت سفر به آن را نخواهید داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو