پل گاومیشان کجاست؟ چطور از این پل تاریخی بازدید کنیم؟

پل گاومیشان کجاست؟ چطور از این پل تاریخی بازدید کنیم؟


منبع: آرگا

3

1402/9/1

21:04


اگر از علاقه مندان به پل گاومیشان می توانید در این بخش با زیبایی های این‌ پل آشنا شوید. این پل متعلق به زمان ساسانیان بوده و از نزدیک آن را مشاهده می کنید.

پل گاومیشان پلی تاریخی با دیدنی های متنوع بوده که شما از آن دیدن می کنید. این پل دیدنی های زیادی داشته و شما می توانید نمایی از معماری یک پل قدیمی و تاریخی را مشاهده کنید. قدمت این سازه مشهور به زمان ساسانیان باز می‌ گردد و جذابیت های فوق العاده ای دارد.

سازه مشهور گاومیشان

معرفی پل گاومیشان:

این پل در نوع خود یک سازه تاریخی مشهور بوده و جذابیت های زیادی نیز دارد. اکثر مورخان نیز اطلاعات زیادی درباره این مجموعه می دهند. در این نزدیکی آثار تاریخی زیادی نیز وجود داشته که شامل آتشکده و سازه های باستانی دیگری هستند. همانطور که می دانید از زمان ساسانیان بناهای تاریخی زیادی باقی مانده اند. این پل از مکان های دیدنی لرستان می باشد.

جاذبه های گاومیشان

این پل بر روی یک رودخانه قدیمی با نام کشاند واقع شده است. در گذشته این رودخانه و پل قدیمی آن نیز کاربرد و کاربری های زیادی داشته اند. در مسیر دره ای که این پل واقع شده است شاهد زیبایی های بیشتری هستید.

دره ها و غارهای باستانی و طبیعی زیادی در این نواحی وجود داشته که شما با تماشای این دیدنی ها جذب می شوید. این منطقه دیدنی های بیشتری داشته و شما از آن دیدن خواهید کرد. بناهای تاریخی این نواحی نیز فوق العاده دیدنی هستند.

منطقه تاریخی گاومیشان

پل گاومیشان یک پل قدیمی به عنوان یکی از مهم ترین سازه های تاریخی در میراث ملی ایران به ثبت رسیده است. این منطقه یک قطب گردشگری ویژه بوده که هم سازه ای تاریخی است و هم اینکه دارای جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای فوق العاده ای می باشد.

معماری سازه:

حالا می توانید با مهم ترین ویژگی های این سازه و نوع معماری های آن آشنا شوید. این پل سازه ای مستحکم بوده و ویژگی های زیادی دارد که تاکنون این بنا باقی مانده است. قلوه سنگ و ملات نیز از مهم ترین ابزاری بوده که در این بنا به کار رفته اند.

دیدنی تاریخی گاومیشان

در بخش هایی از این سازه نیز آجر استفاده شده است. در معماری های این‌ سازه نیز می توانید با دالان هایی مواجه شوید که در نوع خود ویژه هستند. این پل ها دارای دالان هایی بوده که روی آن نیز سقف هایی قرار دارد. دالان های این‌ مجموعه طولی بوده و ارتفاع زیادی دارند. طول آن ۱۷۵ متر و عرض آن ۸ متر است که در نوع خود ویژه و دیدنی می باشد.

علاوه بر معماری پل گاومیشان می توانید با رودخانه طبیعی و زیبای آن نیز آشنا شوید. این بنا در سال ۸۷ نیز مرمت شده است. شما عزیزان می توانید در فصل های مختلفی از سال نیز با دیدنی های این‌ پل و مجموعه آن رو به رو شوید.

پل گاومیشان

در فصل بهار این نواحی بازدیدکنندگان زیادی داشته و شما می توانید از جذابیت های آن دیدن کنید. زیبایی های این‌ منطقه نیز علاقه مندان زیادی در فصل های مختلفی دارد. دیدنی های ایلام نیز تنوع زیادی داشته که شما با ان آشنا می شوید. جذابیت های این استان برای گردشگران نیز زیاد است. تنوع این جاذبه ها بالا هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو