کوه تمندر و چشم اندازهای زیبایی که نباید از دست داد!

کوه تمندر و چشم اندازهای زیبایی که نباید از دست داد!


منبع: آرگا

4

1402/2/4

22:40


کوه تمندر یکی از ارتفاعات زیبا و دیدنی در الیگودرز می باشد. این کوه ها چشم اندازهای طبیعی منحصر به فردی داشته که دارای چند قله و حیات وحش منحصر به فردی است.

گردشگری در نواحی بکر و پر جاذبه یکی از مهم ترین تجاربی است که باید داشته باشید. کوه تمندر نیز دامنه های بکر و زیبایی دارند که شما علاقه مندان از آن دیدن می کنید. برای بازدید از زیبایی های این ناحیه باید به الیکودرز سفر نمایید.

ارتفاعات تمندر

معرفی کوه تمندر:

شهرستان الیگودرز یکی از زیباترین شهرستان های لرستان بروده که زیبایی های خاصی برای علاقه مندان دارد. این نواحی کوهستانی چشم اندازهای زیبایی برای علاقه مندان دارد. زیباترین پدیده ها در این نواحی واقع شده اند که دیدن می کنید. در فصل تابستان این نواحی دارای آب و هوایی معتدل تر است. شما می توانید در این بخش مکان های دیدنی الیگودرز را بهتر بشناسید.

زیبایی های تمندر

طبیعت تمندر:

تمندر با وجود جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بکر خود مورد توجه می باشد. زیبایی این نواحی برای علاقه مندان بسیار دلچسب است. رشته کوه های این نواحی از بربرود زلقی ادامه دارند. رشته کوه های متعدد و طبیعت چشم نوازی که در این ناحیه قرار داشته زیبایی زیادی برای علاقه مندان و طبیعت بکری را پیش روی شما قرار می دهند. طبیعت این ناحیه از مکان های دیدنی لرستان است.

نمایی از تمندر

سالانه افرد زیادی که اهل طبیعت گردی هستند به این نواحی می روند و از دامنه های آن بازدید می کنند و از کوه تمندر تماشا خواهند کرد. تفریح و گشت و گزار در این مناطق چشم اندازهای زیبایی دارند. این کوه ها از بزرگ ترین شکارگاهایی هستند که در شهرستان الیگودرز قرار دارند و زیبایی های بی حدی را برای علاقه مندان به رخ می کشند.

طبیعت بکر تمندر

این نواحی به دلیل عدم توجه محیط زیست آسیب های زیادی را به حیوانات وارد کرده است و مهم ترین گونه های حیوانی آن رو به نابودی می باشند. این نواحی امروزه خالی از هر گونه حیوانات وحشی هستند. این نواحی همچنین دارای ساختارهای طبیعی ویژه ای بوده که از آن دیدن می کنید.

کوه تمندر

بخش های مختلف کوه:

رشته های مرکزی این کوه ها دارای ۶ قله است. این نواحی جاذبه های متنوع طبیعی داشته و از مهم ترین قله های ان می توان به هما، تمندر، خاوری، قله شمالی، قله جنوبی و … اشاره نمود. قله مخروبی که یکی از قله های قدیمی انی نواحی است از طبیعت زیبایی برخوردار می باشد. آب های سرازی از این ناحیه برای پرورش ماهی بسیار مناسب هستند.

آبشار چکان کجاست؟ این آبشار نیز یکی از دیدنی های طبیعی این ناحیه بوده که شما علاقه مندان از جذابیت های منحصر به فرد آن بازدید می کنید. این آبشار از دیدنی های مهم لرستان بوده که شما از زیبایی بی حد این نواحی دیدن می کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو