تپه سراو شوا و جاذبه های آن برای گردشگران

منبع: آرگا

4

1402/3/30

12:37


تپه سراو شوا از دیدنی های خرم آباد بوده که از آن دیدن می کنید. این تپه قدمتی به زمان ساسانی دارد. در طی تاریخ این تپه حوادث زیادی به چشم دیده است.

ایران در سراسر شهرهای خود دارای جاذبه های ترایخی زیادی است. شما می توانید در این بخش با تپه سراو شوا که یکی از دیدنی های تاریخی این ناحیه است از نزدیک آشنا شوید.

 

معرفی تپه سراو شوا:

خرم آباد شهری با جاذبه های دیدنی مختلف است. این شهر دارای آثار باستانی مختلفی بوده که یکی از آن ها این سازه دیدنی محسوب می شود. این سازه متعلق به دوران پیش از اسلام بوده و شگفتی های باستانی زیادی از نظر معماری دارد. این ناحیه از مکان  های دیدنی لرستان است.

این تپیه گویای حوادث تاریخی زیادی بوده و جزو آثاری بوده که در میراث ملی ایران به ثبت رسیده است. قدمت این بنا به زمان ساسانیان باز می گردد. شما می توانید با موزه های مردم شناسی آشنا شوید. ساخت و سازهای این بنا به شکل ویژه ای منحصر به فرد بوده که شما از آن بازدید می کنید.

سراو شوا کجاست

درباره تپه چه می دانید؟

این تپه دیدنی های زیادی دارد و شما از زیبایی آن دیدن می کنید. طبق اطلاعات مختلفی که درباره این تپه در دست می باشد، اهمیت این تپه به دلیل دفاعی و نظامی بودن است. در طی تاریخ این تپه مکان مهمی برای دفاع بوده و در زمان صفویان و حتی ساسانیان نیز کاربردهای زیادی داشته است.

قدمت سراو شوا

جالب است بدانید در زمان صفویان شاه عباس صفوی که به دنبال شاهوردی خان به لرستان آمده بود، از این ناحیه زیبا و دیدنی های آن بسیار خرسند شده و دستور داد تا تپه ای با این نام ساخته شود گه دیدنی تر است. این نواحی شرایط آب و هوایی بسیار خوشی داشته و از زیبایی های آن دیدن می کنید.

 

در این تپه بازماندگان شاهوردی خان که قتل عام شده اند، دفن شده که برخی از بازماندگان آن ها با خاندان صفویان وصلت کرده اند. امروزه این مکان را یکی از دیدنی های خرم آباد می دانند که جذابیت های زیادی دارد و می توانید با آن ها آشنا شوید.

دیدنی های تپه:

این ناحیه یکی از قطب های گردشگری بوده وبه دلیل طبیعت زیبایی که اطراف آن قرار دارد، تپه سراو شوا دارای چشمه ای پر آب و طبیعتی سرسبز و دیدنی است که شما شاهد زیبایی های آن هستید. در اطراف این تپه نیز ساخت و سازهای مختلفی صورت گرفته اند که می توانید از آن بازدید کنید.

جاذبه سراو شوا

 

در سال های اخیر به دلیل کمبودهای بارش باران در این ناحیه شاهد کم آب تر شدن چشمه ها هستید. طول این سراب که از وسط شهر عبور می کند، ۵۰۰ متر می باشد. این ناحیه باستانی دارای جذابیت های زیادی است. امروزه شما نیز می توانید از دیدنی های این ناحیه بازدید کنید. این منطقه و آثار آن که از مهم ترین آثار ملی ایران هستند، جذابیت های فوق العاده ای دارند.

زمان مناسب برای سفر:

خرم آباد یک ناحیه دیدنی و پر جاذبه بوده که شما از آن دیدن می کنید. فصل های مختلفی از سال برای تماشای دیدنی این ناحیه مناسب است. به ویژه فصل بهار که هم خنک بوده و هم اینکه طبیعت سرسبز و دیدنی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو