آشنایی با سوغات لرستان خوردنی ها و هنرهای کم نظیر

آشنایی با سوغات لرستان خوردنی ها و هنرهای کم نظیر


منبع: آرگا

1

1402/11/27

21:10


سوغات لرستان که شامل هنر دستی و شیرینی های دست ساز هستند را می توانید در این بخش مطالعه کنید. این صنایع بسیار ارزشمند می باشند.

خطه فرهنگ و سنت و طبیعت با جاذبه های فوق العاده خود که در این بخش به شما معرفی می شوید. سوغات لرستان نیز بخشی از مسیر آشنایی با این خطه پر صلابت است.

سوغاتی نفیس لرستان

بهترین سوغات لرستان:

صنایع دستی و هنرهای دست در این نواحی طرفداران زیادی داشته و هنوز در برخی از مناطق این استان از هنر دست حمایت می شود. به عنوان مثال لباس های محلی و هنرهای دستی در این نواحی همچنان در بین مردن رواج داشته و استفاده می شود.  مکان های دیدنی لرستان جذابیت های زیادی داشته که با آن آشنا می شوید.

 

عسل لرستان:

به دلیل وجود کوهستان های مرتفع این نواحی دارای عسل های فوق العاده مرغوبی اند. شما می توانید بهترین عسل ها را در این‌ نواحی پیدا کنید و خریداری نمایید.

سوغاتی خوراکی لرستان

ترخینه:

ماده ای مقوی که ترکیب شده از بلغور، گندم و جو بوده که می توانید در انواع مواد استفاده کنید. ترخینه در شیره انگور و شیر و دوغ نیز خواص زیادی دارد. خواص ترخینه زیاد بوده و می توانید طعم فوق العاده ای از آن را تجربه کنید.

ترخینه های لرستان

کاک:

محبوب ترین و خوشمزه ترین شیرینی لرستان که می توانید در فروشگاه ها و قنادی های تهیه کنید. این شیرینی با استفاده از روغن گیاهی و زعفران و تهیه می شود که یک شیرینی مقوی و پر خاصیت برای پذیرایی شما و هدیه است.

بهترین سوغات های لرستان

نان ساجی:

نوعی نان پهن یا نازک در اندازه های مختلف که در لرستان تهیه می شود. این نان را می توانید در نانوایی  های این منطقه پیدا کنید و خریداری نمایید. این نان نیز خواص زیادی دارد.

سوغات محلی لرستان

حرمی بافی:

یک صنعت دست بافته با زیبایی های فوق العاده که هنر دست زنان این خطه است. تار و پودهای به کار رفته در این هنر پشمی بوده و از نخ های پنبه‌ای هم در آن ها استفاده می شود. این هنر را می توانید به عنوان یک هدیه نفیس برای عزیزان خود به ارمغان ببرید. این هنر بخشی از سوغات لرستان به شمار می آید.

سوغات لرستان

ماشته بافی:

تنوع هنرهای دستی و صنایع دستی در این منطقه بالا هستند. یکی از انوع آن را می توانید در ماشته بافی پیدا کنید. دست بافته های پشمی با نقش های زیبا که در اکثر مناطق ایران نیز به عنوان جاجیم از آن یاد می شود‌. از این هنر برای پیچیدن رخت خواب استفاده می کنند.

سوغات دستی لرستان

قالی بافی و گلیم بافی:

یک هنر ارزشمند دیگر که در خانه های شما رنگ و صفای دیگری دارد. قالیبافی دارای شکل و طرح های بسیار متنوعی می باشد. گلیم نیز با استفاده از پشم حیوانات اهلی تهیه می شود. گلیم ها دارای طرح و رنگ های بی نظیری هستند و می توانید به عنوان یک فرش در گوشه و کنار خانه استفاده کنید.

سوغات ارزشمند لرستان

شما علاقه مندان می توانید در لینک با  مکان های دیدنی استان لرستان بیشتر آشنا شوید. لرستان خطه ای سرسبز با مرتفع ترین و زیباترین آبشارها است که هر ساله گردشگران زیادی را از نواحی مختلف به سوی خود می کشاند. طبیعت این نواحی بکر و فوق العاده تماشایی می باشند.

بخش مهمی از زیبایی های هنری را می توانید با وجود صنایع دستی در این مجموعه مشاهده کنید. این صنایع در بازارهای مختلفی یافت می شوند و خریداری خواهید کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو