تالاب بیشه دالان بروجرد و شناخت بیشتر این منطقه زیبا

تالاب بیشه دالان بروجرد و شناخت بیشتر این منطقه زیبا


منبع: آرگا

119

1399/1/29

13:26


تالاب بیشه دالان از جمله مهم ترین جاذبه های دیدنی در استان لرستان است چشم اندازهای طبیعی که در این تالاب وجود دارند بسیار قابل توجه و جذاب هستند هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف این تالاب بازدید می کنند. یکی از چشم اندازهای بکر و دیدنی در این منطقه تماشای غروب تالاب است که با وجود گونه هایی از پرندگان مهاجر نیز زیباتر و جذاب تر به نظر می رسد.

تالاب ها یکی از مهم ترین مکان های دیدنی در دنیا هستند یکی از مهم ترین این تالاب ها در شهر بروجرد واقع شده است و مساحتی بالغ بر ۹۱۳ هکتار دارد این منطقه به لحاظ زیست محیطی بسیار با اهمیت است و یکی از مهم ترین زیستگاه های پرندگان به شمار می آید. در سال های اخیر تغییر کاربی های زیادی بر روی این مناطق صورت گرفته است و اغلب زمین های آن به زمین های کشاورزی تبدیل شده اند شغل مردمان این منطقه کشت برنج است و به دلیل حاصلخیزی خاک ها کشت برنج رونق زیادی دارد.

اهمیت این تالاب به جهت جذب توریست نیز بسیار بالا است و هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند آب های این تالاب از ارتفاعات و رودخانه گلرود تامین می شود کوه های گرین که این رودخانه از بالای آن سرازیر می شود به جهت جذب توریست بسیار با اهمیت است. دشت سیلاخور که دارای چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی است محلی برای مهاجرت گونه های پرندگان است این زیست گاه جانوری بسیار با اهمیت است و یکی از مهم ترین تالاب های ایران نیز در این دشت واقع شده است شما علاقه مندان در ادامه می توانید بیشتر با جاذبه های توریستی این تالاب آشنا شوید.

تالاب بیشه دالان و زیبایی ها:

گونه های مختلفی از حیوانات شامل پرندگان، پستانداران، خزندگان و دوزیستان در آب های این تالاب زندگی یافت می شوند مهم ترین گونه ها از این حیوانات شامل مرغابی، مار، خرگوش، سگ آبی، شغال، لاک پشت، خرچنگ و حواصیل هستند که برخی از آن ها نادر است و ممکن است برای اولین این حیوانات را از نزدیک ببینید. تنوع این منطقه در گیاهان نیز بسیار بالا است و از این رو یکی از مناطق مهم زیست محیطی در لرستان است درختچه های گز، بوریا ،و دیگر علفزارها در این منطقه به خوبی یافت می شوند. جلبک های سبز آبی که از مهم ترین گونه های جلبک دریایی هستند بسیار تماشایی می باشند و متنوع ترین گونه های آن در این تالاب مشاهده می شود.

بیشه دالان

تالاب دیدنی بیشه دالان بیش از هر چیز به دلیل تنوع زیستی که دارد مورد توجه است جدای از گونه های مختلف گیاهی که در این منطقه یافت می شود گونه هایی از ماهی نیز وجود دارد ماهی کپور دندان دار نمونه ای از این ماهی است که در این تالاب وجود دارد. به دلیل تقسیم اراضی در این منطقه یکی از خطرات جدی که در این منطقه وجود دارد کم آبی است مخاطرات دیگری همچون استفاده زیاد از سموم دفع آفات موجب آسیب زدن به این تالاب شده اند و سوء مصرف هانگی، صنعتی، کشاورزی و … موجب شده است تا این تالاب در سال های اخیر با مشکلات بسیار جدی همراه شود در این سال ها نمونه های نادری از گونه های جانوری و گیاهی نیز به نابودی کشیده شده اند. این تالاب یکی از مهم ترین مکان های دیدنی استان لرستان و چشم اندازهای طیبای طبیعی و تاریخی این استان است که بسیار تماشایی است.

طبیعت بیشه دالان

گونه های گیاهی و جانوری:

پوشش گیاهی که در این مناطق وجود دارد بسیار ارزشمند هستند از مهم ترین گونه های گیاهی در تالاب بیشه دالان می توان به علفزارهای گز اشاره کرد فیتوپلانگتون ها که نمونه های نادری از جلبک های دریایی سبز آبی هستند نیز در این تالاب یافت می شوند. در این مناطق گونه هایی از اردک، عقاب طلایی، ماهی، خوک و … وجود دارند نمونه های متنوع اردک ها در این تالاب برای خیلی از گردشگران دارای جذابیت است و اهمیت دارد گونه های ماهی کپور و ماهی دندان دار نیز به لحاظ زیست بومی دارای اهمیت زیادی هستند.

تالاب بیشه دالان

جاذبه های طبیعی و چشم اندازهایی که می توانید در این منطقه مشاهده کنید برای خیلی از گردشگران دارای جذابیت است از جاذبه های طبیعی در این منطقه می توان به طبیعت تالاب، گونه ها حیوانی و گیاهی اشاره نمود تماشای این تالاب در غروب از جذابیت بیشتری برخوردار است پرواز پرندگان مهاجر بی شک توجه شما را به خود جلب خواهد کرد و یکی از مهم ترین زیبایی های این منطقه محسوب می شود.

نمایی از بیشه دالان

یکی از زیباترین مکان های دیدنی لرستان که در سفر به این منطقه حتما باید ببینید این تالاب پر جاذبه است که در شهر بروجرد واقع شده است به علاوه تنها زیبایی های لرستان به این تالاب منتهی نمی شود و می توانید در لینک بیشتر با جاذبه های توریستی این استان آشنا شوید. اگر قصد دارید تا جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی بروجرد را بهتر بشناسید می توانید در لینک بیشتر با جاذبه های این منطقه و به ویژه این تالاب آشنا شوید. ارزش اقتصادی منطقه نیز بسیار بالا است و همانطور که بیان شد به دلیل اکوسیستمی که دارد بسیار شناخته شده است و از چشم اندازهای بسیار ویژه ای برای گردشگران برخوردار است به ویژه در جهت رشد کشاورزی و ماهی گیری که جغرافیای آن ایجاد کننده این موقعیت است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو