همه چیز درباره فیلم Spirited

منبع: فوت و فن

19

1401/8/25

23:13


با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۲ میلادی، اشتیاق برای کریسمس بیشتر می‌شود و آثار مرتبط بیشتری نیز در این زمینه روی پرده سینماها یا سرویس‌های آنلاین عرضه می‌شوند. یکی از این آثار نیز فیلم سرزنده یا اسپریتد (Spirited) که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

همه چیز درباره فیلم Spirited

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۲ میلادی، اشتیاق برای کریسمس بیشتر می‌شود و آثار مرتبط بیشتری نیز در این زمینه روی پرده سینماها یا سرویس‌های آنلاین عرضه می‌شوند. یکی از این آثار نیز فیلم سرزنده یا اسپریتد (Spirited) که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

فیلم «سرزنده» بر اساس رمان سرود کریسمس (A Christmas Carol) محصول سال ۱۸۴۳ میلادی نوشته چارلز دیکنز (Charles Dickens) است. این رمان داستان فرد مسن و بخیلی به نام ابنزر اسکروج را دنبال می‌کند که پس از دیدار با روح شریک تجاری سابق خودش به نام جیکوب مارلی، به مرد مهربان‌تری تبدیل می‌شود.

این فیلم یکی دیگر از اقتباس‌ها بر اساس رمان «سرود کریسمس» به شمار می‌رود و از جمله این اقتباس‌ها نیز می‌توان به فیلم اسکروجد (Scrooged) محصول سال ۱۹۸۸، فیلم خانم اسکروج (Ms. Scrooge) محصول ۱۹۹۷، فیلم سرود کریسمس (A Christmas Carol) از دیزنی محصول سال ۲۰۰۹ میلادی و تعداد دیگری اشاره کرد.

عوامل سازنده فیلم Spirited

کارگردانی فیلم «سرزنده» را شان آندرس (Sean Anders) برعهده دارد و خود او نیز به همراه جان موریس (John Morris) فیلم‌نامه فیلم را قلم زده است. این دو قبلا نیز با یکدیگر همکاری داشته‌اند و از جمله آثار آن‌ها نیز می‌توان فیلم او پسر منه (That’s My Boy) محصول ۲۰۱۲، فیلم ما میلرها هستیم (We’re the Millers) محصول ۲۰۱۳، فیلم رئیس‌های وحشتناک (Horrible Bosses 2) محصول ۲۰۱۴ و فیلم خانواده فوری (Instant Family) محصول ۲۰۱۸ میلادی را نام برد.

داستان فیلم Spirited

فیلم «سرزنده» یا «اسپریتد» اثری موزیکال با محوریت کریسمس است که برداشتی مدرن از رمان کلاسیک چارلز دیکنز را برای مخاطبان به تصویر می‌کشد. خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است:

«هر ساله در کریسمس، روح کریسمس حال با بازی ویل فرل (Will Ferrell) یک روح تاریک را انتخاب می‌کند تا با دیدار با سه روح اصلاح شود. اما امسال او فرد اشتباهی را انتخاب کرده است. کلینت بریجز با بازی رایان رینولدز (Ryan Reynolds) همه چیز را دگرگون می‌کند و روح کریسمس حال متوجه می‌شود که در حال بررسی مجدد گذشته، حال و آینده خودش است.»

بازیگران فیلم Spirited

در فیلم «سرزنده» رایان رینولدز نقش اصلی کلینت بریجز را بازی می‌کند که به عنوان شخصیت اسکروج داستان به شمار می‌رود. این بازیگر بیشتر برای نقش‌آفرینی شخصیت اصلی فیلم‌های ددپول (Deadpool) مارول شناخته می‌شود. او قرار است بار دیگر این نقش ابرقهرمانی خودش را در فیلم «ددپول ۳» در دنیای سینمایی مارول بازآفرینی کند. در این فیلم، هیو جکمن (Hugh Jackman) نیز بار دیگر در نقش ولورین حضور خواهد داشت.

با این حال، رایان رینولدز قبل از حضور در فیلم‌های «ددپول» سابقه بازی در فیلم‌های اکشن دیگری را نیز در کارنامه خودش داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم بلید: سه‌گانگی (Blade: Trinity) محصول ۲۰۰۴ و فیلم گرین لنترن (Green Lantern) محصول ۲۰۱۱ اشاره کرد. او در فیلم‌های عاشقانه و کمدی قطعا، شاید (Definitely, Maybe) محصول ۲۰۰۸ و فیلم خواستگاری (The Proposal) محصول ۲۰۰۹ نیز بازی کرده است.

ویل فرل دیگر بازیگر فیلم «سرزنده» به شمار می‌رود که نقش شخصیت روح کریسمس حال را بازی می‌کند. این بازیگر بیشتر برای نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی همچون گوینده: افسانه ران برگندی (Anchorman: The Legend of Ron Burgundy) محصول ۲۰۰۴ و فیلم هولمز و واتسون (Holmes & Watson) محصول ۲۰۱۸ شناخته می‌شود و سابقه بازی در دو فیلم کمدی خانه پدر (Daddy’s Home) را نیز در کارنامه خودش دارد. او در سریال‌های کمدی‌ای همچون ۳۰ راک (30 Rock) و آفیس (The Office) نیز حضور داشته است.

بازیگر برنده جایزه اسکار اکتیویا اسپنسر (Octavia Spencer) دیگر بازیگر فیلم «سرزنده» به شمار می‌رود که بیشتر برای نقش‌آفرینی در فیلم تاریخی و درام کمک (The Help) محصول سال ۲۰۱۱ میلادی شناخته می‌شود. او برای این نقش‌آفرینی خودش چندین جایزه مختلف از جمله جایزه بهترین بازیگر مکمل زن اسکار را از آن خود کرد.

از جمله دیگر آثار شناخته شده و برجسته اکتیویا اسپنسر نیز می‌توان به فیلم بیوگرافی ایستگاه فروتویل (Fruitvale Station) محصول ۲۰۱۳، سریال Red Band Society، سریال افشای حقیقت (Truth Be Told) و مینی سریال خودساخته (Self Made) اشاره کرد.

دیگر بازیگر فیلم «سرزنده» سونیتا مانی (Sunita Mani) نام دارد که نقش روح کریسمس گذشته را بازی خواهد کرد. این بازیگر بیشتر برای نقش‌آفرینی در سریال مستر ربات (Mr. Robot) و همچنین سریال کمدی و درام گلو (GLOW) شناخته می‌شود. او همچنین سابقه بازی در فیلم کمدی و علمی-تخیلی خودتان را نجات دهید (Save Yourselves) و فیلم ترسناک و فراطبیعی چشم بد (Evil Eye) را نیز در کارنامه خودش دارد.

جوب تیپت (Joe Tippett) که سابقه نقش‎‌آفرینی در سریال درام رشد (Rise) و همچنین مینی‌سریال جنایی میر اهل ایست‌تاون (Mare of Easttown) محصول شبکه اچ‌بی‌او را در کارنامه خودش دارد، در فیلم «سرزنده» نقش‌آفرینی خواهد کرد. پاتریک پیج (Patrick Page) نیز دیگر بازیگر فیلم «سرزنده» به شمار می‌رود که قبلا در آثار موزیکال مختلفی بازی کرده است. از جمله دیگر بازیگران حاضر در فیلم «سرزنده» محصول سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس می‌توان به ایمی کاررو (Aimee Carrero)، جن تولوک (Jen Tullock) و مارلو بارکلی (Marlow Barkley) اشاره کرد.

تاریخ اکران فیلم Spirited

فیلم «سرزنده» در تاریخ ۱۱ نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی (جمعه ۲۰ آبان) روی پرده سینماها اکران خواهد شد و سپس یک هفته پس از آن در تاریخ ۱۸ نوامبر (جمعه ۲۷ آبان) روی سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس عرضه می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو