واکنش ها به برد ایران مقابل ولز در جام جهانی قطر

واکنش ها به برد ایران مقابل ولز در جام جهانی قطر


منبع: روزیاتو

162

1401/9/5

10:22


واکنش ها به برد ایران مقابل ولز در جام جهانی قطر

واکنش ها به برد ایران مقابل ولز در جام جهانی قطر

تیم ملی فوتبال ایران امروز در دومین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی قطر با نتیجه ۲-۰ مقابل ولز به برتری رسید. این برد که بهترین پیروزی تیم کشورمان در تاریخ جام‌ های جهانی به حساب می‌ آید، واکنش های بسیاری را به دنبال داشته است.

رئیس جمهور در پیامی از اعضای تیم ملی فوتبال تشکر کرد. سید ابراهیم رئیسی در پیامی به مناسبت پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم فوتبال ولز آورده است:

بچه‌های پر تلاش و با غیرت تیم ملی فوتبال ایران، از اینکه با همه وجود جنگیدید و شیرینی پیروزی را به کام مردم کشورمان نشاندید، صمیمانه از شما و سرمربی و سایر دست‌اندرکاران تیم ملی تشکر می‌کنم. دعای خیر یک ملت در ادامه این راه نیز بدرقه راهتان است.

رئیس مجلس هم در پیامی پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز را تبریک گفت:

پیروزی غرورآفرین و نمایش خیره‌کننده جوانان سرافراز تیم ملی فوتبال کشورمان در برابر تیم ملی ولز در جریان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موجب شادی و مباهات مردم شریف ایران گردید .

هم‌صدایی و اتحاد همه اعضای تیم که با همدلی‌ شایسته یک ملت همراه بود این پیروزی درخشان را به ارمغان آورد و بار دیگر به جهانیان ثابت کرد پیوند و یکپارچگی مردم ایران پایان‌ناپذیر است و پرچم مقدس این کشور همواره بر افراشته خواهد ماند.

ضمن عرض تبریک به یکایک‌ اعضای تیم ملی، مربیان، سرپرستان و به همه هموطنان عزیز، امیدوارم در ادامه رقابت‌ها شاهد موفقیت‌های جوانان عزیزمان باشیم.

رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پیام تبریکی به مناسبت پیروزی ملی‌پوشان فوتبال کشورمان بر تیم ولز گفت:

پیروزی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران بر تیم ولز و از آن مهم‌تر بازی غیرتمندانه و غیورانه ملی پوشان کشورمان، موجب مسرّت و شعف آحاد مردم عزیز بالاخص جوانان شد. اینجانب این پیروزی را به ملت شریف ایران تبریک گفته و برای ملی‌پوشان سرافراز کشورمان در ادامه مسیر آرزوی توفیقات بیشتر دارم.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

این شروع جام‌جهانی فوتبال برای تیم باغیرت ایران است…

ما توقف‌ناپذیریم…

خداقوت بچه‌ها

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در توییتی نوشت:

این پیروزی پر افتخار مبارک باد.

دلتان شاد که دل مردم را شاد کردید، یوزهای بی‌بدیل ایرانی!

‌با همدلی، تلاش و توکل به خدا توانستید فاتح این میدان باشید.

خدا قوت! پاینده باد ایران قوی⁩

‌تا پای جان برای ⁧ ایران

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور، در پیامی توئیتری پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر ولز را تبریک گفت:

نمایش مقتدرانه و پیروزی دلچسب تیم ملی ایران را به همه آحاد مردم تبریک می گویم و از بازیکنان و کادر فنی تشکر می کنم.

شما دل مردم ایران را شاد کردید.

دست مریزاد

علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار توییتی پیروزی تیم ملی را تبریک گفت:

ماشالله تیم ملی،تبریک به مردم ایران،سربلند ایران و ایرانی

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی با تبریک پیروزی تیم ملی ایران مقابل ولز نوشت:

از تیم ملی و بازیکنان بزرگش تنها همین بازی و نتیجه را می توان انتظار داشت.

امروز تیم ملی بی نظیر بود. سالها بود از این تیم چنین بازی دلچسبی ندیده بودیم. جدای از نتیجه و بازی بسیار منطقی و زیبا، توان تیم در پشت سر گذاشتن شکست قبل و خروج از حاشیه هایی که غیرجوانمردانه برای آنها فراهم شده بود، یک کار بزرگ و مردانه بود.

به کی‌روش و بچه های خوب تیم تبریک می گویم و از همه آنها به سهم خود سپاسگزار هستم و برای آنها آرزوی روزهای بهتری دارم. امروز «ایران واحد و با امید» می تواند ما را به فردای بهتری برساند.

و به قول دوست مان «چقدر خوبیم ما»

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران در پیامی پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز در بازی‌های جام‌ جهانی قطر را تبریک گفت:

ایمان داشته باشیم که در روزگار سخت، در بحران‌هایی که ما را می‌فرساید، در اتفاقاتی که ما را اندوهگین می‌کند، این «ایران» است که یادآوری خواهد کرد ما یک ملت‌ایم حتی رنجیده و آزرده؛ به ما یادآوری خواهد کرد که می‌شود دوباره برخاست حتی خسته و خمیده. با تمام وجود قدردان تیم ملی فوتبال ایران هستیم، تیم ملی پرافتخارمان که به ما «معجزه‌ی ایران» را یادآوری کرد. فراتر از نتیجه‌ی بازی یا بازی‌های بعد، پیروزی بزرگ در همین یادآوری است، در هم‌سرنوشتی یک ملت بودن. ما به معجزه‌ی ایران، باور داریم؛ ما همیشه به ایران امید خواهیم داشت.

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی پس از برد تیم ملی مقابل ولز در جام جهانی نوشت:

این پیروزی مرهمی است بر زخم‌ها و دردهای این روزها و هفته‌های ملت ایران.ایران و ایرانی سزاوار بردهای بیشتر در همه عرصه هاست.بچه ها گل کاشتید.خدا قوت

صفحه توییتری منتسب به آیت الله جوادی آملی در پیامی برد تیم ملی فوتبال را تبریک گفت:

یک قهرمان ورزشی با استعانت از ذات اقدس اله با رقابت نفس گیر به میدان می رود تا این پرچم را به اهتزاز در بیارود. این غرور صادق است و تعصب داشتن به این قهرمانان باعث مباهات است.

عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه همشهری در توییتی نوشت:

اگر اون توپها با چهارچوب برخورد نمی کرد و گل اول ابساید نبود تلافی پدر را از پسر درآورده بودیم.

سید عطاالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات، در توییتر خود به نتیجه دیدار تیم ملی ایران و ولز در جام جهانی واکنش نشان داد:

درود بر قهرمانان تیم ملی فوتبال ایران!

پیروزی تیم ملی بر ملت ایران مبارک!

و لله الحمد الشاکرین!

همه ما، همه ملت ایران نیازمند این پیروزی بودیم.

قهرمانان تیم ملی مردانه و با غیرت و درایت و مقاومت درخشیدند.

سپاس!

روزنامه کیهان که چندی پیش با تیتر جنجالی خود و انتقاد از برخی ملی‌پوشان در پی شکست مقابل تیم ملی انگلیس خبرساز شده بود، این‌بار در شماره روز شنبه خود پس از پیروزی تیم ملی ایران مقابل ولز به سرعت تغییر موضع داد.

بعد از بازی تیم ملی ایران و انگلستان که بازیکنان سرود ملی نخوانده بودند و ۶ بر ۲ شکست خورده بودند، روزنامه کیهان تیتر زده بود «ایران ۲ – انگلیس، اسرائیل، آل سعود و وطن‌فروشان داخلی و خارجی ۶»

این روزنامه همچنین در روتیتر خود بازیکنان تیم ملی فوتبال را بی‌غیرت توصیف کرد و نوشته بود: «برخی از اعضای تیم ملی غیرت نداشتند و سرود نخواندند»

حالا به فاصله دو روز بعد و با برد تیم ملی فوتبال ایران، روزنامه کیهان تیتر زده «ایران ۲ – ولز، اسرائیل، آل سعود و وطن‌فروشان داخلی و خارجی صفر»

همچنین این بار بازیکنان توسط روزنامه کیهان باغیرت توصیف شدند و در روتیتر آمده است: «بازیکنان غیرتمند ایران سنگ تمام گذاشتند»

این روزنامه به نقل از پرویز امینی، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه در مطلبی نوشت:

شاید کسی فکر نمی‌کرد فوتبال با همه شگفتی‌هایش برای ملتی مانند ملت ایران به شاخص و به مرز و خط کشی تبدبل شود که وطن دوستان را از خصم وطن، ایران گرایان را از ویرانی‌خواهان ایران جدا و تفکیک کند. اما فوتبال برای ملت ایران در سال ۲۰۲۲ و در صحنه جهانی این کار را کرد.

فوتبال به شاقولی تبدیل شد که ویرانی‌طلبان و ایران‌گرایان را از هم تفکیک کرد. ویرانی‌طلبان همه کار کردند که ایران و ایرانی در همه صحنه‌ها از جمله فوتبال بازنده باشد و همه صحنه‌های زندگی‌اش را با شکست رو‌به‌رو کنند. همه کار کردند تا تیم فوتبال ایران را تحریم کنند و راه ورودش به جام جهانی را ببندند یا در این روزها حضورش را منتفی کنند و در جریان بازی‌ها به نماینده تحقیر ملت ایران تبدیل کنند تا جایی‌که شکست تیم ملی را جشن بگیرند و احساس افتخار کنند.

روزنامه اصلاح طلب سازندگی در تیتر صفحه نخست شماره روز شنبه خود با انتشار تصویری خاص از یک هوادار تیم ملی به پیروزی ایران مقابل ولز در جام جهانی با تیتر «شادی پر از بغض» به این رویداد ورزشی واکنش نشان داد.

ایکر کاسیاس، دروازه‌بان افسانه‌ای فوتبال اسپانیا که با این تیم در جام جهانی ۲۰۱۰ قهرمان شده بود هم نسبت به برتری ایران مقابل ولز واکنش نشان داد.

کاسیاس توئیتی در صفحه شخصی خود منتشر کرد و برد ایران را شگفت انگیز توصیف کرد.

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا در توییتر خود به این برد ارزشمند تیم‌ملی واکنش نشان داد و نوشت: «یک برد عالی برای ایران!»

کنفدراسیون فوتبال آسیا، AFC در واکنش به پیروزی تیم‌ملی ایران مقابل ولز در توییتی نوشت: «یک شادی ناب!»

سایت معروف گل با انتشار یک توییت به برد دو بر هیچ تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز واکنش نشان داد. گل با انتشار تصویری از شادی بازیکنان تیم ملی بعد از پیروزی نوشت: «این اتفاقی که افتاد اصلا شبیه جام جهانی نبود.(معجزه بود).

واکنش رسانه های انگلیسی و اسپانیایی به پیروزی با ارزش ایران مقابل ولز:

میرر: ولز در آستانه حذف از جام جهانی پس از شکست غم انگیز برابر ایران

دیاریو اسپورت اسپانیا: ایران رکورد گرت بیل(بیشترین تعداد بازی ملی در تاریخ ولز) را زهر کرد

اسکای اسپورتس: شکست غم انگیز ولز برابر ایران پس از اخراج هنسی

آاس: ایران از خوشحالی گریست

دیلی استار: ضربه غیرمنتظره ایران به ولز با پیروزی در وقت های اضافه

موندودپورتیوو: پیروزی عظیم ایران در دقایق پایانی ولز را در آستانه حذف قرار داد

سان: کار اژدها تمام شد؟

دیلی میل: امیدهای ولز رو به نابودی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو