بهترین فیلم های درام 2023 که قبل از مرگ باید ببینید + [تاریخ اکران و تریلر]

بهترین فیلم های درام 2023 که قبل از مرگ باید ببینید + [تاریخ اکران و تریلر]


منبع: فیگار

33

1401/9/10

23:38


بهترین فیلم های درام 2023 در سال جدید یا سوال امسال فیلم درام چی ببینیم از عناوین پر طرفدار هستند. با ما بمانید تا بهترین فیلم های درام در سال…

بهترین فیلم های درام 2023 که قبل از مرگ باید ببینید + [تاریخ اکران و تریلر]

بهترین فیلم های درام 2023 در سال جدید یا سوال امسال فیلم درام چی ببینیم از عناوین پر طرفدار هستند. با ما بمانید تا بهترین فیلم های درام در سال 2023 را معرفی کنیم.

جدیدترین فیلم های درام 2023

هر سال وقتی به ماه آبان و آذر می‌رسیم بسیاری از دوست‌داران سینما و بهترین فیلم های درام سال 2023 به دنبال بهترین فیلم درام امسال هستند تا فیلم های درام مورد انتظار 2023 که باید ببینند و لذت دو علم را با تماشای آن‌ها ببرند.

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم ها در سال 2022 که قبل از مرگ باید ببینید

بهترین فیلم های درام 2023

فهرست عناوینی از بهترین فیلم های سینمایی درام 2023 که باید قبل از هر فیلم دیگری به عنوان بهترین فیلم درام جدید ببینید را در یک نگاه در لیست زیر ببینید و با کلیک روی هر کدام به معرفی آن‌ها منتقل می‌شوید تا اطلاعات لازم را درباره‌ی آن‌ها کسب کنید:

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های درام 2023

بهترین فیلم های درام 2023

ژانر درام درونمایه اکثر آثار جهان و واژه آن به معنی نمایش است. آثار درام نه به جدیت و غم انگیزی تراژدی، نه به لطافت و شادی طنز هستند. درام سبک‌های متفاوتی دارد و با ژانرهای دیگر ادغام می‌شوند. به همین دلیل است که درام در دنیا طرفداران زیادی دارد.

سال 2023 نیز مانند سال‌های دیگر آثار درامی به همراه خود دارد که در سبک‌های مختلف ساخته شده‌اند. در این مقاله فیگار قصد داریم تا به فیلمهای ژانر درام سال 2023 سری بزنیم و این آثار را به شما معرفی کنیم.

Next Goal Wins

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Taika Waititi
  • بازیگران: Michael Fassbender, Oscar Kightley, David Fane
  • تاریخ اکران: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

هدف بعدی پیروزی است یک فیلم ورزشی کمدی-درام به کارگردانی تایکا وایتیتی است که هنوز اکران نشده‌است. فیلم‌برداری این فیلم از نوامبر ۲۰۱۹ در هونولولو آغاز و در ژانویهٔ ۲۰۲۰ به پایان رسید.

این کمدی-درام ورزشی براساس مستندی به همین نام ساخته شده که سال ۲۰۱۴ منتشر شد. «هدف بعدی پیروزی است» داستان تلاش‌های یک مربی هلندی آمریکایی را برای هدایت تیم ملی فوتبال ساموآی آمریکا در راه رسیدن جام جهانی دنبال می‌کند.

این تیم فوتبال به عنوان ضعیف‌ترین تیم جهان در نظر گرفته می‌شود و طبیعتا هدایت آن یکی از چالش‌برانگیزترین ماموریت‌های ورزشی است. تایکا وایتیتی کارگردان این فیلم سال ۲۰۱۹ فیلم کمدی «جوجو خرگوشه» و سال ۲۰۲۲ فیلم ابرقهرمانی «ثور: عشق و تندر» را روی پرده برد.

The Nightingale

  • تاریخ انتشار: 5 ژانویه 2023 (15 دی 1401)
  • کارگردان: ملانی لوران (Mélanie Laurent)
  • بازیگران: داکوتا فانینگ، ال فانینگ

فیلم بلبل از فیلمهای ژانر درام سال 2023 است که به زودی و در اوایل سال میلادی اکران خواهد شد. حضور خواهران معروف فانینگ بیش از هرچیز در این فیلم خودنمایی می‌کند. این اثر از رمانی با همین نام اثر کریستین هانا (Kristin Hannah) اقتباس شده است. داستان فیلم درباره زمانی است که فرانسه به دست آلمان طی جنگ جهانی دوم اشغال می‌شود. دو خواهر در این میان تلاش می‌کنند تا در این شرایط سخت زنده بمانند. این اثر احتمالا از بهترین درام های خارجی 2023 شود.

On a Wing and a Prayer

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 7 آوریل 2023 (18 فروردین 1402)
  • ژانر: درام
  • کارگردان: شان مک‌نامارا (Sean McNamara)
  • بازیگران: هیثر گراهام، دنیس کواید، سلنا اندوئز و…

خلبان یک شهر کوچک در حین پرواز هواپیما از دنیا می‌رود، اما یک مسافر از راه می‌رسد و کنترل هواپیما را به دست می‌گیرد تا خانواده‌اش را نجات دهد.

Missing

 

  • تاریخ انتشار: 20 ژانویه 2023 (30 دی 1401)
  • کارگردان: نیکولاس دی. جانسون (Nicholas D. Johnson)، ویل مریک (Will Merrick)
  • بازیگران: استورم رید، ژواکیم دی آلمیدا، کن لئونگ، امی لندکر و…

گمشده فیلم بعی لیست فیلم های سینمایی ژانر درام در سال 2023 است که در اوایل سال جدید اکران خواهد شد. این اثر یک دنباله مستقل از فیلم جستجو (Searching) محصول 2018 محسوب می‌شود و داستان دختری به نام جون را روایت می‌کند. مادر جون به همراه نامزدش برای تعطیلات به کلمبیا رفته و گم می‌شود. حال او باید با استفاده از تکنولوژی مادرش را پیدا کند. کسی چه می‌داند؟ شاید گمشده بتواند عنوان بهترین فیلم سینمایی درام ۲۰۲۳ کسب کند.

Renfield

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 14 آوریل 2023 (25 فروردین 1402)
  • ژانر: ترسناک، درام
  • کارگردان: کریس مک‌کی (Chris McKay)
  • بازیگران: نیکولاس کیج، آواکوافینا، نیکولاس هولت و…

رنفیلد یک فیلم کمدی ترسناک خیال‌پردازی تاریک آمریکایی به کارگردانی کریس مک‌کی و نویسندگی رایان ریدلی است که بر اساس طرح اصلی رابرت کرکمن ساخته شده‌است. در این فیلم، نیکلاس هولت در نقش رنفیلد، سرسپردهٔ کنت دراکولا که پس از عاشق‌شدن تصمیم می‌گیرد خط کار خود را ترک کند، بازی می‌کند. نیکلاس کیج، آکوافینا، بن شوارتز، آدریان مارتینز، شهره آغداشلو، بس روس و جیمز موزس بلک در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

رینفید در یک تیمارستان زندگی می‌کند و آن‌قدر دیوانه شده که فکر می‌کند توهمی شده است. البته این توهم او آن‌قدرها هم بیخود نیست و واقعا نوکر و خادم دراکولاست. حضور نیکولاس کیج در این فیلم کافی‌ست تا بتوانیم آن را در فهرست فیلمهای برتر ۲۰۲۳ قرار بدهیم.

تیزر فیلم رنفیلد را ببینید:

80 for Brady

 

  • تاریخ انتشار: 3 فوریه 2023 (14 بهمن 1401)
  • کارگردان: کایل ماروین (Kyle Marvin)
  • بازیگران: لیلی تاملین، جین فوندا، ریتا مورنو، سالی فیلد، تام بریدی

یکی دیگر از جدیدترین فیلم های ژانر درام 2023، فیلم 80 برای بریدی است که در ژانر ورزشی و کمدی ساخته شده است. داستان فیلم درباره چهار دوست است که باهمدیگر قرار گذاشته‌اند که به دیدن مسابقه تیم نیوانگلند پتریوتس بروند و بازی قهرمان ورزشی خود یعنی تام بریدی را تماشا کنند. این اثر را نیز در لیست جدید ترین فیلم های درام ۲۰۲۳ که قرار است به زودی اکران شود، قرار می‌دایم.

On Dry Grass

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Nuri Bilge Ceylan
  • بازیگران: Deniz Celiloğlu, Merve Dizdar, Musab Ekici
  • تاریخ اکران: اردیبهشت تا خرداد ۱۴۰۲

فیلم سینمایی «روی چمن خشک» داستان یک معلم جوان را روایت می‌کند که برای گذراندن ماموریتی اجباری به روستایی دورافتاده در شرق آناتولی رفته است. او که منتظر است به زودی به استانبول بازگردانده شود به تدریج امیدش را از دست می‌دهد. همکار او اما تلاش می‌کند ذهنیت این معلم جوان را تغییر دهد.

فیلم جدید نوری بیلگه جیلان هنرمند مشهور ترک که جوایز متعدد جهانی را در کارنامه دارد نه تنها تلاش می‌کند نگاهی به تأثیرات درونی احساس بیگانگی، حذف از مرکز و زیست در حاشیه داشته باشد، بلکه سعی دارد زندگی دشوار ساکنان مناطق دورافتاده و روابط جغرافیایی، قومی و اجتماعی چنین فضاهایی را بررسی و تفسیر کند. «روی چمن خشک» اولین فیلم نوری بیلگه جیلان پس از «درخت گلابی وحشی» است که سال ۲۰۱۸ اکران شد.

Magic Mike’s Last Dance

  • تاریخ انتشار: 10 فوریه 2023 (21 بهمن 1401)
  • کارگردان: استیون سودربرگ (Steven Soderbergh)
  • بازیگران: چنینگ تیتوم، سلما هایک پینو، ایوب خان دین، جمیله جورج

چنینگ تیتوم و سلما هایک قرار است در یکی از فیلمهای ژانر درام سال 2023 همبازی شوند. آخرین رقص تام جادویی دنباله فیلم مایک جادویی ایکس ایکس ال (Magic Mike XXL) اثر 2015 است و به داستان مایک را در زمانی روایت می‌کند که با مشکل مالی و بی‌انگیزگی روبه‌رو می‌شود. با پیشنهادی که از جانب یک زن به او می‌شود، مایک باری دیگر قبول می‌کند تا بر روی استیج برود.

Killers of the Flower Moon

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: مه 2023 (اردیبهشت/خرداد 1402)
  • ژانر: وسترن، جنایی

قاتلان ماه گل درام جنایی وسترن به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مارتین اسکورسیزی است که به‌زودی اکران‌ می‌شود. فیلم‌نامهٔ آن را اریک راث بر اساس کتابی به همین نام اثر دیوید گرن نوشته است که به داستان واقعی قتل‌های زنجیره‌ای ایالت اکلاهما در دههٔ ۱۹۲۰، به دنبال کشف نفت در زمین‌های قبیلهٔ سرخ‌پوستِ اوسیج‌‌ها می‌پردازد.

لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو، جسی پلمونس و لیلی گلداستون در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. قاتلان ماه گل ششمین همکاری اسکورسیزی و دی‌کاپریو و دهمین همکاری اسکورسیزی و دنیرو است.

فیلم قاتلان ماه گل یکی از جدیدترین آثار مارتین اسکورسیزی است که در لیست بهترین فیلم های 2023 قرار می‌گیرد. این فیلم با الهام از کتابی با همین نام و به قلم دیوید گرن (David Grann) ساخته شده. داستان این فیلم در دهه 1920 میلادی روایت می‌شود و درباره قبیله‌ای در شمال شرقی اوکلاهمای آمریکا است که به طرز مرموزی به قتل می‌رسند.

این مسئله باعث جلب توجه FBI می‌شود و یک مأمور جوان به دنبال حل معمای این قتل‌ها می‌گردد. فیلم قاتلان ماه گل یکی از فیلم هایی که در سال 2023 اکران می‌شوند و بسیاری از دوستداران سینما بی‌صبرانه منتظر آن هستند. گمان زده می‌شود که این فیلم ابتدا در ماه مه در جشنواره فیلم کن به نمایش دربیاید و سپس برای اکران عمومی آماده شود. شاید این بهترین فیلم جدید امسال که دیدنش از نان شب هم واجب‌تر است همین فیلم باشد.

Jesus Revolution

  • تاریخ انتشار: 22 فوریه 2023 (3 اسفند 1401)
  • کارگردان: جان اروین (Jon Erwin)، برنت مک‌کورکل (Brent McCorkle)
  • بازیگران: جوئل کورتنی، آنا گریس بارلو، جاناتان رومی

انقلاب مسیح در فهرست فیلم های درام برتر 2023 قرار گرفته است. این فیلم آمریکایی از کتابی به همین نام اثر گرگ لوری (Greg Laurie) اقتباس شد. داستان در دهه 1970 اتفاق می‌افتد، زمانی که گرگ لوری و گروهی از جوانان به کالیفرنیا می‌روند تا حقیقت را با تمام ابعاد رهایی دوباره تعریف کنند. لوری با اشخاصس آشنا می‌شود و یک جنبش بزرگ تشکیل می‌دهند که منجر به بیداری معنوی می‌شود.

Wonka

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Paul King
  • تاریخ اکران: ۲۴ آذر ۱۴۰۲

وانکا یک فیلم رو به انتشار در ژانر فانتزی موزیکال به کارگردانی پل کینگ است که بر پایهٔ فیلم‌نامه‌ای به نویسندگی سایمن فارنابی و پل کینگ در حال ساخت است. این فیلم پیش‌درآمدی از رمان چارلی و کارخانه شکلات‌سازی نوشتهٔ رولد دال است و در آن تیموتی شالامی در نقش ویلی وانکا ایفای نقش می‌کند. این فیلم برای انتشار در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ از طریق برادران وارنر پیکچرز برنامه‌ریزی شده‌است.

«وانکا» یک فیلم فانتزی موزیکال است که از نظر خط داستانی نقش پیش‌درآمد رمان چارلی و کارخانه شکلات‌سازی را برعهده دارد. نقش ویلی وانکا در این فیلم برعهده تیموتی شالامی است و فیلم قرار است داستا ویلی وانکا، اولین روزهای او در نقش یک شکلات‌ساز و ماجراهایش پیش از افتتاح مشهورترین کارخانه شکلات‌سازی جهان را بازگو کند.

Inside

  • تاریخ انتشار: 10 مارس 2023 (19 اسفند 1401)
  • کارگردان: واسیلیس کاتسوپیس (Vasilis Katsoupis)
  • بازیگر: ویلم دفو

فیلم درون از لیست بهترین فیلم سینمایی درام ۲۰۲۳،  اولین تجربه کارگردانی کاتسوپیس است که با حضور بازیگر بزرگ ویلم دفو ساخته شد. داستان فیلم درباره دزد آثار هنری به نام نمو است که پس از اینکه نقشه دزدی‌ اش خوب پیش نمی‌رود، در پنت هاوسی گیر می‌‌افتد‌. هیچ چیز در این پنت هاوس به غیر آثار هنری ارزشمند وجود ندارد و حالا او باید از هوش و مهارت خود برای زنده ماند استفاده کند.

Creed III

بهترین فیلم های جدید در سال 2023

بهترین فیلم های جدید در سال 2023
  • کارگردان: Michael B. Jordan
  • بازیگران: Michael B. Jordan, Tessa Thompson, Phylicia Rashad
  • تاریخ اکران: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

کرید ۳ (به انگلیسی: Creed III) یک فیلم ورزشی و درام آمریکایی آماده اکران به کارگردانی و بازی مایکل بی. جردن (در اولین کارگردانی خود)، بر اساس فیلمنامه‌ای از کینان کوگلر و زک بایلین، و بر اساس طرح کلی داستانی از رایان کوگلر است.

این دنباله‌ای بر فیلم کرید ۲ (۲۰۱۸) محسوب می‌شود. و اولین فیلم این مجموعه بدون بازی سیلوستر استالونه در نقش راکی ​​خواهد بود. در حال حاضر این فیلم قرار است در ۳ مارس ۲۰۲۳ توسط کمپانی یونایتد آرتیستس در ایالات متحده و کمپانی برادران وارنر پیکچرز در سراسر جهان اکران شود.

آدونیس کرید که هنوز در دنیای بوکس جایگاه برجسته‌ای دارد، در زندگی حرفه‌ای و خانوادگی‌اش هم پیشرفت می‌کند. اما وقتی دامیان، دوست دوران کودکی‌ او و اعجوبه بوکس سابق، پس از گذراندن دوران زندان به رینگ برمی‌گردد، ماجرایی جدید از راه می‌رسد. رویارویی این دو دوست سابق، چیزی بیش از یک مبارزه در رینگ بکس است.

فیلم سینمایی «کرید ۳» یک درام ورزشی و دنباله فیلم «کرید ۲» است که سال ۲۰۱۸ اکران شد. «کرید ۳» نهمین فیلم در مجموعه سینمایی راکی است و در عین حال اولین فیلم مجموعه بدون حضور سیلوستر استالونه به حساب می‌آید. گرچه استالونه در این فیلم به عنوان تهیه‌کننده حضور دارد.

رایان کوگلر کارگردان فیلم سینمایی «کرید ۱»، از جمله نویسندگان قسمت سوم کرید است و مایکل بی. جردن بازیگر نقش اصلی فیلم خود کارگردانی این اثر را هم برعهده دارد.

تریلر فیلم کرید 3 را ببینید:

A Good Person

 

  • تاریخ انتشار: 24 مارس 2023 (4 فروردین 1402)
  • کارگردان: زک براف (Zach Braff)

مثل اینکه فیلم یک آدم خوب با ستاره‌های خود، قصد جلب کردن توجه مخاطب را دارد. داستان این اثر از جدیدترین فیلم های ژانر درام 2023 درباره دختری به نام آلیسون است که همه چیز دارد از نامزدی عاشق پیشه گرفته تا خانواده و شغل خوب اما اتفاقی باعث می‌شود که تمام داشته‌های او بر باد رود. او معتاد به مورفین می‌شود و زندگی ناخوشایندی دارد تا اینکه آشنایی با پدر نامزدش و کمک‌های او، شانس دوباره زندگی را به الیسون باز می‌گرداند.

The Color Purple

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 20 دسامبر 2023 (29 آذر 1402)
  • ژانر: موزیکال، درام
  • کارگردان: بلیتز امباسادور (Blitz the Ambassador)
  • بازیگران: هیلی بیلی، دانیلی بروکز، تاراجی پی. هنسون و…

رنگ ارغوانی یک فیلم درام موزیکال آمریکایی به کارگردانی بلیتز بازاوول و محصول ۲۰۲۳ است. این فیلم توسط مارکوس گاردلی از موزیکال صحنه‌ای به همین نام در سال ۲۰۰۵ برای نمایش اقتباس شده‌است که به نوبه خود بر اساس رمان رنگ ارغوانی از آلیس واکر برنده جایزه پولیتزر برای داستان و جایزه کتاب ملی است.

همچنین این دومین اقتباس سینمایی از این رمان، پس از اقتباس سینمایی استیون اسپیلبرگ در سال ۱۹۸۵ است. اسپیلبرگ و کوئینسی جونز به همراه تهیه‌کنندگان موزیکال صحنه ای اسکات سندرز و اپرا وینفری که در سال ۱۹۸۵ در نقش سوفیا نیز بازی کرد، برای تولید این نسخه بازگشتند.

یک زن سیاه‌پوست در جنوب آمریکا در فقر و با آزار و اذیت پدرخوانده و همسر و اطرافیانش بزرگ می‌شود، تا اینکه طعم ایمان به خدا و انسانیت را می‌چشد.

Are You There God? It’s Me, Margaret

  • تاریخ انتشار: 28 آوریل 2023 (8 اردیبهشت 1402)
  • کارگردان: کلی فرمون کریگ (Kelly Fremon Craig)
  • بازیگران: ریچل مک‌آدامز، ابی رایدر فورتسون، کیتی بیتس

فیلم خدایا اونجا هستی؟ منم مارگارت، اقتباسی از رمانی به همین نام با قلم جودی بلوم (Judy Blume) است‌ و به کارگردانی کلی فرمون کریگ ساخته شده. این اثر از جدیدترین فیلم های ژانر درام 2023 داستان دختری به نام مارگارت را روایت می‌کند که خانواده او از نیویورک به نیوجرسی نقل مکان کرده‌اند. یکی از والدین او مسیحی و دیگری یهودی است و این باعث می‌شود که مارگارت درباره دین خود تفکر کند.

Heart of a Lion

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 31 مارس 2023 (11 فروردین 1402)
  • ژانر: زندگی‌نامه، درام، ورزش
  • کارگردان: جورج تیلمن جی آر. (George Tillman Jr.)
  • بازیگران: فارست ویتاکر، جان ماگارو، سونجا سوهن و…

یکی از بهترین فیلمهای 2023 که زندگی‌نامه یک ورزشکار را به تصویر می‌کشد، فیلم Heart of a Lion است. در این فیلم قرار است قصه زندگی و حرفه ورزشی جورج فورمن را ببینیم که در بوکس حرفه‌ای بوده است.

Love Again

  • تاریخ انتشار: 12 مه 2023 (22 اردیبهشت 1402)
  • کارگردان: جیمز سی. استروس (James C. Strouse)
  • بازیگران: پریانکا چوپرا، سم هیوین، راسل توی، امید جلیلی

دوباره عشق که عنوان دیگری به نام تمام اینها به من برمی‌گردد (It’s All Coming Back to Me) دارد از جمله فیلم های درام عاشقانه 2023 محسوب می‌شود. فیلم بازسازی نسخه آلمانی 2016 خود با نام پیام به تو (SMS für Dich) است که به داستان دختری به نام میرا ری می‌پردازد. میرا نامزدش را از دست داده و برای کنار آمدن با غم رفتن او پیام‌هایی به شماره نامزد خود می‌فرستد اما نمی‌داند که خط واگذار شده است. صاحب جدید خط که راب نام دارد، دلبسته میرا می‌شود. راب روزنامه‌نگار است و از آنجایی که  درباره زندگی سلین دیون سوپر استار معروف می‌نویسد، با کمک این ستاره درخشان قصد دارد تا توجه میرا را به خود جلب کند.

Ferrari

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Michael Mann

فِراری یک فیلم زندگی‌نامه‌ای آمریکایی در حال تولید به نویسندگی و کارگردانی مایکل مان است. «فراری» از جمله فیلم‌های سال ۲۰۲۳ است که بسیاری انتظار دیدنش را می‌کشند اما اطلاعات درباره‌ش چندان زیاد نیست و دقیقا نمی‌دانیم چه تاریخی اکران خواهد شد.

روشن است که داستان فیلم بر اساس زندگی انزو فراری موسس شرکت فراری خواهد بود؛ ترکیبی از مسائل عاطفی و خانوادگی زندگی شخصی و مسابقه‌ای که باید برای شرکت در آن آماده شود. حضور مایکل مان به عنوان کارگردان و بازیگران چون آدام درایور و پنه‌لوپه کروز هم باعث می‌شود اشتیاق مخاطبان برای دیدن این فیلم بیشتر شود.

Challengers

  • تاریخ انتشار: 11 اوت 2023 (20 مرداد 1402)
  • کارگردان: لوکا گوادانینو (Luca Guadagnino)
  • بازیگران: زندایا، مایک فیست، جاش اوکانر

فیلم بعدی لیست جدیدترین فیلم های ژانر درام 2023، چالشگران است. داستان این اثر درباره همسر و مربی یک تنیس باز است که او را وارد مسابقه‌ای می‌کند. غافل از اینکه حریف کسی است که مرد با او خاطرات زیادی دارد.

Babylon

بهترین فیلم جدید

بهترین فیلم جدید
  • کارگردان: Damien Chazelle
  • بازیگران: Brad Pitt, Margot Robbie, Diego Calva
  • تاریخ اکران: ۱۶ دی ۱۴۰۱

بابیلون یک فیلم آمریکایی رو به اکران در ژانر درام تاریخی به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل با بازی برد پیت و مارگو رابی در نقش جان گیلبرت و کلارا بو است. توبی مگوایر به عنوان تهیه‌کننده اجرایی فعالیت می‌کند و در نقش مکمل به عنوان چارلی چاپلین ظاهر می‌شود. این فیلم قرار است توسط پارامونت پیکچرز در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲ اکران شود.

فیلم سینمایی «بابیلون» یک کمدی-درام تاریخی است که طی دهه ۱۹۲۰ جریان دارد؛ دوره عبور از سینمای صامت و رسیدن به سینمای ناطق. داستان فیلم به ظهور و سقوط چند چهره‌ جاه‌طلب و رویاپرداز در چنین دوره‌ای از تاریخ هالیوود می‌پردازد.

دیمین شزل کارگردان این فیلم سینمایی را برای ساخت آثار شاخص و مشهوری چون «ویپلش» (Whiplash) و «لا لا لند» (La La Land) می‌شناسیم؛ دو فیلمی که برای این هنرمند تحسین گسترده و جوایز مهم سینمایی را در پی داشتند.

تریلر فیلم بابیلون را ببینید:

Disappointment Blvd

  • تاریخ انتشار: 2023
  • کارگردان: آری استر (Ari Aster)
  • بازیگران: واکین فینیکس، ناتان لین، پتی لوپن  ایمی رایان، کیلی راجرز

آری استر با خلق آثاری همچون موروثی (Hereditary) و میدسامر (Midsommer) ثابت کرد که می‌تواند چنان وحشتی به دل مخاطب بیاندازد که نتواند آن را از ذهن خود پاک کند. حال او در سال 2023 با اثری  ترسناک بازگشته و از بازیگر مطرح واکین فینیکس نیز استفاده کرده است. ظاهرا داستان بلوار ناامیدی درباره زندگی یکی از بزرگترین کارآفرینان تمام دوران‌ها است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های درام 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو