راهنمای انتخاب عطر بر اساس استایل شما

4

1401/10/17

18:09


انتخاب عطر بر اساس استایل

عطر شبیه به امضای شما است. آن چیزی که می‌تواند از شما به جا بماند. این موضوع در مورد تمام عطرها صادق نیست و تنها عطرهای ماندگار چنین خاصیتی دارند. شما می‌توانید خاص‌تر و متفاوت‌تر از دیگران به نظر برسید و همیشه پوشیدن لباس‌های نامتعارف و غیر عادی نیاز ندارید. عطری که پس از عبور شما از یک کوچه در پاییز به جای می‌ماند می‌تواند امضای بسیار زیبایی برای‌تان باشد. یک عطر مناسب می‌تواند دیگران را مدهوش کند و در مقابل یک عطر نامناسب باعث سردردهای شدیدی خواهد شد. ما نمی‌توانیم عطری دقیقا متناسب با آنچه دوست داریم بسازیم اما می‌توانیم نمونه‌ای بسیار نزدیک به سلیقه خود را از فروشگاه بخریم. یک انتخاب درست یک امضای درست برای ما خواهد شد. انتخاب عطر را با توجه به چند نکته انجام دهید تا همیشه بهترین باشید. برای دانستن این نکات جادویی همراه ما باشید.

خلق و خو

این به اندازه کافی مهم است که بدانید عطر شما رابطه مستقیمی با خلق و خوی‌تان دارد. اصولا افراد عطرهایی مشابه با شخصیت خود انتخاب می‌کنند. عطرها هم شبیه آدم‌ها هستند. آنها بسیار متنوع هستند. تلخ، شیرین، زننده، نشاط آور، انرژی‌زا، تیز، تند، ملایم و بسیاری دیگر از عطرها سالانه تولید می‌شوند و شما عموما ناخودآگاه انتخاب می‌کنید. یک انتخاب خودآگاه داشته باشید. عطری متناسب با شخصیت خود انتخاب کنید. اگر آرام هستید یک عطر ملایم تهیه کنید. شخصیت‌های مهربان عطرهای شیرین می‌زنند؛ اگر درونگرا هستید عطری ملایم و سرد بردارید و با این روش خودتان را قبل از حرف زدن معرفی کنید. می‌توانید تفاوت ایجاد کنید. شک نکنید اگر درونگرا هستید با زدن یک عطر شیرین می‌توانید تفاوتی در خلق و خو و حال کلی خود ایجاد کنید.

انتخاب عطر با توجه به میراث بویایی خود

انتخاب عطر بر اساس استایل

میراث بویایی مجموع همه رایحه‌ها و طعم‌های ثبت شده در حافظه شماست. این مجموعه از تجربیات بویایی و چشایی قبل از ۷ سالگی ایجاد می‌شود، اما در طول زندگی به رشد خود ادامه می‌دهد. به ویژه تحت تأثیر محیط و سفرهای شما (حومه شهر، کوه، دریا، شهر) قرار خواهد گرفت. اگر می‌خواهید عطر خود را با توجه به سبک خود انتخاب کنید، همچنان توصیه می‌کنیم که میراث بویایی خود را در نظر بگیرید، تنها شاخص واقعی برای یافتن عطری که مناسب تصویر شماست. هرکسی عطرهای خود را بر اساس معیارهای مختلفی انتخاب می‌کند: با توجه به فصول، شخصیت، سن یا سبک پوشش. معیار شما هر چه که باشد، ضروری‌ترین آن این است که عطری را مطابق با میراث بویایی خود انتخاب کنید که به شما احساس قوی بدهد. عطر و ادکلن زنانه تنوع بسیار بالایی دارد. خوشبوترین عطرها با ماندگاری بالا می‌توانندبه خوبی در خاطر افراد ثبت شوند. عطر و ادکلن زنانه می‌تواند یادآور یک خاطر در ذهن افراد باشد.

انتخاب عطر در روز و شب

اگر دوست دارید عطری را با توجه به استایل خود انتخاب کنید، باید عطری را انتخاب کنید که متناسب با لباس‌های روزمره و عطری متناسب با لباس‌های شب باشد. عطری که در طول روز استفاده می‌شود می‌تواند ملایم باشد (برای جلوگیری از آزار اطرافیانتان نباید خیلی تند باشد) که کاملاً با ظاهر معمولی و روزمره یا استایل کاری شما مطابقت داشته باشد. یک ادو تویلت ممکن است در طول روز مناسب باشد. از سوی دیگر، برای یک عصر دلچسب می‌توانید یک ادو پرفیوم را انتخاب کنید، رایحه‌ای برجسته‌تر و با چخش بوی بیشتر. می‌توانید از یک مارک عطر به عنوان ادو تویلت در طول روز و به عنوان ادو پرفیوم در عصر استفاده کنید.

چگونه یک عطر را با توجه به استایل خود انتخاب کنید؟

شما می‌توانید استایل خود را با یک عطر، منحصربه فرد کنید. این یعنی شما چگونه به نظر می‌رسید. جلوه بصری خود را با استایل‌ها مختلفی بسازید و کار نهایی را به یک عطر خاص بسپارید. شما می‌توانید هر استایلی داشته باشید و هویت نهایی استایلتان را به ادکلن مخصوص خود بسپارید. یک استایل عالی با عطری خاطره انگیز ماندگار می‌‌شود. ما چند استایل و نموه‌هایی از عطر را به عنوان نمونه به شما معرفی می‌کنیم.

استایل کلاسیک

اگر استایلی نسبتاً کلاسیک، جاودانه، شیک و متفاوت دارید و اغلب کت و شلوارهای کلاسیک، کت‌های چهارخانه و بلوز دامن می‌پوشید، عطرهای خانواده فوژر ممکن است به خوبی برای شما مناسب باشند. یک ساعت مچی لوکس به دست کنید. ساعت استایل شما را شیک‌تر خواهد کرد. مدل‌های اورجینال ساعت را می‌توانید در یک خرید آنلاین و از سایت معتبری مانند دیجی‌کالا تهیه کنید. اسطوخودوس این روزها مد شده است و در عطرهای زنانه و مردانه استفاده می‌شود. ایو سن لوران از نمونه‌های مناسب برای یک استایل کلاسیک و متفاوت است.

استایل وینتج

اگر تمایل به پوشیدن روسری‌های ساتن، ژاکت‌های کشمیری و مقرنس دارید، ممکن است استایل کهنه اما چشمگیری داشته باشید، ظاهری که در حال حاضر بسیار مد روز است. چنین ظاهری با رایحه های آلدهیدی که از محصولات مصنوعی تشکیل شده اند بسیار خوب است. عطرهایی مانند رایحه‌های بهاری شانل و اول ون کلیف برای چنین استایلی مناسب هستند.

استایل بهاری

انتخاب عطر بر اساس استایل

خانم‌هایی با سبک لباس‌های گلدار، مثلاً با پارچه‌های ماکرو، می‌توانند عطر خود را با این الگوها تطبیق دهند و از عطرهای پرگل و قدرتمند استفاده کنند، مانند: جورجیو بورلی هیلز، فراکاس رابرت پیگه، گل کارنال فردریک مال، پویزن دیور از بهترین نمونه‌ها هستند. اگر سبک لباس‌های بهاری شما گل دار است، می‌توانید عطرهای مبتنی بر گل رز را انتخاب کنید مانند Chloé یا Trésor de Lancôme. رایحه‌های مبتنی بر شکوفه پرتقال نیز مانند رایحه‌های موجود در مجموعه شکوفه پرتقال Sylvaine Delacourte چنین کاربردی دارند.

استایل تابستانی

لباس‌هایی با الگوهای عجیب و غریب و لباس‌های تابستانی با رایحه‌های آفتابی مانند لیلانگ و وانوری توسط سیلوین دلاکورت هماهنگی بسیار خوبی دارند. تابستان فصل راحتی برای انتخاب استایل‌های نمادین و آوانگارد است. افرادی که سبک لباس‌های نمادین، آوانگارد، با پوستی نسبتاً تیره دارند، می‌توانند از عطرهای شیپر یا چوبی مانند Wood استفاده کنند.

شما آزاد هستید تا عطری را بخرید که دقیقا متناسب با شخصیت شما باشد اما همچنین می‌توانید عطرهای متضاد را امتحان کنید. آنها به خوبی می‌توانند حال و هوای احساسی شما را تغییر دهند. اگر می‌خواهید کمی تغییر ایجاد کنید با عطری ملایم و شیرین شروع کنید و پس از مدتی می‌توانید عطرهای شیرین را تحمل کنید.

نویسنده: سارا اقبالی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو