تینت لب چیست؟ فواید، کاربرد و فرق تینت لب با برق لب و رژلب را بدانید!

تینت لب چیست؟ فواید، کاربرد و فرق تینت لب با برق لب و رژلب را بدانید!


منبع: وقت مد

4

1401/10/17

18:24


همه حقایق مهم درمورد تینت لب و فواید آن✔ کاربرد ویژه آن را بدانید✔ فرق تینت لب با برق لب و رژلب چیست!؟

تینت لب چیست؟ فواید، کاربرد و فرق تینت لب با برق لب و رژلب را بدانید!

صنعت آرایشی و بهداشتی به طور مداوم در حال پیشرفت است و هر روز محصولات جدیدی وارد بازار می‎کند. محصولات تینت لب یا رنگ لب در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری محبوب هستند. روزهایی که رژ لب و برق لب، تنها گزینه شما برای آرایش لب‎ها بود، گذشته است. هر کدام از محصولات لب، از فرمول‌ها و پوشش‌های مختلفی برای افزودن رنگ به لب‌های شما استفاده می‌کنند. آیا می‏دانید تینت لب چیست؟ فواید تینت لب چیست و چه کاربردی دارد؟ فرق تینت لب یا برق لب و رژ لب چیست؟
اکنون در این بخش از مجله آرایشی و زیبایی وقت مد، این لوازم آرایشی لب را با هم مقایسه می‌کنیم تا بتوانید به راحتی انتخاب کنید که کدامیک برای میکاپ روتین شما مناسب‌تر است.

تینت لب چیست؟

تینت لب؛ نوعی ماده آرایشی برای رنگ آمیزی لب‌ها می‏باشد که به شکل مایع، ژل یا موس در دسترس است و رنگی لطیف و شفاف را به لب‌ها اعمال می‌کند. تینت‎های لب؛ عمدتاً روکش شفاف یا ماتی دارند اما ماندگاری بیشتری نسبت به سایر محصولات از جمله رژ لب و برق لب خواهند داشت. همه چیز درمورد تینت لب را در این مطلب از مجله وقت مد، بخوانید.

آموزش نحوه ی استفاده از تینت لب

تینت لب برای رنگ دهی به لب است که بصورت مایع، ژل یا موس موجود هست.

تینت لب؛ معمولا در ظرف‌هایی شبیه به براق کننده لب و بالم لب بسته بندی می‌شود. رنگ لب، رنگی شفاف به لب‎ها اضافه می‌کند. تینت لب به دلیل داشتن روکش مات، طبیعی به نظر می‌رسد. حتی اگر باقی مانده رنگ آن پاک شود، رنگدانه همچنان روی لب‌ها باقی می‌ماند.

نحوه‌ی استفاده از تینت لب

تینت لب رنگ طبیعی به لب می‌بخشد.

در مورد زیبای لب بیشتر بدانید: آموزش برجسته کردن لب با آرایش! با تکنیکهای ویژه برجسته کردن لب با میکاپ آشنا شوید.

با این حال، برخی از تینت‎های لب، می‌توانند اثر بسیار خشک کنندگی داشته باشند. اگر لب‌های شما از قبل خشک شده یا ترک خورده است، حتما قبل از استفاده از رنگ لب، آن‌ها را با بالم لب مرطوب کنید. اگر لب‌های شما هیدراته هستند، تینت لب اثر صاف‌کنندگی روی آنها دارد، زیرا به خطوط لب نفوذ می‌کنند و لب‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. بنابراین همیشه باید به دنبال رنگ هایی باشید که دارای ترکیبات آبرسان هستند.

بیشتر بدانید: همه چیز در مورد تزریق ژل لب (Lip gel injection)، انواع روشها، مراقبت، فواید، عوارض، هزینه.

فواید تینت لب چیست!؟

فواید تینت لب شامل این موارد است:

  • تینت لب، ماندگاری بالایی نسبت به رژ لب و برق لب دارد. به طور متوسط یک رنگ لب به مدت 3-4 ساعت قبل از استفاده مجدد بر روی لب‌ها باقی می‌ماند.
  • تینت ‎های لب در حالی که شفاف هستند، پوشش بیشتری نسبت به سایر برق لب‎ها می‎دهند.
  • تینت لب به لب‌ها؛ ظاهری صاف‌تر و خوشرنگ‌تر به لب می‌بخشد.
  • مواد تشکیل دهنده تینت‌های لب با فرمول‎های جدید برای آبرسانی لب‎ها عالی هستند. برق لب نیز ترکیبی از موم، روغن و رنگدانه است که اثر ابرسانی دارد.
  • بافت تینت‎های لب سبک است و پس از استفاده احساس سبکی بر روی لبها خواهید کرد. در حالی که برق لب‎ها ضخیم و چسبناک هستند و روی لب‌ها احساس سنگینی می‌کنند.
  • تینت لب به راحتی بر روی لبها، لکه نمی‌شود. اما براق کننده های لب به دلیل بافت براق خود به راحتی لکه خواهد شد. در انتخاب تینت لب، حتما آرایش انواع مدل لب و اصول طلایی میکاپ و آرایش لب که نمیدانید! را مد نظر داشته باشید.
  • تینت‌های لب به‌سرعت خشک می‌شوند، بنابراین آنها به آسانی برق لب از بین نمی‎روند.

تینت لب قرمز و گلبهی

تینت لب ماندگاری بالایی دارد، رنگش شفاف و طبیعی است.

بیشتر بدانید: با انواع مدل لب آشنا شوید، روش های زیباتر کردن فرم لب.

تفاوت تینت لب با برق لب چیست؟!

تینت لب و برق لب شبیه به هم هستند، زیرا هر دو برای زیبایی لب‌های شما با افزودن رنگ و پوششی متفاوت، استفاده می‌شوند. اما تفاوت عمده این دو با یکدیگر؛ این است که تینت لب با استفاده از تکنیک‌های مختلف لب‌ها را تقویت و آبرسانی هم می‌کند.

تفاوت تینت لب با برق لب در چیست؟

تفاوت تینت لب با برق لب

برق لب، از فرمولی غلیظ خود برای افزودن درخشندگی و رنگی ملایم به لب‌ها استفاده می‌کند. در حالی که تینت لب، رنگی طبیعی و ماندگار برای تقویت لب‌ها می‎بخشد. برق لب‎ها با هدف درخشندگی و براق کردن لبها (بدون رنگ دادن به آنها)، معمولاً به شکل مایع و یا بافت جامد و نرم در دسترس هستند.

همچنین، تینت لب؛ علاوه بر درخشنگی، مقداری رنگ طبیعی به لب‏ها می‎بخشد. برق لب بیشتر در یک لوله استوانه‌ای با اپلیکاتور بسته‌بندی می‌شود.

در سری مطالب مربوط به آرایش و میکاپ مجله وقت مد (Vaghtemod)، کلیه نکات و روشهای آرایشی لب را همراه با ویدیو، آموزش ببینید.

فرق تینت لب با رژ لب چیست؟

رژ لب و تینت لب هر دو محصولات آرایشی هستند که روی لب‌ها اعمال می‌شوند. تفاوت اساسی بین این دو محصول این است که رژ لب حاوی موم با روغن، آنتی اکسیدان و نرم کننده است، در حالی که تینت لب حاوی موم نیست، اما اغلب حاوی موادی مانند کرم ضد آفتاب، مواد حالت دهنده و بوی نعناع است تا بوی دهان را تازه تر کند.

تفاوت تینت لب با رژلب را در تصویر مشاهده می‌کنید.

تفاوت تینت لب با رژلب

در بیشتر مواقع، رژ لبها سریعتر از روی لبها محو می‎شوند. با این حال، تینت‎های لب تمایل بیشتری به ماندگاری بر روی لبها دارند. بنابراین، هنگام استفاده از رنگ لب، مراقب باشید که از خط لب به بیرون نروید، زیرا اگر دیگر قسمتهای اطراف لب رنگی شود، معمولا تا چندین ساعت باقی می‎ماند.

ماندگاری تینت لب در مقایسه با برق لب

دوام و ماندگاری تینت‎های لب به طور متوسط 3 الی 4 ساعت (برخی از آنها ماندگاری طولانی‎تری به مدت یک روز کامل دارند) است، در حالی که برق لب فقط 1 تا 2 ساعت دوام دارد. دلیل ماندگاری بیشتر تینت لب به فرمول مبتنی بر آب آن مربوط می‌شود که بر روی لایه بیرونی لب‌ها می‌چسبد. از طرف دیگر، براق کننده های لب از فرمول روغنی ساخته شده اند که باعث چسبندگی و حذف راحت آنها می‌شود.

تینت لب و گونه از برند معروف

تینت لب ماندگاری بیشتری نسبت به رژلب و برق لب دارد.

در مورد لب بدانید: اسکراب لب چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید آن!.

بهترین و معروفترین برندهای تینت لب

در پایین بهترین و معروفترین برندهای تینت لب را به شما پیشنهاد می‏دهیم:

  • 1- تینت لب بنفیت، یکی از بهترین و معروفترین برندهای تینت لب

در میان انواع مارک‎ها، تینت لب بنفیت محصولی است که دارای ماندگاری بسیار خوبی است و پس از استفاده از آن، پوست لب ما تازگی اولیه خود را حفظ می‏کند.

  • 2- تینت لب اتود‌هاوس

برند تینت لب اتودهاوس با داشتن رنگهای زیبا با دوام بالا، ظاهری زیبا و درخشان و طبیعی به لبها می‎بخشد. به علاوه این محصول با با وجود کیفیت بالا، قیمتی مناسب و پایین دارد.

تینت لب اتودهاوس با رنگبندی متنوع و رنگ آنها بر روی لب

تینت لب اتودهاوس با کیفیت

تینت لب چیست؟

همانطور که در این مطلب از مجله وقت مد توضیح دادیم؛ تینت لب؛ نوعی ماده آرایشی برای رنگ آمیزی لب‌ها می‏باشد که به شکل مایع، ژل یا موس در دسترس است و رنگی لطیف و شفاف را به لب‌ها اعمال می‌کند.

تفاوت تینت لب با برق لب چیست؟!

تینت لب و برق لب شبیه به هم هستند، زیرا هر دو برای زیبایی لب‌های شما با افزودن رنگ و پوششی متفاوت، استفاده می‌شوند. اما تفاوت عمده این دو با یکدیگر؛ این است که تینت لب با استفاده از تکنیک‌های مختلف لب‌ها را تقویت و آبرسانی هم می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو